Därav namnet...

Hejsan!!

Idag har jag fått hjälp av min snälle man att starta en blogg. Jag har varit inne och kollat runt lite på andras bloggar och tycker det verkar kul. Namnet var ju inte helt givet men efter lite funderan så kom jag på medaljongen. Är just nu ganska förtjust i det mönstret. Konstigt egentligen eftersom mamma o pappa hade sådana tapeter i deras sovrum på 70-80 talet. Då tyckte jag att det var hemskt, de var gröna dessutom. Men, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.

Tapeten vi har som fondvägg i vårt allrum/tv-rum är Eliza från Åhlens. De var inte helt lätta att få tag på så kusinen köpte dem när hon var på affärsresa långt uppåt  landet. De fick flyga hem hit till södra Sverige som handbagage. Så i höstas en morgon bestämde vi oss för att tapetsera. Trodde ju att det skulle gå på en förmiddag, jag menar väggen är ju bara 4 meter lång. Jo, framåt 8-tiden på kvällen var vi klara. Varför blir det alltid så??? När allt var klart fick jag först en liten chock. Det blev visst snyggt, men ganska markant o "synligt" mönster. Trodde det kanske skulle vara lite diskretare men det syntes tydligt. Var på kvällen ute o gick och när jag kom till brevlådan och tittade upp mot huset så riktigt lyste väggen mot mig.  Nu efter några månader kan jag bara konstatera att  jag är nöjd. Rummet fick en annan sorts värme, som syrran sa: det känns mer hemtrevligt liksom.

Ja, detta var mitt första inlägg, hoppas jag ska klara av bloggandet på egen hand, utan att mannen måste sitta beredd att hoppa in som experthjälp. Mitt stora intresse är såklart min familj, mina 3 barn, mannen o våran hund. Sedan är mitt hem, fixa o dona här bland det bästa som finns.

Ha de bra, så hörs vi
Maria


Därav namnet


Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Vad kul att få läsa det första inlägget, jag har ju inte varit med under hela din "karriär". ;)
Vet du? När jag vr 6 år och skulle få eget rum för första gången valde jag MEDALJONGTAPETER - i brunt!
De hänger kvar än... *vilken kvalité*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback