Wasaloppet

Hejasan!

Wasaloppet idag...Maken har suttit ganska klistrad i tv-soffan. Han tycker verkligen om att titta på skidåkning. Här nere i söder är det inte så ofta vi har snö som ligger någon längre stund. Så det är inte så lätt att tillämpa i praktiken.

Idag kommer 2-an hem, skönt. Han har ju bara varit borta i två nätter, men ändå, skönast när alla är på plats. Kalopsen står på spisen och klar att avnjutas när vi hämtat honom vid 2-tiden. Han har ju varit på konfaläger och är säkert urtrött när han kommer hem. Hoppas det har varit kul i alla fall.

Igår var vi hos syster och tittade på andra chansen. Ska jag vara ärlig brydde jag mig inte särskilt mycket om vilka som gick vidare. Mina favoriter (som är fler än en) har redan gått vidare. Mini höll låda och dansade till låtarna, hon har börjat gå väldigt mycket. Men herregud, det ser ut som en bomb har dragit fram där hon har varit. Chips och godis slängs lite överallt, men hon är så go. Deras mellankille kände sig illamående när vi hade varit där ett tag och då ville jag hem. Jag menar så fort någon får kräksjuka så mår jag automatiskt illa jag med. Det blev inget mer med det, som tur var, men jag tycker allt att jag mår lite kymigt....

1-an och flickvännen var på resturang och åt middag igårkväll. De håller sig lite för sig själva, konstigt.. Nu har de precis ätit frukost. Undrar om de är hungriga när det är middag?

Jag har varit ute o gått en lång runda med hunden och mamma var också med. Hon har fått egen mobil.... Det ringer när vi är ute o går mest hela tiden tycker jag. Inte alltid hon hinner svara för knapparna är väldigt små och glasögonen ligger i andra fickan. Men hon tycker nog det är rätt kul.

Tittade faktiskt på Kalenderflickorna igår, jag hade inte sett den. Det var en mysig film. Tänk om man kunde bli sådan när man blir gammal, ja äldre då.

Ha en skön söndag

/MO

Kommentarer
Postat av: Gjermundmerethe

Interesting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback