Killrum

Äldste sonen undrade varför jag bara hade tjejrum på bloggen. Jag visste ju inte om det var okej att ta och visa en del av hans rum. Han sa att det gick bra. Han blev 16 i November och han hade önskat sig saker till sitt rum. En soffa (inte helt lätt att sitta och gosa med tjejen i en loftsäng), soffbord och så ville han att vi skulle måla om i hans rum. Väggarna var åskmolnsgrå och han ville ha lite mer färg, han gillar rött. Jag målade en vägg röd och lämnade en kant kvar av den grå väggen. Han ville ha ett mönster på väggen bakom soffan. Vi tejpade och målade. Något ur fantasin bara. När hans kompisar var här sedan så tyckte de att det såg ut som liggande stolen (ni vet i matten). Passar honom rätt bra, han gillar matte och är riktigt duktig (till skillnad från mig).

Han har nog ärvt något ifrån mig för han ville även ha blockljus och värmeljus och lyktor. Han sitter ofta därinne med tända ljus och bara myser.  Visst är det härligt med små barn, men ganska mysigt med större också. Vi har en jättebra relation, bråkar aldrig, faktiskt sant. Igårkväll var han och jag, systern och Mini ute och gick en runda. Hur många 16-åringar gör det?? Sen kan han nog tycka att jag är pinsam ibland, men det är bara naturligt.

Idag har jag tagit ner alla lister i taket i hallen och målat taket 2 gånger. Blev bra, jag däremot blev något prickig. Är det något jag är bra på så är det att kladda när jag gör något. Jag har färg överallt. Men det är på gång. Ha en bra vecka /MO

image32


I hans rum har jag ockå bara en kappa, funkar bäst i barnens rum....


image34

Kommentarer
Postat av: Thea

Mycket snyggt tonårsrum!! Vad kul att han själv är intresserad av att ha det mysigt. Fint med det röda till det grå. Fårstår att han trivs där!
Ha en bra kväll!!

Postat av: Thea

Mycket snyggt tonårsrum!! Vad kul att han själv är intresserad av att ha det mysigt. Fint med det röda till det grå. Fårstår att han trivs där!
Ha en bra kväll!!

2007-03-12 @ 18:28:26
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Johanna

Fint! Jag håller med Thea, det röda och gråa ihop är snyggt!

2007-03-14 @ 09:05:27
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Zassi

Men vad supersnyggt han har det!!
Äldsta bonusen är snart 12, så tanken finns att göra om hans rum! Du gav mig bra tips :)
Jag gillar svart till "grabbrum"!
Tjingeling//Z

2007-03-16 @ 15:17:23
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Malin

Men sicken snygg kappa du har där då!! :) Vart hittar du alla roliga tyger?? Gillar raka kappor mkt. Snyggt & blir billigt. :)

2007-09-30 @ 21:35:56
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback