Liten bit på väg...

Jag tänkte ge er en liten förhandstitt på den delen av hallen som är någorlunda klar - lister förtås...Jag har målat för glatta livet idag, dörrar och karmar fick sig en omgång. Allt annat ser lite grådaskigt när man börjar måla något vitt och fräscht.

Sko/sittbänken köpte jag på Ikea, Leksvik, men jag ville ha den vit, så det har tagit några timmar att måla den, men jag blev nöjd, (tänk att köpa något nytt och bara måla om, kändes först lite konstigt, men jag ville ha en vit sittbänk, och då fick det bli så). Tänker klä en sittdyna och lägga på den när jag hittar ett passande tyg.

Återstår fondvägg i en mindre "alkov", som bryter av det ljusa. Där man kommer in i hallen har vi ju lagt klinkers och sen fortsätter hallen bort till barnens rum, den är ganska lång. Där ligger det laminatgolv, där kommer fonden att sitta, det blir nästan det första man ser när man kommer in. Ny ytterdörr är oxå beställd, en med ett runt fönster i, vi har inget fönster i hallen, så det blir lite ljusinsläpp i alla fall.

Hann med en liten fikapaus i trädgården hemma hos mamma, syster och Mini var oxå där, sen tittade brosan in en stund, härligt väder...

Ha en härlig dag, kramar Maria

image67

image68

Kommentarer
Postat av: Thea

SNYGGT!!!!!!
Golvet är jättefint! Gillar er skohylla som vit. Vi hade också den förrut fast brun, innan vår Newfoundlandshund vi hade då en dag bestämde sig för att smaka lite på den. Kan säga att den aldrig mer var sig lik=)
Fin koppelkroken blev också!

Postat av: tina

Hälp!!! Nu vill jag oxå göra om i hallen ;)...får nog lugna mej lite iallafall..har nog med rummen!! Vad fint det blev, gillar verkligen golvet!! Snyggt med den ljusa skohyllan!!! Kul att se!! Ha det gott!!
Kramizar Tina !!!!

2007-03-27 @ 18:51:56
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Vildangel

Ser ju jättefint ut, lugna färger som matchar varandra perfekt.
//V

2007-03-27 @ 19:52:13
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Cina

Verkligen jättesnyggt! Vitt, svart och rött ihop älskar jag :)!

2007-03-27 @ 20:42:25
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Sara

Jag tycker det ser väldigt fint ut :-) Ska bli spännande att se hela slutresultatet sen!

2007-03-29 @ 11:40:13
URL: http://sarasally.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Hur snyggt som helst! Ser fram emot fler bilder när fondväggen är på plats:-) Tufft att måla om nåt nyinköpt men det blev verkligen fint.

2007-03-29 @ 11:49:35
URL: http://scaniatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback