Fönster i dörren

Hej

Vårt hus är ju från slutet på 70- talet som jag nämnt innan. Alla dörrkarmar, fönster, lister ja det mesta var brunlaserat. Inte så upplyftande precis. Tänk vad lite färg kan göra susen. Det tog ju lite tid men det var det ju värt när man ser slutresultatet.

Alla dörrar var sådana där som ser ut som trä men jag tror inte att de var det. De väger ju knappt nånting. Ni som har lite äldre hus vet nog hurdana jag menar. På dessa satt grå plasthandtag, huga. Jag har målat alla vita och bytt handtag, det räcker ett bra tag.

I köket har vi en dörr ut till tvättstugan som vi har satt ett litet runt fönster i. Det blev riktigt bra. Vi behövde allt ljus vi kunde få och det blev dekorativt också. Det var inte särskilt svårt heller sa maken. Det svåraste var att få det riktigt i mitten på dörren. Vi köpte vårt fönster på EKO, tror det kostade runt 400 kr, helt överkomligt.


199625-18


Ha en bra Tisdag

Kommentarer
Postat av: tina

Fint! Vi gjorde precis som du beskriver men det är rätt längesedan nu(femton år sedan) så nu har vi bytt ut några dörrar på övervåningen och har badrumsdörren kvar. Funderar på att köpa en helt slät vit dörr och sätta in ett runt fönster eller så blir det likadan dörr som de andra men med fönster! Kul att se dina bilder!!
Ha en fin dag! Tina:)

Postat av: Markusmona

The information found by me on this site appeared very useful! Thanks to the owner!

2010-02-10 @ 09:19:23
URL: http://markusmona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback