På löpet!!!

Hejsan!!

Nu har Maila löpt färdigt för denna gången. Är lite jobb med en löptik, hon vill nämligen inte ha tikskyddet på, så det blir lite droppar här o var, moppen används flitigt dessa dagar. Tur att det har varit väder så hon har kunnat vara ute rätt mycket. Annars har hon inga konstigheter för sig, man hör ju om en del som har ett jättejobb med löptikar. Det enda är väl att hon sprider sin "väldoft" i området så hanhundarna runtomkring har det jobbigt. Har oxå vid ett par tillfällen fått besök av en ihärdig friare med ett synnerligen utpräglat luktsinne.

På tal om löp...så tänker jag oxå på löpsedlar. När jag är ute på mina promenader så ser jag ju alla löpsedlar och jag måste få säga att jag är evigt trött på alla dessa löpsedlar om: så har svenskarna sex........så går du ner si o så många kilo, så får du platt mage till sommaren, ät dig smal, gå dig smal, de farliga fällorna mm o mm. Är det bara sex o bantning som säljer???? Står det så på en tidning jag tänkt köpa, ratar jag den direkt. Är inte ett dugg intresserad av hur vi svenskar har sex....såååå ointressant o uttjatat.. Banta, banta....oxå uttjatat, äta mindre o röra på sig mer, det är nog det enda vettiga.

Idag blev det en extra lång runda 1,5 timme. Enda dagen denna veckan som jag inte har Mini, så då får jag passa på att måla den lilla (stora) svart klart, handla mm. Det är ju ett fantastiskt sensommar/förhöst väder, klar lite sval luft o solen strålar från klarblå himmel, kan man bli annat än på gott humör? Tvättmaskinen går för full o jag är så tacksam så länge jag kan hänga tvätten ute.

Ha en härlig dag o njut av att hösten med sina vackra färger o svala luft är på ingående.....kramar till er alla

En förkik på den lilla/stora svarta"saken" jag målar, snart är den klar, kanske redan ikväll.......

image384

Mmmm, lite lagom traschig sådär, nej jag menar väderbiten, det är en gammal möbel det här.....

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

En läcker byrå av något slag?
Du är en duktig fixare!
Jo, tyvärr säljer uppenbarligen dessa löp. *suckar med dig* Jag slipper dock att se dem eftersom jag oftast traskar runt i skog och mark med min underbara kastrerade hanhund. *fnissar*

Postat av: tina

Hallå där....kom hit med en pensel så kan vi väl måla min skänk.....du är ju superduktig..å snabb..det kan man inte säja om mej. Här maler en tanke läääänge i huvudet innan det blir nåt gjort...Den "traschiga" möbeln ser ut att bli riktigt läcker...spännande att få se resultatet!!! Här är det födelsedagskalas idag...min lille(maken) gubbe fyller år...så vi ska fira lite,med mat och en bra film..imorron kommer det lite släkt. Vi hörs snart..här på bloggen eller via Mail...
Massor med kramar!!!!

2007-08-28 @ 14:16:04
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Thea

Hej där. Ja, det är inte det roligaste när tikarna löper och sölar ner, kommer ihåg att vår mopp också användes flitigt när vi har haft hund.
Fin övergång till tidningslöpet du gjorde hihi..
Håller med dig helt, tänk alla söndagsbilagor med orgasmspecial mm, så tröttsamt det är. Brukar också bojkotta såna nummer. Samma med bantningstips (trots att jag bantar själv just nu för första gången i mitt liv).
Vi har också underbart sensommarväder här, har varit ute mkt idag/kram

2007-08-28 @ 16:16:46
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Ja du...det är ingen ide att köpa aftonbladet å expressen längre......värsta skvallerblaskan!!!
Men vad du e duktig som e ute å går!
Ska bli spännande att se den stora svarta saken!!!!=)
Kram på dig!!!

2007-08-28 @ 19:29:19
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: pia

...nyfiken blir man ju...vi får väl snart se:) kram

2007-08-28 @ 19:53:18
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Tack för omtanken....fy vad barn kan stöka ner....buhu......*snyftar*
Men nu har de fått städa ordentligt medan den hårda mamman övervakade!!!=)
Kram på dig!!!!!!

2007-08-28 @ 20:02:16
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Cina

Instämmer helt med dig när det gäller löpsedlar- är också trött på att det är bantning,sex och äta rätt för hela slanten...Vilken fin möbel du målar- ska bli spännande att se det färdiga resultatet :-)!
Kram
Cina

2007-08-28 @ 20:46:01
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Karin

Håller med om tidningarna. Förrut tyckte jag det var lite kul med Aftonbladet med Expressen men inte längre, det står bara samma sak. Ska bli kul att se färdiga resultatet av byrån.

2007-08-28 @ 20:59:43
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: sussi

Hmmm, en byrå!?? Ser spännande ut :)
Javisst har vi underbart väder - jag älskar verkligen denna tid på året. Håller med, humöret blir verkligen på topp! Barnen är åxå nöjdare när d inte är sån hiskelig hetta...
Sex å bantning, ja d är verkligen tröttsamma informationer...
Ha en finfin kväll,
kramar

2007-08-28 @ 21:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback