I feel good.....


Jaha, sa jag till grannen.....nu vet jag vad jag vill göra med mitt liv.....Jag ska hem till maken o säga att jag vill flytta till Grekland o öppna ett litet mysigt hotell, ta hand om gäster o rätt som det är brista ut i sång o dans...Ja, ni förstår va??? Jisses vilken feel good film Mamma Mia är.....lyckokänslor, skratt, mm fyller min kropp efter gårdagens filmvisning. Jag, grannen o hennes svägerska (dottern envisades med att tro att filmen inte var något för henne.....hur fel kan man ha???) svävade ut från den fullsatta biosalongen....Den var alltså fullsatt trots att det var sista föreställningen, o ni kan tro att det blev varmt därinne....vi var nästan lika svettiga som efter ett lättare träningspass....men så lyckliga...Ni som inte sett den....SE DEN o bli lyckliga för ett tag.

Jaja, igår var jag även barnvakt en sväng....När syster släppt av Mini så vinkade hon o sa: hejdå mamma, ses imorrn...hihi, riktigt så länge skulle jag inte passa henne. När vi sen gick vår lilla promenad så stannade hon vid varje skräp som låg vid vägkanten (o det blev många stopp)....hon stirrade på skräpet o sa högt o tydligt :NAJ, inte kasta skräp...inte bra (kanske inte lika "rent", men helt förståligt), ja så gick vi tre meter o sen....samma procedur...



Har ni sett rosa hundbajspåsar förr??? Ja det är ju såklart det enda som gäller nu...(ironi)....(sen att det inte riktigt passar med rosa i hallen...ja det får jag leva med)

En härlig dag till er alla från mig
/kramar

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ååh va kul det är när det är så, när man har sett en riktigt bra film och bara skiner av lycka efteråt :)



Ja hihi! Hoppas det. Längtar tills vi ska beställa den! Får vänta lite tills det kommit in lite pengar. haha.

Ha det bäst!

Kramar

Postat av: Joanna

Åh jag måste verkligen se filmen, får väl så snällt vänta tills den kommer på DVD.

Jadu med de rosa hundpåsarna kommer vilken ruggighöstmorgon som helst att bli lite gladare=)

När vi var på Kreta så såg jag att de hade soppåsar i färg och med olika fruktiga dofter, fräckt. Haha jag ångrar nästan att jag inte köpte med mig några.

2008-09-03 @ 12:35:57
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken härlig kväll ni fick! =)

Ångrar sig dottern då?

Hoppas lyckokänslan stannar kvar lääääänge.



Rosa hundbajspåsar har jag inte sett men på en marknad fanns det soppåsar i lila, rosa, grönt, rött och jag vet inte allt... Kanske att DE hade sådana små, söta också. Jag använder dem ju så sällan så här räcker rullen "hur länge som helst".

Min vovve bajsar ju mest i skogen och gärdet får jag tillägga! (Så att jag inte få en massa arga inlägg i min blogg att man visst ska ta upp det som blir efter sin fyrbente vän. För DET gör jag - där det så krävs.)



Visst var det soffan jag svamlade om. Skulle lägga till det när jag "korrekturläste" men då gick det inte att komma in igen så då tänkte jag "strunt samma"...

2008-09-03 @ 12:36:27
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Visst var filmen bra! När jag sett den gick jag med ett fånigt leende på läpparna i flera dagar efteråt.

2008-09-03 @ 12:42:23
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: lena

Jag!!måste bara se den jag med:)Vill oxå sväva lite Är det sant att det finns rosa påsar, i så fall måste ju jag vara först i våran stad med det hehe kram lena.

2008-09-03 @ 12:56:48
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Å

Ja den filmen är ju superbra !!! Brukar kolla små klipp på Youtube när jag vill ha lite "Mammamia-känsla" igen .

Coola hundbajspåsar !

2008-09-03 @ 12:58:57
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Nå så söt hon är! När min lillebror var liten så kallade han flugor för skräp. Haha grannen blev lite fundersam när han pekade i taket och skrek skräp (han tyckte de var obehagliga). Kram Sandra

2008-09-03 @ 13:44:52
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Liza

Shit!! Vad ska jag nu toppa med... duschat med Malin.. nåja, kommer nog på någonting så småningeom!:D

Har inte sett Mama Mia ännu - och jag gillar ABBAS låtar.. Vet inte ens om den går fortfarande! Men tiden har inte räckt till för biobesök - får väl hyra den på DVD till slut!!

Så härligt att lilla Mini redan vet att man inte ska kasta skräp - tänk om vi större hade samma insikt!

HÅ! HÅ! Nu kom jag på.. jag har haft ett långt och djupt samtal med Roger Pontare om naturen vid Storforsen!!! Härlig kille!!!

KRAAAAAAAAAM!

2008-09-03 @ 13:49:01
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag flyttar med!

Ja, jag har sett rosa bajpåsar, finns lila också men jag är tråkig och har Kennelklubbens gröna eller svarta. (tråkmånsen)

/P

2008-09-03 @ 13:59:47
Postat av: jenny

har inte sett filmen än men ska göra det. Har hört så mycket gott om den och inte nån som tycker den är dålig.

Vad kul att få rå om mini ett tag...de är så härliga de små:-) Tänk om fler föräldrar kunde lära ut till sina barn att inte slänga skräp i naturen.

Kram/jenny

2008-09-03 @ 14:06:06
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: K

Mamma Mia är sååå bra!! Lite kär blev man allt i de gamla gubbarna..hihi..

Jodå jag har sett rosa, själv har jag haft gröna med svarta döskallar på, ja inte till mig själv då..hmmm.

Ha en bra onsdag!

kram!

2008-09-03 @ 14:58:28
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Tufft med rosa hundbajspåsar. :)

Ååå, filmen var så bra!!! Synd att dottern din inte hängde med, vad hon ska ångra sig.

Nu har jag gått en timme med iPod:en och lyssnat på Soundtracket till filmen. Himla bra det med, även om originalet är bäst. Jag älskar "Dancing queen", det måste vara ABBA:s bästa låt enligt mig. =)

Även den de där lugna på slutet var bra.

Kram och ha en go onsdag!

2008-09-03 @ 15:37:27
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mari

Rosa hundbajspåsar?? De ska vara svart där med basta. Hoppas jag hittar såna då ska jag chocka granne med rosa påsar.



Har aldrig varit i Grekland men min kusin har hus där och tjatat i många år att jag ska komma men det blir aldrig av, galet när man kan bo så billigt.



Kram

2008-09-03 @ 18:18:05
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Detta är ju jättepinsamt, jag har inte sett vare sig Indiana Jones 4, Sex and the city-filmen eller Mamma Mia. Snart får jag ju ta och emigrera till månen eller nåt!

Herr Fräken har så roligt åt att jag ska ha Yes på alla fläckar, men det fungerar ju! Tur det när man har en ljus soffa som man gärna äter i..

Roligt att någon har det soligt och varmt, här är det både kallt och hällregn, sicken ickefröjd det var att cykla hem i det, utan regnkläder....

2008-09-03 @ 19:05:41
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Minigrisen

Har inte sett filmen, men bara hört positivt om den! Gillar filmer som man "svävar på moln" av:)

2008-09-03 @ 19:46:17
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Karin/Theas rum

Jaaa, filmen är underbar!!

2008-09-03 @ 21:17:01
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: Karin/Theas rum

Jaaa, filmen är underbar!!

2008-09-03 @ 21:17:19
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: Soffie

goa de är de små liven.

hmmm rosa påsar lät ju lite lyxigt nu i miljötänkartider men jag vet ej vilka som är bäst i miljösynpunkt svarta eller rosa:O)

må gott

2008-09-03 @ 21:58:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lisa

Rosa påsar.. haha ja där ser man på, ska de inte göra blåa nu också så vet ju alla hundägare om det är en flicka eller pojke som promenixar med matte/husse.. Åhh en lärares mardröm ju.. vilket genus. men snygga är de iaf!! ler

KRAM

2008-09-03 @ 22:19:34
URL: http://lisenis.blogg.se/
Postat av: tina

Hej gums!!Å Vilken härlig kväll ni haft...måste nog masa med mej dottern och se den!!!Om du öppnar det där hotellet vet man ju var man ska tillbringa sin semester =)=)Vi kommer nog hela klanen hihi!



Idag får jag inget vettigt gjort,går bara och väntar på att det ska bli telefontid 13.00-15.00,då veterinären skulle höra av sej.Jiiiises vad man saknar den lille svarte tussen... Jaja,det ska väl gå bra.

Får väl ta och diska lite,man tänker bra då har jag upptäckt.=)

Jo,åbäket(diskmaskinen)är fortfarande förpassad ner till källaren.P ringde nyss och hade snackat med nån kille och de skulle ha ca 2500:-för delen som är trasig....nähääää inte sa jag!!!! P tycker att då får vi nog lägga pengarna på en ny istället som kostar några tusenlappar till.Maskinen är ju snart åtta år och den har jobbat duktigt kan man ju säja!P skulle snacka med nån annan firma idag också(han har sina kontakter)och höra vad dom hade för pris...vi sitter ju inte i sjön...men vi kunde ju gjort om den hade gått sönder och läckt ut vatten om vi inte var hemma =) Dessa maskiner....och skapade behov...men det är som du säjer..det är en vana att ha den,så det blir jobbigt att vara utan den,och jag känner att det är rätt jobbigt för min rygg att diska (att stå stilla länge).Så,en d-maskin står rätt högt på listan över att bocka av!!!



Idag har vi lite höstväder,det blåser och kommer små regnskurar emellanåt.Ska plocka undan lite ute,det börjar bli dax att ta in lite solstolar och så.



Bäst att ta tag i lite nu då....ha en fin dag vännen!!



kram/tina

2008-09-04 @ 11:05:07
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback