Blomkrukor

Hej

Har precis kommit hem från stan. Blev inte så mycket handlat, som vanligt när jag har lite förhoppningar om att storhandla. Köpte ny liten matta till hallen på Mio, ja en dörrmatta. Jag hade sett den i en tidning innan i veckan och hade tur, en kvar...Tog den snabbt. Den är röd med en grå stjärna på, kommer lysa upp i hallen som i övrigt kommer att gå i svart och vitt. Tänk jag var på Lagerhaus, village, hemtex mm utan att köpa ett dugg. Jo ett tyg på Åhlens blev det, och några träpinnar till en ram, så jag kan göra en tygtavla till sovrummet.

Snart är det kalasdax och det börjar kurra i magen, vet att det blir smörgåstårta.
Fick en undran om mina krukor i köksfönstret, och jag tycker det är jättekul att någon frågar var jag köpt dem osv. Är ju bara ett bevis på att någon tycker de är snygga. Så Petra, fråga på, tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig särskilt mycket. Jag har fått de krukorna av maken i julklapp. Han köpte de sista, han sa, jag vet att du gärna vill ha tre men de hade bara två kvar. Vi har en butik i byn som säljer blommor och lite inredningdetaljer, typ från sia. Där såg jag dem och önskade mig i julklapp, fick dem förrförra julen. Jag gillar dem jättemycket. Det står inget under dem så jag vet ej tillverkaren heller, men nästa gång jag är i affären kan jag fråga var de kommer ifrån.

Jag har ganska stora fönster och vill gärna ha rejäla stora blomkrukor, förutom mellankillens fönster som är väldigt litet... Här kommer lite krukstudier... Ha en trevlig kväll, kramar Maria


image42

Ännu mera.....

Lite dåliga bilder, men jag kan ju inte det här med att göra fina bilder med ramar och så. Jag och maken lekte lite och resultatet blev så här. Förhoppningsvis bättre nästa gång.


image43

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka fina blomkrukor!!
Snyggt med vitt!!

Postat av: petra

Du har många snygga krukor, jag får se om jag kan hitta liknande krukor nånstans för dem är så snygga, dem där som är lite smalare på mitten. Tack i alla fall. Fortsatt trevlig helg. kramizar

2007-03-17 @ 21:32:51
URL: http://petram.blogg.se
Postat av: Johanna

Va många fina krukor du har! Det är så snyggt med vitt, så rent och fräscht! Jag gillar speciellt dina krukor längst ner till höger, i collaget längst ner. Gillar när de blev smalare. Ha en fortsatt trevlig helg!

2007-03-18 @ 11:00:31
URL: http://inredning.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback