Funderingar!!

Fredagshälsningar!!!

Som ni vet är Fredagen bästa dan i veckan, verkar som de flest tycker så. Jag älskar Fredagar för att.........

* Det är god mat som gäller, gör alltid något extra gott att äta på Fredagskvällen, tänder ljus o myser. Ikväll blir det skinkpaj, sallad o vitlöksbröd, mmm

* Brukar bli lite extra mysigt i tv-soffan, förhoppningsvis något bra på tv, eller hyr man en bra film.

* Händer att jag träffar en kompis eller syster o tar en extra god (onyttig) fika.

* DET ÄR GODISDAG!!!!!!

* Sen är det ju Lördag dagen efter, då kan man ligga o dra sig lite längre.

Varför gillar ni Fredagar, för jag vet att jag inte är ensam........skriv gärna o tala om, jag är lite nyfiken.

Visar en bild från mellankillens rum, det röda ps-skåpet som nu är akvariebänk o innehåller flera års prenummeration av Knasen.

image392

Sonen fick även en Game gungstol i födelsedagspresent av sin mormor o morfar. Den går att koppla till X-box, playstation mm, det är högtalare i den, o den är gudaskön att sitta o gunga lite i.

image393

Lite mys får han oxå ha, brickan har han köpt själv vid ett av sina ytterst sällsynta besök på Ikea. Nu väntar jag bara på att få OK från maken att måla om i sonens rum, det är nästa projekt.

Ha en underbar helg o njut av Fredagen o alla andra dagar, kramar

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fredagar är helt enkelt helt underbara, just för man vet att man har hela helgen framför sig! Trevlig helg! Kram

Postat av: tina

Fredagen är bästa dan i veckan...mysigt,lugnt och med god mat!!! Och har man tur får man sätta sej i bilen och hämta nån tonåring hos nån komipis eller efter bion i stan;)!!! Skojar lite,det har ju tillkommit sista åren...men det gör jag så gärna,vill ju att de ska komma hem ordentligt!! Vad fint det blev med det röda skåpet och akvariet,och fint med ljusbrickan...måste visa dottern,hon skulle vilja ha ett akvarium!
Måste absolut visa Gamegungstolen för mina killar......de har pratat om den....Ha en härlig fredag...paj,sallad och vitlöksbröd låter härligt..vi hörs snart!!!
Och förresten du har ett MAIL!
KRAM!!!!!!

2007-08-31 @ 11:21:46
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jag är alltid tvärtemot... *hm*
Det är då rakt inte min mening!!!
Förr ogillade jag fredagarna ÄNNU mera än nu...
Mannen och barnen slutade tidigt och hade liksom "hemmat in sig" och var laddade för att "fira fredag" när jag vid lite efter 17 slår upp dörreh hemma, trött, hungrig, kissnödig och med sju handelspåsar och en drickabak mottogs först av en glad hund med svansviftningar och en sak i munnen som han tyckte att vi skulle leka med nu när han hade väntat så länge.
Barn som vrålar: - Är maten klar snart?
Hm... När jag hade plockat in, fixat mat, diskat, gått promenad... Ja, då var det i princip dags att gå och lägga sig om jag inte ville tillbringa den första hälften av natten snarkandes på soffan...
Nu är barnen större, mera hjälpsamma och så försöker jag handla på torsdagen istället. Även Malin blir äldre och klokare. Lördag och onsdag är veckans bästa dagar. =)

2007-08-31 @ 11:33:45
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Korrekturläser mig själv och översänder härmed ordlista. *fnissar*
dörreH = DÖRREN
drickabak = DRICKABACK

2007-08-31 @ 11:35:15
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Du har så rätt så, om vi bortser från mellanstadiefröken och att jag jobbar hemifrån.
Med mitt avlönade arbete gör jag ALDRIG det, kallar mera tvätt, städ och mat för ARBETE!
Därav är jag INTE onsdagledig.
*Malins egna filisofi*
Korrekt stavat har jag alltid uppskattat men ibland snubblar jag på tangenterna, speciellt som jag på min arbetsplats ser ut som jag ARBETAR FEBRILT (låter kunderna tro det iallafall) fast jag bara roar mig. Observera att det är lunchtimma NU! Trevlig helg till dig också!!!

2007-08-31 @ 12:56:43
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Så mysigt rum han har. PS-skåpet är läckert och vilken cool fåtölj, hade varit något för min son.
Visst är fredagar härliga
Ha en underbar sådan och en likadan heg ;)
kram Lily

2007-08-31 @ 14:32:21
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hej! Vi har det alldeles underbart, tack for halsningen!

2007-08-31 @ 15:45:14
Postat av: Susihus

Fredagar är helt enkelt ljuvliga för där ligger helgen lite på lur och väntar. Härligt! Ha en skön helg du med, med hopp om lite bättre hundväder=)

2007-08-31 @ 15:58:33
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: sussi

Er fredag ser väldigt lik ut här hos oss -höjdpunkten på veckan!!
* Mannen blir ledig från jobbet
* god mat och dryck - ikväll blir d tacopaj ;)
* mys i soffan m film, godis och chips!!
* låååång uppesittarkväll, ingen som måste upp dagen efter
Vilken härlig gungstol - har aldrig sett ngt liknande! Kan tro att den blir använd ;)
Jättefint i rummet, det röda skåpet är verkligen snyggt!!
Trevlig helg på er :)
kramar

2007-08-31 @ 16:04:16
Postat av: sara

Fredagar är mys och äntligen kan man(jag) synda lite extra på nåt gott utan att få dåligt samvete. Film eller nåt bra på TV,krypa upp i soffan med en härlig pläd, det ska jag göra ikväll. Brrr, dte är verkligen ruggigt ute idag. Ha en bra helg!

2007-08-31 @ 16:46:30
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Liza

Så mysigt rum han har killen - förstå att han ttrivs! Så till FREDAG! Jag gillar fredagar för att
*Jag oftast kan gå lite tidigare från jobbet och strosa en stund på sta´n eller bara vila en stund
*Lagar lite godare middg än vanligt:
ikväll blir det kycklingfiléer med hemgjord
potatissallad och vitlöksbröd, dryck ett gott rött vin
* Se något bra på Tv (ikväll bakom morden i Midsummer) eller lyssna på musik, umgås med vänner
*Sedan gillar jag fredagar för att hela helgen är KVAR!
* Hoppas bli MORMOR i helgen (inget har hänt ännu)*suckar*
KRAM och ha en skön fredagsmyskväll!

2007-08-31 @ 17:08:28
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Helen

Vad fint han har det! Gungstolen är ju värsta presenten. En sån skulle bonussonen verkligen gilla! Finns en hel del gott med att det är fredag, tyckte du spaltade upp det bra:) Själv håller jag på och möblerar om på W:s rum (köpte säng idag och den förra var en säng på höjden med koja under) men det går lite segt. Har kört fast på vart bokhyllan ska stå kontra byrån. Kanske ska byrän inte få finnas kvar... *funderar*. Ja, ja... ha en underbar fredagkväll.

2007-08-31 @ 18:35:11
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Men fyyy...Ser att du fått in en fågel i huset!!!!
(blä jag ryyyser!!!)
Vilket fint skåp ni har köpt, det där svarta!!!!
Hur fint som helst!!
Hoppas ni myspyser!!
Min sambo jobbar så vi andra slappar...
Jag älskar att ha vänner på middag på fredagar för då e alla trötta å det blir inga stora förväntningar ...Alla såsar på....man käkar å så där....varvar ner samtidigt som man är social!!!=)
Å på lördan får man göra vad man vill...se video eller nåt....... (jag får panik om jag inte är social på helgen!!!)
Men du, paj lät inte alls dumt!!!!
Hoppas ni har det supermysigt!!!
Kram, kram!!!!
(men så segt det varit på bloggarna..har inte gått att kommentera....=(

2007-08-31 @ 20:36:43
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Karin

Jag håller med! På fredagar har man hela helgen framför sig och man är ofta nöjd med att bara få vara hemma och mysa. Lät så mysigt när du beskrev dina fredagar. Hoppas du har en mysig lördagkväll med, kram!

2007-09-01 @ 21:41:01
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag älskar också fredagar - bästa dagen på veckan! Man vet att man har en hel härlig helg framför sig. På fredagar brukar vi tända ljus, köpa något smarrigt och bara må gott framför teven till någon bra film/program.
Vilken snygg bänk i din sons rum!
Kram, Sofie.

2007-09-02 @ 12:03:22
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej igen...du är utmanad av mej om du känner för det! KRAM

2007-09-02 @ 12:29:51
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Frida

Åh, ser mysigt ut! :)

2007-09-02 @ 13:06:45
URL: http://friidap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback