Bild på bild

Hej!!

Hoppas långhelgen börjat bra för er. Här regnar det, men det stoppade inte mig och mamma från att ta en promenad i morse, skönt att göra det tidigt och sen hem och duscha, så har man det gjort. Vi handlade ju present till systers mellankille i måndags, jag och mamma. Hon är som sagt lite hopplös att gå i affärer med, hon pratar högt och säger vad hon tycker. Nu skulle hon köpa jeans till grabben. Han är så liten och tanig så hon hade fått instruktioner vad för sorts jeans det skulle vara. Jo, sa mamma, ganska högt, fitslim skulle det vara....På hennes ganska breda blekingska lät det ganska illa. : Du menar slimfit, säger jag och förklarar vad det betyder, hon skrattade bara, jag med....

Igår tog jag städdag, inte så uppskattat och starta dammsugaren när alla är lediga och vill ha sovmorgon. Sen skulle jag och dottern till C och hennes dotter L som är ett år äldre än dottern och de kommer så bra överrens. Det är ca 40 min gångväg till dem och jag övertalade dottern att gå dit så vi kunde ta med hunden så hon fick sin promenad. Gick bra, sen gick vi hem med.........

Måste berätta vad C bjöd på tata..trumvirvel...glass och svenska jordgubbar.......Åh så gott det var, njöt i massor. Hon hade varit i grannstaden och där såldes jordgubbar och färskpotatis på torget, sommarkänslorna kom i darrning..

Blev lite inspirerad av de få som vågar lägga ut bild på sig själv, jättekul att se.........Jag lägger ut en bild på en bild på mig. Det är från min bröllopsdag, för 3 år sen (på lördag). Vi hade ett enkelt bröllop, jag hade en enkel vit klänning med brodyr på och en blomma i håret, precis lagom, ville inte ha något överdådigt. Det var en fin dag, förutom att syster blev så besviken över att vi hållt allt hemligt till dagen D så hon vägrade komma. Lite synd, men men,

Ha en skön ledighet, kram Maria

image169

Så här ser jag ut idag, till vardags  är det jeans och tröjor som gäller, eller klänning, så skönt att ha på sig.

image170

Kommentarer
Postat av: tina

Hej i regnet...ja, idag har jag en lite bättre dag:), tack för dina uppmuntrande ord.Skrattar när du berättar om jeansköpet..roligt när ord blir lite fel...och det där med bred blekingska känner jag igen....min mammma som inte lever idag, kom från Edestad utanför Ronneby,och jag läääängtar ibland efter den dialekten!!! Nä, nu blev jag lite nostalgisk!!Mmmmmmm jordgubbar och glass, fy vad du läskas....får ta fram lite hallon till glassen,inte såå gott som jordgubbar,men det duger, hihi!! Vad roligt att se hur du ser ut...du är ju inte så feg som jag som trixar till kortet innan jag lägger ut det....du ser jättesöt och trevlig ut...ja, som sagt, det är kul att se vem man "pratar med" :) Ha en jättehärlig långhelg, det dröjer väl inte så länge innan vi hörs igen!!
Kraaam, Tina :)

Postat av: evans

Vilken fin bild på dig som brud! Superduper! Nu blev jag lite inspirerad :-)

Här har det nyss haglat, så någon sommarkänsla har jag inte fått. Jordgubbar och färskpotatis skulle inte sitta helt fel, men det dröjer nog ett tag.

2007-05-17 @ 16:12:30
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Thea

Men du är ju sååååå söt!!!!! Och vilket fint bröllopskort.
Vad roligt med en bild!!! Det trodde jag inte du skulle våga =).

Hahaha...skrattade gott och mycket om din mammas kommentar...

Ha en fortsatt trevlig helg/KRAM

2007-05-17 @ 16:46:39
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Karin

Kul att se vem som finns bakom bloggen. Man föreställer sig alltid och så blir man ofta överasskad. Men du var ju jättefin! Vad hurtig du verkar vara, ute och går jämt. Tack för tipset om liljorna, det lät faktiskt fint. Plast är ett bra alternativ. Ha det bra! Kram K

2007-05-17 @ 17:16:28
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Petra

Ditt fina 'databord' inspirerar till storstädning bland alla pappershögar här... =) Och så roligt med lite foton..!

2007-05-17 @ 18:38:56
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Mariakoden

Fitslim...HAHA!!!!!!!!

Men GUUUUD vad du är SNYGG!!!
Nu kommer jag aldrig våga sätta ut en bild på mig. Nä, kommer andra säga. Medaljongen, hon är då myyyycket snyggare än Mariakoden. Hihi.....

Kram!!

2007-05-17 @ 20:14:41
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Anna

Oj vad du traskat idag :)
Roligt att se ett kort på dig!

2007-05-17 @ 22:32:58
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/
Postat av: sussi

HAHAHA, jag hade velat höra din mamma :D!!! HAHAHA!!!
Har dreglat i några lådor m jordgubbar på affären, men har dessvärre inte köpt dom...!

Så fin du var - och är :)!!
Vilket hår!!
Mina tunna testar blir avundsjuka... ;)

Ha en finfin kväll, fortsatt go helg till er!!
Kram

2007-05-17 @ 23:04:47
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Linda

åh jordgubbar!! det hade inte suttit helt fel. Vilken fin brud du var på din bröllopsdag....

kram

2007-05-17 @ 23:17:49
URL: http://frularsson.blogg.se
Postat av: Lilla My

Vilken fin brudbild.Du är så söt och modig.Ha det gott!

2007-05-18 @ 10:03:39
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: petra

Sååå kul att få ett ansikte på dig. Som någon sa ovanför: att man har en bild av personen i fråga och så är det precis tvärtom. Jag trodde du var ljushårig,så fel man kan ha,hihihi
sååååååååå fint hår du har.
Fin brudbild
kramizar petra

2007-05-18 @ 17:31:14
URL: http://petram.blogg.se
Postat av: Liza

Så roligt att få se bild på dig.. jätte-kul!!! Nu vet jag vem jag "pratar" med!!
Skrattade när jag läste om din mamma - känner igen situatuionen!!!!
Kram!
Liza

2007-05-19 @ 20:07:03
URL: http://vardagslycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback