Lejonmamman!!!

God eftermiddag på er!!

Så igårkväll var det dax, dotterns klass skulle komma vid halv nio. Vi var många förväntansfulla föräldrar som stod o väntade på våra barn. Förhoppnigen var ju att det skulle komma en glad unge som haft roligt men som längtat lite efter mamma o pappa. Ut kommer många trötta barn o sen min älskade unge........som storgråter. Känner lejonmamman i mig vaknar till liv o undrar i mitt stilla sinne vad som hänt. Har någon varit dum eller.......? Lusten att läsa lusen av de stygga barnen väcks till liv, då dottern storgråtande slänger sig om halsen på mig o förklarar att hon träffat en såååån söt kille.  Vetskapen om att hon troligtvis aldrig mer kommer att se denna söte yngling gjorde henne förtvivlad o hon grät hela vägen hem....(jo det var fler flickor som upplevt samma härliga känsla). Skönt ändå för en lejonmamma att ingen varit dum vid hennes unge......det hade inte varit lätt att ta. Sen jag fick barn har jag blivit mycket tuffare. Från att ha varit en ganska lättsam o foglig tjej, så blev jag en stark o beskyddande mamma. Inget kan få mig att reagera så starkt som om någon av ungarna far illa, inte bara mina egna utan jag kan bli  ledsen om jag går i byn o ser barn på väg hem från skolan, o de går ensamma.......Eller om man hör om barn som blir utanför, då kniper det i mammahjärtat. För att inte tala om regelrätt mobbing, jag tycker det är avskyvärt.

Visar lite bilder från höstträdgården, faktiskt så blommar rosen fortfarande....image395

Kärleksört är en riktig höstblomma

image396

Fåglar som står på bänken på altanen, ägget har min pappa gjort till mig

image397

I helgen får det kanske bli lite höströj i trädgården o på altanen, det blir nog inte av att vi sitter mer där nu i år.  Som ni ser lyser solen här idag, passar bra för ikväll går jag o mamma höstruset, undrar hur rusiga vi blir???
Ha en fin fortsättning på dagen, kramar

Eftersom det tydligen är svart/vitt tema på tisdagstemat idag slänger jag in en bild på min svart/vita hall....

image398

Kommentarer
Postat av: Thea

Hej
Stackars tjej, inte lätt att vara ung med allt vad det innebär. Kan vara starka känslor det där =).
Håller helt med, det gör så ont i hjärtat när man tänker på hur illa en del barn kan bli behandlade av andra barn, och visst får man en styrka att skydda ens små när man blir mamma.
Åh, vad jag gillar din halltapet. Snyggt ihop med den vita bänken.
Ha det bra.
Jo, just det ja, du undrade hur det gick för mig med kilona. Jo, det går faktiskt bättre än väntat. Jag har gått ner några kilo ohc känner mig mkt piggare. Nu är jag snart i min "gamla" form igen.

Postat av: Susihus

Skönt att det bara var en söt kille och ingen som hade varit elak. Även om det kan vara jobbigt ändå. Vilken fin halltapet du har, oj så fin! Ha en toppen dag!

2007-09-04 @ 15:19:40
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Kjellinskan

Hej! Vad fint du hade i hallen! :)

2007-09-04 @ 15:43:16
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: tina

Vilken tur att det inte var värre...men jobbigt ändå för din dotter ! Skönt att hon är hemma iallafall. Vilka underbara höstbilder du visar från trädgården..härliga rosor och kärleksört...har tagit in några kärleksört idag...dom är jättefina! Säjer bara wow! om din svartvita hall..tapeten väggskåpen ja allt är jättejättefint!!!! Nu ska jag strax fixa iordning lite å sen ska jag inte göra något mer idag...maken är iväg med jobbet hela kvällen...så vi får lite paus i byggandet ! Skönt!
Ha det gott vännen...kramar!!!

2007-09-04 @ 16:18:00
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Cina

*ler*...Även jag är en riktig lejonmamma- jäklas inte med mina barn för då ryter jag till...Skönt att det inte var någon som varit taskig mot dottern!
Kram!

2007-09-04 @ 21:47:19
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Ingrid

Det var ju för väl att det inte var värre än lite förälskelse. Men jag förstår din inledande reaktion, kan ju inte vara kul att få hem sin dotter i tårar.
Jag gillar den där tapeten du har i hallen... Vi har den själva i sovrummet i färgkombinationen brun/turkos och i den lilla korridor som leder in till sovrummer har också lite av den tapeten, men där i vit/silver.

2007-09-05 @ 00:18:18
URL: http://attvarajag.wordpress.com
Postat av: Johanna

hu..minns ju själv hur jobbigt det var när man så där förtjust i nån...som alla andra oxå ville ha...=) Fint ni har det i hallen och vackra blommor i trädgården...brr...va kallt det har blivit.?...man är ju inte alls sugen på att vara ute i trädgården längre...men..här har ogräset fått fnatt, så det är nog bäst att röja snart...eller inte...=) ha det fint! Kram

2007-09-05 @ 09:53:00
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Malinbayard

*pustar ut*
Jag var på väg att hjälpa dig att "läsa lusen" ur grymma ungar. Men det hade nog inte behövts förstår jag när jag läser vidare.
Med moderskapet följer VÄLDIGT starka instinkter. Så är det bara.

2007-09-05 @ 11:02:55
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback