Så äntligen....

Hejsan!!!

Idag skulle inte Maila med på morgonpromenad, fråga mig inte varför......det var väl skönare o ligga kvar hos lillhusse o snusa....Det medför ju att jag går ganska mycket raskare, skönt att bli riktigt svettig o äcklig.....desto skönare känns duschen. När jag kom hem gjorde jag det jag undvikit så länge.....klippte Maila, skönt när det är gjort, hon blir så mjuk o fin.

Så äntligen igår köpte jag det rosa bandet, ett till mig o ett till dottern.
För ca sex år sedan upptäckte jag en knöl i mitt vänstra bröst. Tog mig till doktorn så fort helgen var över. Läkaren tog min oro på fullaste allvar och jag blev skickad till sjukhuset 10 mil bort. Där fick jag genomgå en mammografi, det hade jag aldrig gjort förut, det gjorde inte ont, men när bröstet trycktes ihop kom det lite "vätska", det kändes ju inte normalt....Sen fick jag göra ett ultraljud, det är smärtfritt, men för att vara på den säkra sidan skulle även en biopsi genomföras. Ni som känner mig lite vet hur rädd jag är för sprutor, men det var bara att bita ihop. Ska erkänna att det inte gjorde jätteont, jag var mer orolig, ledsen och fruktansvärt rädd.  Sen tog det lite mer än en vecka innan jag fick svar, den veckan var hemsk, jag gick o inbillade mig det värsta, naturligtvis, oro tär fruktansvärt mycket på en människa. Nu visade mitt provsar att det inte fanns något att oroa sig för, o jag är så tacksam för det. Cancer av alla de slag är hemskt, och jag hoppas att alla bidrag kommer till nytta, många bäckar små......

image545

Ha en underbar dag, kram på er alla

Kommentarer
Postat av: tina

Hej där !!! Vad fin hon måste vara nu då lilla Maila!!! Men åå vilken hemsk känsla att gå och vänta på provsvar...skönt att allt var väl!! Har faktiskt inte köpt det rosa bandet...men nu ska jag ta mej i kragen och inhandla det så fort jag kan!!! Cancer är en vidrig sjukdom....min mamma gick ju bort för femton år sen i den sjukdomen...hon hade cancer i lever och tjocktarm...och nu går jag på regelbundna kontroller varannat år. Önskar de kunde komma på ett botemedel mot denna djävulska sjukdom!!!
Här har vi precis ätit och nu ska jag,inspirerad av dej, sätta fart med att städa lite skåp....tror att det behövs!!! Ha en härlig fortsättning av dan vännen vi hörs snart ! Kramar i massor !!!!!!!!!!!!!

Postat av: Hilajn

Har även jag tillbringat tid hos doktorn för knöl i bröstet så självklart har jag ett rosa band på jackan.

2007-10-31 @ 15:08:22
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Salme

Har gått genom samma sak, men mitt provsvar var inte så bra som ditt. Så nu har jag bara ett bröst. Men jag lever! Hur fin blav Maila efter klippningen? Kram

2007-10-31 @ 16:31:14
URL: http://salmeh.blogg.se
Postat av: Camilla

Usch vilken hemsk upplevelse! Tur att det gick bra. Det är så många som drabbas av denna fruktansvärda sjukdom, jag försöker också göra allt jag kan för att bidra, köpa rosa bandet, rosa kalendern e t c. Jag blir fullkomligt totalnervös då jag hittar något konstigt på mig, konstiga födelsemärken eller knöl. Jag tror alltid det värsta.
Kram!

2007-10-31 @ 16:44:16
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Susihus

Huu vilken upplevelse och kan tänka mej att de är de längsta dagarna innan man får svar. Sköt om dej, Kram S

2007-10-31 @ 17:22:53
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Malin

Det du varit med om, är nästan min värsta fasa. Har mycket erfarenhet av det oxå, i min familj/släkt.
Rosa är inte min grej, men rosa bandet är det. Ha det bra. kram fr mig.

2007-10-31 @ 17:28:18
URL: http://mallans1.blogg.se
Postat av: pia

...tur att det gick bra, hemska-hemska sjukdom!!!
å visst fortsätter du att känna å klämma på rattarna? det är super viktigt! det lärde min mamma mig, hon dog i bröstcancer, för er som ej redan vet...kram

2007-10-31 @ 17:50:18
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Malinbayard

All oviss väntan är HEMSK!
Skönt att det gick bra för dig den där gången.
Många bäckar små lär säkert bli en stor å!

Tror att min vovve också skulle avstå en och annan morgonpromenad vid 5:30 då vi går ut när jag jobbar, men han får aldrig välja...

2007-10-31 @ 17:57:28
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: mariakoden

Cancer är vidrigt...!!
Har åxå köpt rosa band å sen ger vi regelbundet till cancerfonden!!!
Skönt att det inte var nåt med dig!!!! Man blir ju orolig å det var bra att de tog dig på allvar...det gjorde de inte med min mamma....hon fick tjata att det var nåt fel...långt senare så fick hon veta att jovisst var det cancer...=(

Hoppas du har det bra, måste säga att "VILKEN SNYGG BLOGG DU HAR".
Alltså, jag förstår mig inte på nåt hur man ändrar html-koder eller vad det nu heter!!

Ha det bäst!

KRAM!!!!!!

2007-10-31 @ 21:25:07
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: sara

Vad skönt att det inte var cancer du hade och vad skönt att läkaren tog din oro på allvar. Usch måste ha varit jättejobbigt med all oro och väntan. Kan du inte bjuda på en bild på nyklippta Maila, hon är så fin:) Ha en bra dag!

2007-11-01 @ 11:28:34
URL: http://micasa-sara.blogspot.com/
Postat av: sussi

Har åxå gjort en mammografi/ultraljud, men min knöl visade sig vara en ofarlig sort. De ville ändå operera bort den - sen när jag fick tid så ändrade dom sig! Tyckte inte d behövdes då...
Visst behövs alla pengar - d är verkligen hjärtskärande berättelser man fick se och höra på tv-galan...
Ha en fin helg - nu är sista arb.dan för veckan snart gjord :) *fulbloggar*
kramar

2007-11-01 @ 12:29:18
Postat av: Carina

Hej hej! Halkade in på ett bananskal, när jag sökte efter hallgolv poppade din blogg upp. Så glad att jag fann den. Du har precis min stil och gillar när man får lite tips och ideer på saker som är vardagliga. Klippa hunden? Borde jag med göra.. min lille Boris är 6 månader nu och börjar bli rikigt långhårig, en Shih tzu är han. Kommer med spänning läsa vidare i din blogg i framtiden. Ha det bra i höstkylan, Kram

2007-11-01 @ 14:52:41
URL: http://Carinan.blogg.se
Postat av: carina

Btw... Vart köper du dina gardiner? Dom är så fina!

2007-11-01 @ 14:58:40
URL: http://www.carinan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback