I mitt kök...


Jag är ingen missunssam människa, alltså jag blir glad (ärligt) om någon får drömjobbet, vinner högsta vinsten, får köpa drömhuset, hittar den stora kärleken mm....Sen att jag då kanske är avundssjuk istället, det får jag väl erkänna, inte missunsam men jag vill oxå drabbas av det magiska trollspöet o få lite tur, vad det nu innebär...Det verkar så lätt att vinna på tex trisslotter, men tro mig, det är inte ett dugg lätt....jag gör mitt bästa (nja, en lott varannan vecka kanske inte är så kämpigt..), men inte vinner jag inte. Så det är nog bara att ge upp den drömmen o leva i nuet, o den är inte så dum den heller...En familj som jag älskar (o som älskar mig), ett hem som vi trivs i, och om jag tänker efter så finns det massor av saker att vara tacksam över.....Så jag säger som Arja, jag vill tacka livet......

Idag har jag bakat bröd, eller  håller på, brödet ligger i ugnen o jag pausar vid datorn....



Datorn som inte fått jobba ihjäl sig precis de senaste dagarna..



Jag är så nöjd med de vita stolarna.....perfekt att sitta här med datorn, lagom höjd...

Ok, jag erkänner, jag har fuskbakat..



Köpte två st brödmix för 30 kr på Willys....



Ett bröd klart, sen blev det bullar av den andra delen av degen....så nu doftar det gott i stugan..

Har väl haft någon form av bloggtorka, får se om jag kommer hålla formen nu...

/kramar

Kommentarer
Postat av: Malin B

Kul att "se" dig igen! =) Jag blir så glad över det.

Känner bröddoften ända hit, just bröddoft är en rik doft som heter duga. Hemtrevligt dessutom.

Solrosbröd lät riktigt i min smak.

Postat av: Joanna

Kan helt klart hålla med dig. Jag blir också glad om över andras lycka, men samtidigt lite avis absolut inte missunsam. Men jag tror att avundsjuka är en naturlig del av livet sålänge man inte glömmer bort det man själv har.

Haha nee du kämpar nog inte lika bra som alla andra med trisslotterna, vi har tokiga kunder på jobbet som kommer in en gång i veckan o köper 10 st. Inte så hälsosamt kanske, men sådant vill inte jag lägga mig i.

Tur att det inte bara är jag som har bloggtorka, tror att hösten har fått oss lite ur fokus bara=)

2008-10-21 @ 15:26:38
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: soffie

å va snyggt det blev med stolarna,

mmm doften av nybakt är ju bara sååå härligt,

var de goda?

må gott

2008-10-21 @ 18:01:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Petra

hihihi, jaha, så du bakar fuskbröd. det trodde jag inte, hahha. skojar

Fuskbröd är nog det enda bröd som JAG kan lyckas med. hrm. tyvärr



Men visst doftar det underbart gott i hela huset av nybakt bröd.



Jag tänkte på dig häromdagen och tänkte jag skulle fråga : Hur ni trivdes med dem nya barstolarna. Men det svarade du på nu. Dem är sååå snygga.



Jag har oxå lite bloggtorka, och för lite tid. Men förhoppningsvis ska det bli bättre. Nu är det snart inte lika mycket möten, men då kommer julförberedelserna istället. Men dem är ju "kuliga" hihi. Jag ser fram emot att få julpynta lite i detta nya hus. Tomtarna ska ju få ny plats i år, så snart är det dags att börja fundera på det.



ha det bra

många kramar

2008-10-21 @ 19:21:04
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Ja, jag tycker nog att man kan erlänna att man kan glädjas åt andra men samtidigt "få" vara lite avis också.. man är ju inte mer än människa!! Sedan har ju alla sina hemliga sorger som man kanske inte vet så mycket om...

Har inspirationstorka i köket just nu, så jag känner igen mig. Det enda jag lyckas få till där är en sabla röra!



FÅr se vilka upptäckter jag gör bland julgrejerna i år. JAg ska verkligen försöka att inte köpa fler pappstjärnor.. men jag såg en väldans fin en på Lagerhaus, så...

2008-10-21 @ 20:26:27
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Ulla

Jag kanske skulle testa den sortens bak när jag för tillfället inte är vän med jäsdegar.

2008-10-21 @ 20:30:03
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Annette

Visst är det mycket man har att vara tacksam och nöjd över. Man ska nog tänka på det ofta.

Lite avundsjuk får man väl lov att vara också :-)



Hoppas din bloggtorka snart går över.



Kram Annette

2008-10-21 @ 21:09:19
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Lotta

förstar att du e supernöjd med de stolarna, de e sa himla snygga och sa kakao tavlan e som pricken över iet! urfiiiint!

2008-10-21 @ 21:40:26
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com/
Postat av: Liza

Vilken vacker utsikt från ditt köksfönster.. det bara sprakar av höstfärger!! Här är det också lite-tid-för-blogg! Min mamma är riktigt dålig.. det känns riktigt tufft! Men som sagt ibland är det skönt att bara ta det lugnt med bloggandet - vi finns kvar och väntar på dig!!

STOR KRAAAAAAAAAAM!

Liza

2008-10-21 @ 21:43:25
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Hej där! Kolla in detta receptet hos mig, tom. enklare än med mix! =)

2008-10-21 @ 23:05:57
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Mari

Stolarna är ju kanonsnygga skriver jag igen.

Håller med dej fullständigt att bara man har så man klara sej och sina nära och kära mår bra är livet underbart, fast en liten vinst vore ju en härlig bonus. Fast jag spelar inte och köper inga lotter heller så den kan jag glömma.....



Aha! Damen fuskbakar??? Det är helt ok, skulle jag oxå gjort om jag hade lust. Nu är det ju bara jag i hushållet så jag lever på köpebröd, går lixom inte åt nåt här längre, tomt kylskåp kan man nog säga.

Perfekt att köpa mix då hinner du ju blogga lite oxå, kan ju inte bli bättre.....



Känner att det börjar komma bloggtorka här nu oxå. Ska nog bara göra ett inlägg varannan dag si så där.



Kram och låt det nybakta brödet smaka...........



Ha en bra dag!!

2008-10-22 @ 06:57:44
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag som aldrig bakar matbröd själv kanske skulle prova en såddan där brödmix...



Ha en bra onsdag :-))

2008-10-22 @ 08:30:14
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Spotlights

Jättefina bilder på ett mysigt kök.

2008-10-22 @ 08:34:06
URL: http://spotlightss.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Morning morning....

Vilket härligt kök...Å stolarna e ju bara att dö för...visade maken...å så for vi till Jysk...men dom va slut sen länge...Hahahaha...kunde jag väl tro med ett sånt fyndpris!!!

Ha en fin onsdag!

Kram

2008-10-22 @ 09:39:46
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: tina

Halloj där!

Å vad gott med nybakat bröd...och det är minsann inte fy skam med "fuskbröd"det brukar smaka jättegott!Här rullar allt på...väntar snart hem ungdomarna.Har småfixat med lite av det dagliga..bäddat rent,tvättar ja,du vet!

Vet du...jag är en riktig härmis!!När du visade era fina nya barstolar blev jag så sugen på att inhandla likadana.Maken var med på noterna=)...jag ringde till Jysk,men de var såklart slut!Men,killen sa att eftersom de ligger kvar på hemsidan för det priset kunde jag beställa!Jiiiipiiii!Så,nu hoppas jag att det går att hämta fyra snygga storlar snart!

Det är ju inget fel på dom vi har,men för fyrahundra kan man ju unna sej att byta lite...=)

Får "skylla" på dina bilder från ert fina kök,det gjorde att jag blev inspirerad ;D



Så ni är på g att göra badrummet iordning...i helgen var jag och P runt och kikade lite på klinkers och annat.Det blir nog efter jul som vi startar upp.Och,det är minsann inget billigt projekt som du säjer!Perfekt att göra som du beskriver...Vi ska satsa på tvättmaskin/tork också här uppe i badrummet.Jaja...julen får komma först..kan inte tänka mej att börja en sån renovering innan jul och kanske inte bli klar....huuuuu!



Nu ska jag gå en liten runda med totte,sen är det väl dax att laga middag....



Ha det gott vännen och hälsa resten!!



kramkram/tina

2008-10-22 @ 14:37:01
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ett nästan exakt likadant barbord hade vi i vår första lägenhet. Riktigt snyggt! Stolarna passade väldigt bra till.



Jag känner igen mig i det du säger. Jag är inte heller missunnsam men blir lite "down" när aldrig någon dröm tycks slå in för mig, men för "alla andra". Men så länge man är omgiven av människor som älskar en, att man har tak över huvudet, en inkomst och mat på bordet ska man nog faktiskt vara lycklig. Besvarad kärlek och omtanke i alla former är väl högsta vinsten!



Gott brödet såg ut! Kram, Sofie

2008-10-22 @ 16:29:44
URL: http://syssla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback