Glass i stora lass

Goddagens!

Vi inleder väl inlägget som vi brukar med att kommentera vädret. Idag har vi lite bättre väder, dock blåser det ganska rejält.
 
Mini kom redan åtta idag så vi har varit uppe med tuppen. Vill ju hinna få undan och dammsuga och duscha osv innan tjejen dök upp. Vi har sedan varit på storköpet (maxi) och handlat och hon gick hela vägen hem (vi bor ganska nära men ändå). Sedan skulle det sovas och då passade vi på att gå en lång runda med hunden och hon sov i vagnen. Hon sov i närmre tre timmar, jag satt i fotöljen vid fönstret när vi kommit hem,  och hon bara fortsatte att sova. Var ju ute ett par gånger och kollade till henne. Man är ju hönsigare med andras barn än sina egna när man passar dem.

Nu har hon åkt hem och lugnet har lagt sig, ska snart börja på fredagsmaten. Blir något lätt och gott, är faktiskt ett viktväktarrecept, jag har aldrig varit med där men har fått receptet av någon som gått där.

Vispa 4 ägg och blanda i en liten burk keso.
2 hg strimlad rökt skinka och  en halv purjolök, häll över det i blandningen med keso o ägg.
Salta och peppra efter behag.
Lägg allt i en ugnsfast form och riv ost och lägg över.
In i ugn i 20 min,  225 grader

Ska ha vitlöksbaguetter  och en stor grönsallad till, och jag gör dubbel sats i två formar för det räcker inte till oss fem annars.
Vill också tipsa er med barn eller särskilt glasstokiga. Har ni ett Lidl i närheten så köp er pinnglass där. De har glass som är så snarlik Magnum serien till väldigt låga priser. Brukar köpa av glassbilen men de är inte särskilt billiga. På Lidl kostar en paket glasspinnar (samma storlek som magnum med) 19,90, då är det 6 st glassar i varje paket. Jag var nere och köpte 5 paket, tog en som smakade precis som magnum mandel, jättegod.

Ha en underbar helg, många kramar Maria

image113

Kommentarer
Postat av: Thea

Lät mysigt med promenaden, det är skönt när de sover ute i vagnen. Du, de där glassarna var inte att leka med, ser farligt goda ut!

Önskar dig en riktigt fin helg/kram från mig.

Postat av: art[e]fact

det lät jättegott det där! Mmmm... och glass.. nu är jag godissugen...

Ha en skön kväll!

2007-04-20 @ 18:10:34
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: sannaslillavrå

Hmmm nu blev jag också glassugen.....
Synd att man druckit lite vin. Men har man tur så kanske gladssbilen åker förbi snart.
Vad skönt det lät med en långpromenas. Det har varit jättefint väder i Västerås idag men jätteblåsigt.
Krampårej och ha en mysig fredagskväll
Sanna

2007-04-20 @ 18:13:50
URL: http://sannaslillavra.blogg.se
Postat av: tina

Tur att man har ätit...det där lät smidigt och gott...ska lägga glassen på minnet också, men den smälter väl då hihi...nä ska kolla på Lidl nästa gång vi är där... Nu blir det tvn och liggaovilasejisoffanaktivitet...Ha det bra !
Kraaaam Tina :)

2007-04-20 @ 20:30:51
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Cina

Kikar förbi och önskar er en trevlig fredagskväll! Vilket bra glasstips! Maken älskar Magnum så det här går nog hem hos honom- dessutom jobbar han nära en Lidl-butik :)!

Kram!

2007-04-20 @ 20:40:05
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: sussi

Har åxå kollat glassbilens priser och jämfört, d är inte de billigaste faktiskt. Sen är dom mindre åxå. Jämför en 88an å en 91an! Halva glassen...

Ha d gottast!!

2007-04-20 @ 21:24:21
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Mariakoden

Vi har inte Lidl...än...är på väg låter det som.
Är det bra mat som har?
Jag tänker att dom har en massa skumt i maten...(nojjig).(du vet...tyska kemikalier....=)
Jag är proppmätt av mumsmums men i morgon kommer jag nog att dreggla över glassbilderna!!! =)
Kram från mig!!!!!!

2007-04-20 @ 23:42:35
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Love

Åhh glass, nu står det längst upp på min lista idag.. Mmm.. Gott! :)

2007-04-21 @ 10:00:08
URL: http://loveorhates.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback