Synden straffar sig själv

Hej där.
Ni vet ordspråket, synden straffar sig själv, jag tror man säger så. Det passar så bra in på mig idag...

Åh, jag grämer mig. När Mini sov en sväng i vagnen och jag stod och fixade med maten (som för övrigt idag blir fläskpannkaka) , så tänkte jag att jag kunde synda lite och ta en lakritskola. Ni vet en sån där ljuvligt god och seg sötlakritskola....
Stoppar den i munnen och njuter, tills jag hör och känner att det krasar i munnen. NEJ!!!!!! Min lagning i kindtanden har naturligtvis fastnat i en kola.. Känner paniken komma smygande. Alltså jag är fruktansvärt inte glad ( låter bättre än fruktansvärt rädd) för att gå till tandis. Jag vet att jag kommer att gå och dra på detta så länge jag bara kan, innan smärtan förtär mig. Ack ja, där fick jag så jag teg, inget godis i veckorna. Är det någon som kan ge mig ett tips på hur jag ska ta mig i kragen och ringa????Snyft, jag vill inte......

Ha det så bra, jag ska försöka att skärpa till mig, är ju mycket barnsligare än barna, de är inte ett dugg rädda för tandis.Kramar från en mes.....

image110

En glassig hand, Mini somnade med glass i handen....

Kommentarer
Postat av: sannaslillavrå

Åh vilken söt liten kladdhand...
Vad trist med tanden, är det inte typiskt.
Ring nu till tandis, jag kan följa med och hålla handen *ler*
krampårej
Sanna

Postat av: Sara

Jag kan ge dig ett tips! Jag hade en lagning som gick sönder men eftersom jag inte hade ont så väntade jag i...(ja håll i)7 månader för jag tycker verkligen inte om att gå till tandläkaren och dessutom är det dyrt. Men synden straffar sig...mitt hål hade blivit så stort att jag nu har en tillfällig lagning och eventuekkt måste jag rotfylla tanden istället! Mindre kul och dessutom en kostnad på dryga 3000kronor. Så mitt råd är, gå till tandläkaren bums!

2007-04-17 @ 18:36:12
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: tina

Ja, kan bara ge dej rådet att beställa tid snabbt! Jag har varit rejält "rädd" för tandläkaren, men bytte till en fantaskisk och proffsig tandläkare. Jag håller med Micasa att det kan gå riktigt illa och bli rejält dyrt...roligare kan man ju ha för pengarna....shoppa upp dom istället ;)
Stooooooora kramen! tina:)

2007-04-17 @ 19:30:45
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: susanne.

Snabba dig dit innan det blir mer problem med den:vill bara säga att det kommer det att bli. Hoppas att det ordnar sig. ha det gott.

2007-04-17 @ 20:16:27
Postat av: sussi

Jag har åxå haft tandläkarskräck - tills jag bytte tandläkare! Nu går jag till en privat - lugnet själv, ger så mycket bedövning som jag vill ;)

Hör dig för vart folk går, vilken dom har förtroende för. Sen beställer du tid direkt - innan d blir värre. Tyvärr blir d ju aldrig bättre :(

Lycka till, d kommer att gå som smort!!
kramar

2007-04-17 @ 20:20:32
Postat av: sussi

å så adressen ;)...

2007-04-17 @ 20:21:03
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Thea

Gulligt kort på lilla handen med glass! Det är livet det!

Har också sett till att jag har världens goaste tandläkare, det gör så mkt att man känner sig trygg. Det är nog bara att ringa så fort som möjligt (lättare sagt än gjort) så du har det ur världen. Fy, tycker synd om dig. Men det brukar ju gå lätt att fylla igen om man biter loss en del av en tand/lagning.
Ha det bra och våndas inte för mkt nu.

Skickar över en liten styrkekram!

Eller så kanske du kan ta med dig en av dina ungar dit som kan hålla mamma i handen...hihi..

2007-04-17 @ 20:54:27
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Liza

Ring med en gång.. det blir bara värre av att vänta! Har fått kallelse till "tandis" - vill inte men kommer att gå iaf..
Den lilla handen - jag bara smälter!!! (som glass)
Hålla-handen-kramen!
Liza

2007-04-17 @ 22:06:42
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Maria

Fy...Kan riktigt känna den där lagningen hur den ligger i munnen....Blä...
Jag avskyr åxå tandis. riktigt hatar det!
har tagit ett abbonemang så nu går jag gratis. Fast jag är ändå rädd...
Lycka till!
Å ät inga mer nu!!

kram o gonatt!!!

2007-04-17 @ 23:47:23
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: MO

Tack alla gulliga, ringde men han som jag var hos sist hade slutat, nu måste jag leta upp nån annan, typiskt när man väl tar sig i kragen, ni kan tro att det bultade i bröstet....Kramar Maria

2007-04-18 @ 11:56:18
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Cina

Åh vilken otur du har:(, kanske jag kan gå istället - har faktiskt inget alls emot att gå till tandläkaren!
Hoppas du hittar en riktigt bra tandläkare nu!

2007-04-18 @ 15:44:12
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Tonyolea

Excellent site. Well done. Seen that done for the people. I invite you to visit my site.

2010-04-26 @ 08:01:00
URL: http://tonyolea.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback