Matdag!

Hej där!!!

Idag har äldste sonen haft matdag. Vi bestämde jag och killarna att de skulle ha en varsin matdag i veckan. Eftersom jag varit hemma i alla år så har de inte behövt tillbringa så mycket tid vid spisen. De tycker att det är skoj att laga mat, hm är de verkligen mina söner???? Dottern har knappt tid med matlagning, hon är hela dagen med sin kompis. Jag skriver är, för det heter ju inte leka numera utan när de ringer varandra så frågar de om de kan vara.......Vi satte oss i början på veckan och så fick killarna bestämma vad de ville laga och vad som behövdes inhandlas. Idag valde L att laga thaiwok, gott och lagom enkelt....Imorgon ska R laga lingongryta, hans älsklingsrätt, eller en av dem, han älskar mat.....Wok har jag beskrivit innan hur jag gör, tror det står under baklust. Imorgon kan jag ge er receptet på lingongrytan.

Annars är det sol här idag, jippie. Jag och syster och Mini ska till stan och handla present till brorsan, tack för tips...Nåt ska vi väl hitta på......

Många kramar Maria

Detta lagade sonen idag, vi hade en trevlig stund tillsammans vid spisen.....

image235

Kommentarer
Postat av: Vildängel

vad trevligt med matlagande barn :D

Postat av: sannaslillavrå

men gud så trevligt att duna barn lagar mat.
Och gott såg det ut, nu kurrar det i magen!! Ska genast kolla efter receptet.
kram

2007-06-27 @ 15:04:08
URL: http://sannaslillavra.blogg.se
Postat av: Julia

ser gott ut :),
du får säga till din pojk att komma hem till oss och vara kocken för en dag x) får försöka göra mat åt min familj oxå några dagar nu på sommarlovet, så kan bara mamma sitta och chilla i soffan , tack för tipset ;)
kraam

2007-06-27 @ 19:58:52
Postat av: tina

Mumsfillibabba, ser mumsigt ut!! Det tipset ska jag framföra härhemma...ser att en annan bloggare tyckte det var en bra idé...hihi..chilla i soffan..det ska jag lägga på minnet!!
Jag gillar ju både kaffe och te, men det slinker gärna ner lite pepsimax också....:) Ha det gott..nu ska jag hjälpa Julia att packa lite..hon ska på dansläger i , det håller på till söndag och är på dagtid, så hon behöver inte ha med mer än kläder och vattenflaska. Hon har aldrig tagit danslektioner men älskar dans/musik/rytm..hoppas det blir roligt för henne.
Nattinatti!!!

2007-06-27 @ 22:06:40
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Julia

Jo de tkr ni mammor säkert om att göra:P men ni mammor är ju så duktiga att diska så HAHA.
Haha, mammis är lite knäpper ska du veta, nu sitter hon här och as garvar för att de är lite tokigt att jag och hon skriver till dej båda två x)
fasst vi är lite halft, ( eller mycket tokiga ) men alla är ju som dom är huhu :D
kraam

2007-06-27 @ 22:26:04
Postat av: Linda

Oj vad hungrig jag blev, det ser supersmarrigt ut vilka duktiga pojkar ni har... Lingongryta lät exotiskt blir spännande att läsa receptet..
Kramisar från ett nu soligt & ganska varmt Boden

2007-06-27 @ 22:26:14
URL: http://frularsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback