Tårar på en kind....


Jag känner mig som en bov när jag stänger bildörren.....hon gråter, stora tårar letar sig nerför kinderna o hon sträcker armarna efter mig....Bilen startar o kör iväg o jag hör henne ända tills de svänger ut på den större vägen.
Ja, jag har varit med syster o Mini o Lillmini på kyrkans öppna verksamhet. De skulle visa en teater där idag o jag sa till syster att jag kunde följa med o när teatern sätter igång så tar jag Lillmini i vagnen o går ut o går i det fina vädret...Vi gick vid två....o gick, o gick, hon sussade så gott i vagnen, o jag blev faktiskt lite seg i benen (med tanke på att jag gått en timme med Maila i morse var det kanske inte så konstigt). Vi satte oss utanför kyrkan för att vänta in syster o Mini. När de kommer blir Mini så glad, o jag ska bära henne, inte syster, jag ska sätta henne i bilbarnstolen (som *jag skäms, inte är det lättaste)...Vi kör hem till mig där syster ska släppa av mig...o då, då vill ju Mini med in till mig....det är då hon börjar gråta...Jag tycker det känns så hemskt o säger, att jag ska visserligen in o laga mat men hon kan ju följa med in nån timme....Syster tycker vi ska ta det en annan dag, det tycker inte Mini......

När jag berättar detta för killarna när vi äter så säger jag, att jag tycker inte om att hon gråter, meeeen mitt ego blir lite glad....hon tycker ju om mig...o jag henne....Jaha, säger äldste killen...det gör inte vi menar du?? Jomen ni visar det inte riktigt på samma sätt...Jamen det är väl underförstått att vi älskar dig säger han o ler....Vilka goa ungar jag har omkring mig...

Ikväll blir det träning igen, kompisen C ska oxå träna....lite roligare blir det då...

Vi har inte någon vacker trädgård precis, men ett par guldkorn finns...





Ser ni himlen....helt fantastiskt...





Trädet har vuxit enormt i år...



Avslutar med ännu mer gräs....

Vet ni, det är bara tre månader till JULAFTON idag......

/kramar


Kommentarer
Postat av: susihus

Rackans va du är träningsduktig! Jag bara jobbar...brrr dax att bege sig hemåt nu, har suttit här sen 07 i morse. Vet du vad det är för ett gräs ni har där, jag vill ha det i vår nya plantering. Sköt om dig och KRAM

Postat av: Malin B

Jag sträcker också mina armar mot dig! =)

Visst är det så, man vill inte att de ska vara ledsna. Ibland kan det "fresta på" att vara poppis.

Hon har då en urgo moster, det intygar jag och jag förstår också att du har både underbara barn och syskonbarn omkring dig. Guld värt minsann!



Jag hade gjort två inlägg i dag så i inlägget under stod det om min onsdag. ;) Jag kan uppdatera dig här. =) Jag har jobbat eftersom mina ungar har studiedag i morgon. Det lockar ju med sovmorgon och sedan ska hästekipaget få åka och hoppträna. =) (Fast det skrev jag visst inget om, det var bara för dig. ;) )

2008-09-24 @ 18:16:25
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag tror den lilla fått moster dit hon vill. Hon kan linda dej runt sitt finger redan nu, hur ska detta sluta.



När jag skulle vyssa lilla barnet i Västervik på bröllopsfesten var hon först så nöjd sen började hon skika hon och då lämnade jag över henne med varm hand till farmor. Det var rätt skönt. i farmors famn blev det tyst.



Nu börjar jag piggna till, har t.om målat lite idag, sittandes så det var inte så ansträngande, tog lite i taget. Sovit till 4 i morse och somnade sedan om till halv 8, då är jag inte riktigt frisk kan jag lova!!



Ha det så gottigt!!



Kramen!!

2008-09-24 @ 20:00:23
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Liza

Vad är det för prydnadsgräs du har!! Så dekorativt! vill ha

KRAM!

liza

2008-09-24 @ 21:29:51
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Sussi

Vilket fint ömhetsbetyg - av båda :)! Det lever man på...

Jättevackra höstblommor - här har jag nästan bara rosorna kvar! Känns lite deprimerande när kylan närmar sig... Men jag älskar snö åxå - så d brukar gå d me :)



Ha d gott!

kramar

2008-09-24 @ 21:46:20
Postat av: Nilla

Viken blomsterprakt du har ..jättefint..jag kan inte heller lämna barn utan att det gör ont i hjärtat när de gråter...kram

2008-09-24 @ 21:52:09
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: soffie

Å hemskt det där är när barn gråter,fast det brukar gå över snabbt som tur är...

Å va vackra bilder guuu vilken blomsterprakt du har,,,

Tack för frågan om Nellie,jo hon har ej haft feber idag men det märks att hon blivit tagen av febern,tröttare än vanligt,imorrn ska vi jobba å agis igen!

2008-09-24 @ 22:05:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh, en sån där blå himmel förgyller dagen! Kram :)

2008-09-24 @ 23:29:32
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Lisa

Fina bilder! Naww ja ta vara på alla dina guldkorn i vardagen! :D KRAM

2008-09-25 @ 08:29:30
URL: http://lisenis.blogg.se/
Postat av: Kristina-Novemberbröllop

Sötnosarna då:)

Fina bilder:) Ha en bra dag! kram

2008-09-25 @ 08:41:23
URL: http://thisis.blogg.se/
Postat av: lena

Det där känner jag igen.Det river ihjärtat fast man vill ju vara omtyckt.Hur ska jag få ihop det här nu?Måste tänka en stund.Åter kommer kram lena:)

2008-09-25 @ 10:36:20
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Herr Fräken sa precis just det igår, att det bara är tre månader kvar till julafton. Jag tror att han sa det för att retas för han vet hur lite jag tycker om vinter och snö... fast jag försöker tänka på alla helgdagar som är då!!



Häftiga gräs(?)plantor, något sådant skulle jag vilja ha på min balkong. Förhoppningsvis lättare att sköta än paprikaplantor?

2008-09-25 @ 12:57:48
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback