Lördagförmiddag

God förmiddag på er!!

Här började lördagsmorgon bra, visserligen blev jag väckt av fågel"sång", men vadå det är ju lördag och solen sken. Maken kramade om mig och förklarade hur mycket han älskar mig och att han tycker att jag är perfekt!!?? Han är för snäll...Vi åt frukost med tända ljus alldeles själva, ynglingarna sov som stockar.

Efter frukost skulle jag och mamma och hunden gå en långpromenad. Först ett stopp på hennes jobb (dagis), där vi skulle se om ett stopp i toaletten hade försvunnit. En finurlig unge hade stoppat toan full av servetter innan han satte sig och gjorde nummer 2. Det hände sent igår eftemiddag och personalen ville väl inte ägna fredagskvällen till att leka rörmokare. Mamma hade fått några starka "tabletter" av pappa som skulle lösa det mesta, och det funkade faktiskt. Vi fortsatte vår promenad och vädret var underbart.

När jag kom hem hängde jag faktiskt min tvätt ute.... underbart. Sen skulle jag ta itu med de dagliga sysslorna, ni vet dammsuga, tvätta (mer) och städa av toorna (stavas det så?). Då kom maken på den briljanta idéen att han skulle sotsuga kaminen. Det gick inte så bra, påsen var nog full. Jag erbjöd mig att gå ut och tömma den och rista den lite så den skulle bli fri från askan så gått det gick.      (  Måste göra en avstickare och berätta om systerns förhållande till dammsugare. Hon säger att de är hennes bästa vän, men hon utnyttjar dem till det yttersta. De flesta slutar som utbrända. Vi satt ett gäng tjejer och pratade och kom in på vad man är rädd för på natten, ni vet om man ska gå upp och kissa tex. Många var ju rädda för det övernaturliga, att möta någon som dött osv. Systern förklarar högt och tydligt : det enda jag är rädd för är att jag ska ramla över dammsugaren och slå mig. Det förklarar lite skillnaden mellan oss, jag lämnar istort sett aldrig dammsugaren framme, den har sin plats och det vet den).
Ja, ja tillbaka till nuläget.... När jag som bäst står och skakar den lilla dammsugarpåsen öppnas altandörren i en väldig fart. Ett moln av aska kommer utflygande. Maken tjoar att han råkat komma åt en knapp så askan bara flög ut i hela köket och vardagsrummet. Ni kan tro att jag blev arg, det ska ganska mycket till att jag blir sååå arg på maken. Jag gick in i äldste sonens rum och tog en time out. Efter ett tag när jag lugnat ner mig var det bara att gå ut och börja dammtorka, dammsuga och torka av golven igen (gjorde ju allt det i torsdags). Makens sätt att visa att han skämdes var att sätta sig vid datorn och kolla upp nytt golv till hallen (som är mitt hatobjekt). Han kollade hur mycket vi behöver och vad det skulle kosta osv. Han vet att jag blir på gott humör att renoveringssnack.

Jag själv tog ett bad och tvättade håret rent från aska. Tog sedan och gick ut och hängde upp ännu en tvätt i det vackra vädret och njöt av att se tvätten fladdra i vinden. Maken gör nu lasagne och ordningen är återställd. Han har nu gottgjort mig tycker jag. Bara att slippa laga middag en dag är mycket värt.

Vill visa vad jag gjort i hallen medan jag väntar på uppfräshning. Jag köpte ett tyg och hängde upp över en gammal skänk som varit min mormors och morfars som jag målat. Den vill jag inte ha kvar sedan när min hall blir som jag vill ha den. Ha en trevlig lördag, final ikväll, spännande.......Kram /MO



image27

Kommentarer
Postat av: Thea

Visst är det roligt med tyg!! Jättefint blev det.

Postat av: Sofie

Vad snyggt det blev med tygtavlan! Och skänken var ju hur fin som helst, behåll den! ;) Kram

2007-03-13 @ 18:31:22
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: Remiann

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany

2008-11-25 @ 11:58:06
URL: http://remiann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback