Gröna fingrar...el bruna.

Hejsan!!

Hur är det i övriga Sverige idag??? Har ni fint väder eller regnar det, tycker det utfärdas stormvarning lite titt som tätt. Dagen började med lite dugg o grå moln. Nu skiner solen och det är en skön kväll, man har nästan glömt hur sådana kvällar kan kännas.

Har varit på plantskola idag och köpt lite växter till mina nya krukor ( som stått tomma en månad...). Ville ha lite växter som ser snygga ut även på vintern. Blev gräs, som vanligt o bolltuja som ska tuktas o vara liten o söt, lite taklök o en minibuxbom. Kul att leka trädgårdstomte ett tag, få lite skit under naglarna. Vädret var ju kanon under tiden så det var skönt att vistas ute lite, utan att bli blöt.

Ha en skön onsdagskväll,kramar


image286

image287

Å så lite tjuvkik på dörren, ska målas minst en gång till...

image288

Vad tycks????? Nej det är ju den gamla dörren....ful...

image289

Lite bättre....

image290

Så såg det ut innan....

image291

Å nu, tada....... Plattorna ska bytas ut mot ett trädäck, maken har varit ute o mätt...så det är på gång.....

Kommentarer
Postat av: Karin

Supersnygg dörr! Vad kul att den är på plats. Vädret har idag varit som för er, först dåligt och sen kanon. Man vet aldrig hur man ska klä sig. Jag kom till svärföräldrarna i långärmat, byxor och jacka och ville fara hem i shorts och linne!

Postat av: sara

Det har regnat lite idag, varit blåsigt och rätt kallt. Känns som höst...men den får verkligen inte komma än, jag vill ha sommar!

2007-07-25 @ 19:50:31
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Petra

Här regnade det i fm men nu ikväll är det faktiskt riktigt skönt. Har precis varit uppe på lekplatsen med barnen. Jag och Denise gick upp med dem där efter maten så, slapp vi ta undan efter maten, hihi, gäller och vara smart. haha.
Superfin dörr. jag vill med ha ny dörr, har precis grundat vår på insidan... Några strykningar kvar alltså. ha en skön kväll. kramiz

2007-07-25 @ 19:56:31
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Vad mycket fint ni har fått gjort hemma! Gillar det runda fönstret i nya dörren tokmycket, och växterna, och gardinerna och garderobslösningen. Puh, fick jag med allt?;-) Så kul att greja hemma, tur att man kan trösta sig med det när vädret inte är på sitt soligaste humör. Jag har målat ramar idag och ramat in foton och pysslat lite allmänt. Kram

2007-07-25 @ 22:24:50
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: tina

Heeeeej tjejen!!! Men himmel vad mycket fint du visar ...och grattis till den superduperdunderfina ytterdörren...nästan så jag blir lite avis...men det är emot min natur så jag är sååå glad för din skull...!!!! Vilka snygga krukor...de runda är såå snygga , och vilken fin plantering i dom du fixat..trädgårdstomte där!!!!!!! Imorron bär det av mot Göteborg och Liseberg...slänger av kidsen på nöjesfältet och styr näsan mot havet för lite fika och sen blir det god mat på restaurang och lite shopping !!Sen ska vi strosa lite på Liseberg också,men jag åker nästan aldrig nåt och maken vågar inte för ryggen så det blir väl att sitta på nåt ställe och mysa därinne...
Mobilerna är laddade så ungdomarna kan nå oss om det skulle vara nåt...hönsmamma som jag är!!!!Nu ska jag förbereda lite kläder sen blir det sängen...
Ha det jättebäst....och kram på dej!! Vi hörs snart!

2007-07-25 @ 22:36:57
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Anonym

Whau! Vilket lyft! Dörren är supersnygg lisom dina krukor. Taklökar är så fint...Kvällen har varit hyfsad här också, när jag satt inne på auktion :)
kram Lily

2007-07-25 @ 23:43:23
Postat av: Mariakoden

Vilken fin dörr!!
Vad alla är duktiga på att plantera & pyssla hemma!!!
Här i Piteå är det grått å regn.... Trist. Ska snart på Pite dansar å ler å åka karuseller........
Kram!!!

2007-07-26 @ 11:20:34
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Helen

Snyggt med runt fönster. Har ni satt in det runda i fönstret i den gamla dörren eller är dörren nyköpt?

2007-07-26 @ 11:32:43
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Liza

Så fint det blir med dörren och jättefina planteringar!! Me like!
Kram!

2007-07-26 @ 17:54:32
URL: http://vardagslycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback