Mysdag!

Hej!!

Idag regnar det, började redan igår när vi satt i kyrkan på dottern skolavslutning....Det blev till att äta jordgubbar, maräng, grädde och glass inomhus, det funkar ju men är inte lika stämningsfullt. Sönerna, dottern och sonens flickvän, jag och maken firade in sommarlovet.

Idag har vi mest suttit inne och kurat, förutom morgonpromenaden såklart. Har sett filmen Black snake moan, med Justin Timberlake, Samuel L Jacksson, efter 40 min sa jag till maken :ska vi se nåt annat? Han ville ge den lite tid till och den tog sig litegrann. Hyfsat bra.....

Sedan hade Tina utmanat mig att visa mitt kylskåp.......Det var inte så poppis kan jag säga, är ju inte den som bangar men jag har ju inget nytt och snyggt som ni andra, snyft!!! Maken nästan tvingade mig att låta bli : du fotar inte kylskåpet, sa han med sin strängaste röst. Men jag är ganska van att göra som jag vill så han fick vika sig, hihi.  Så alla ni som har trott att jag har en snygg, modern kyl med alla moderniheter, sorry, den är så vanlig och vit, men fungerar ju felfritt.....Ska byta vitvaror så fort något av de börjar krångla, men vad göra när man är så rädd om sina saker att de håller förevigt, känns det som.

Här är min vita kyl, gillar inte kylskåpsmagneter, men på ena sidan brukar jag ha barnens scheman, och andra små viktiga lappar. Nu är schemana väck så nu  är det bara bebisbilden från dagstidningen på Mini med fam, och bild på sonens rockgrupp när de var i tidningen som hänger där.

Håll tillgodo, skickar utmaningen vidare till Thea, Petra och Cina, lycka till, kram på er alla, Maria

image222

Kommentarer
Postat av: Sara

Huvudsaken är ju att det funkar, det är ju dessutom svindyrt att köpa nya vitvaror, speciellt rostfria med diverse detaljer som inbyggd ismaskin mm.

Postat av: Mariakoden

Men oj vad ni har städade kylar.....
Hur gör ni??!?!?!?!?
Här rensar man men ungarna hänger upp än det ena å än det andra......
Grrrrr.....
Kram!

2007-06-17 @ 00:17:41
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Min vinner kategorin "minsta" i allafall!
Jag gjorde "din" rabarberpaj igår. MUMS!!!!
Tusen tack för tipset! :D

2007-06-17 @ 09:41:29
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Håller med Sara ovan, huvudsaken är ju att kylen funkar. Beundransvärt att lyckas hålla dörren fri från kom-i-håg-lappar och liknande. Min är full av sånt för då är det garanterat att jag ser dem...;-) Hoppas ni har bättre väder idag och att du får en fin dag! Kram

2007-06-17 @ 10:49:55
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Thea

Vad dumma du och maken är *ler*, klart ni kan visa ert kylskåp.
Hos oss har vi en del magneter med en del....nej men du får se när jag antar utmaningen. Blir dock inte idag, sängen väntar nu.

2007-06-17 @ 22:24:30
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Karin

Blir imponerad över din fina, städade kyl. Min är ofta mer eller mindre belamrad. Förhoppningsvis inte i nya köket!

2007-06-18 @ 07:41:22
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback