Idag slog jag en vuxen man på handen......

Hej hopp!!

O ljuvliga höstdag, dig har jag kvar som värmer i hjärtat på äldre dar.......åh där flippade jag ut ordentligt.....skulle bara skriva de tre första orden sen kom de andra av bara farten, det är väl en gammal låt jag hört nån gång.....Sådana här dagar blir det mycket motion och frisk luft, först en timmes promenad med Maila (hunden) sen en timme med Mini, såååå skönt.

Jag blev hulken idag på Willys, ni (en del av er i alla fall) vet ju hur mycket jag avskyr när folk är o plockar bland plockgodiset....MED HÄNDERNA. Ett mindre icke svensktalande (alla vet att det inte spelar roll, jag blir galen vem det är, gammal, ung, svensk, invandrare, turist....men det är svårare att göra sig förstådd). I alla fall så stoppar en stor och grov ( ja, hårig) karl ner sin näve i en godisbunke (el vad det kalllas), och av ren reflex slår jag till honom på näven med min godisskopa och säger NEJ, NEJ högt o tydligt, som om jag pratade med ett barn.. Alltså vad vet jag han kanske av vana petar näsan, går på toa utan att tvätta händerna, kliar sig i hårbotten, petar mellan tänderna efter matrester, petar sig i öronen el pillar navelludd.......o sen ner med de fingrarna i godis som jag ska ha med mig hem, nähä se de går inte.......Han blev ganska paff o försökte väl skoja till det genom på knagglig svenska säga...:jaha o annars.......

Nähä till något kuligare, mer Ullaredsinköp....

image525

Finfin och faktiskt riktigt bra ögonskugga, 9.90 kr

image526

Servetter, 7.90 per paket.

image527

Stjärna, kan stå så el hängas upp, ska nog få bo hos mellankillen i jul....

image528

Tre tavlor som inte fått någon plats att hänga på än.....

Nej nu ska jag nog slå in julklappar, ha de bra, kramar till er alla.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, bra gjort! Irriterar mig också på folk som handplockar lösviktsgodis.. huga!! Bra att nån törs säga till :) Många fina inköp du gjort! Kramar, Sofie

Postat av: Anonym

Den stora stjärnan har vi åxå :)
HUVVA för snuskhumrar som fingrar i godiset - du skulle ha slagit hårdare ;)!!
Ha en fin dag - här lyser solen :)
kram

2007-10-25 @ 14:26:09
Postat av: sussi

D var jag...

2007-10-25 @ 14:26:56
Postat av: Malinbayard

Plockgodis är nog något av det snuskigaste vi kan köpa och stoppa i oss. *hm*
Hejja dej säger jag bara, flera ordningsvakter skulle behövas.

2007-10-25 @ 16:09:18
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Salme

Usch och fy för vuxna snuskisar! ( o även små ). Ska kanske testa Ullared någon gång.Blir bara förskräckt med så långa köer...om det nu stämmer?
Billigt lär det vara. Ha det fint

2007-10-25 @ 16:41:54
URL: http://salmeh.blogg.se
Postat av: Camilla

Nä, fy vad äckligt!!! Vi som käkar plockgodis varje helg... men jag brukar ta låångt upp, där de fyller på nytt godis (i alla fall försöka gräva långt upp där), men ändå...
Usch, jag såg en virig sak när vi bodde på hotell sist jag också, två små tjejer som petade djupt i näsan och sedan grävde i flingorna... jag höll på att dö! Föräldrarna såg, men sa inte mycket. Urk!
Kramar!

2007-10-25 @ 18:54:24
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Jill

Ja visst är det superäckligt när folk plockar godis i affären med händerna. Blä!!
Jag såg två kvinnor göra det på ICA MAXI för några veckor sedan, när jag skulle
köpa godis. Jag blev så äcklad och irriterad, fast jag var inte så modig som du så jag vågade inte säga till dem. Hihi, så jag åkte till en annan affär och köpte plockgodis där istället. Fast det var säkert någon
som hade varit där också, innan jag kom dit,
och plockat godis med smutsiga händer.hua, hemska tanke...
Ha det bra :)

2007-10-25 @ 20:37:20
URL: http://seadra.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Haha...Go girl!!
Gillar att du slog till honom.....=)

Vilken snygg stjärna!!!!
Jag döööööööööööör av avundsjuka.... Tur jag ska till Luleå i morgon. ska se om jag hittar en likadan till mig själv!!!
=)

K R A M på dig!!!!!!!!!!!

2007-10-25 @ 21:26:09
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Jo du..Luleå är en toppenstad att shoppa i!!!
Det är liiiite knepigt med bloggen....jag har blivit så nojjig......vi bor i en rätt liten stad å det har blivit så att jag TÄNKERför mycket..."kan jag skriva si o så"...undrar om den o den läser...mmm....
Å folk man "känner" som man vet läser å aldrig säger nåt om bloggen = Det är jobbigt. Å de som läser å säger något om bloggen= Åxå jobbigt.....
Helst skulle jag vilja vara superhemlig!!!
Men nu är det kört!!
Försöker numera att inte tänka alls...ska försöka strunta i om "den å den" läser....
Men rätt kul med en blogg är det ändå, för annars hade man ju inte lärt känna alla roliga o snälla o fantastiska människor som du till exempel!!!=)

Trevlig helg på er!!!!!

K R A M på dej!!!!!!!!!!!!!

2007-10-25 @ 21:51:28
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: tina

Heja heja heja...bra att du reagerade!! Fattar inte hur folk tänker....en del har noll koll om vad som är ok att göra!!!
Du har verkligen fyndat i Ullared....servetter 7.90????? dååå är det kul att shoppa!!! Den där stjärnan har vi också....den kommer bli såå fin i sonens rum! Då har du fixat många julklappar då???skönt att ha börjat..jag är en sån som alltid är ute i sista stund...ska nog försöka bli klar i tid i år,men det säjer jag ju alltid =)!!! Fönsterputs står på shemat imorron eller på lördag...ja,mellan fönsterna också!!!Inget jag längtar efter att göra..men det måste göras ,för de är så skitiga så jag har markiserna nere mest hela tiden!!! Ikväll har J bakat lite...de ska stå i kiosken i skolan imorrn för att samla ihop lite pengar till klassen,så hon har slängt ihop kladdmuffins....doftar underbart,men inte smaka...nä nä nä!!!!!! Veckorna bara rusar iväg,fredag imorron igen,skönt!!!! Nu ska jag sätta mej en stund innan sovdax !!! Ha det gott och kram från mej !!! Vi hörs snart!!

2007-10-25 @ 22:04:07
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Linda

Hihi, bra gjort! Fina grejjor du shoppat..
kram

2007-10-25 @ 23:19:11
URL: http://frularsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Va bra av dig... precis som du skriver, man vet aldrig vars de har varit m sina händer & fingrar! Huvva. Jag vill oxå fynda sånna grejer =) Har aldrig varit till Ullared heller. Vars kan jag få tag på en kakaotavla, vet du? Kram fr mig.

2007-10-26 @ 09:27:53
URL: http://www.mallans1.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Fina saker du fyndat, tänk vilken lyx att ha så nära till sån shopping:-) Det är rätt att du säger ifrån, skulle inte heller vilja köpa lösgodis som nån annan grävt i med händerna. Trevlig helg! Kram

2007-10-26 @ 12:08:30
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Karin

Hi hi, bra gjort så himla roligt det måste ha sett ut. Visst är det äckligt?! Ha en toppenhelg!

2007-10-27 @ 15:18:00
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Linda P

Hahahaha.. Bra gjort!

2007-11-02 @ 14:35:19
URL: http://livinglikelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback