Sol o bad...


En underbar helg är till ända....Ja inte riktigt, det är ju påsklov denna veckan så lite annorlunda mot en vanlig vecka är det ju....
Vädret denna påskhelgen har varit helt underbart, soligt o varmt. Vi har grillat, varit ute i solen, umgåtts mm, ja vad mer kan man begära?

I Lördags var vi på ett stort kalas med ett 70-tal gäster inbjudna. Hur kul är det att gå omkring o ta folk i hand, presentera sig o få höra en massa namn som man sen glömt när det är dags att ta nästa person i hand.....O varför kan inte vissa människor ta i hand ordentligt? Nej, när man står där beredd med handen så får man en sladdrig, degig sak i handen även kallad döda fisken i folkmun,(o nej, det är inte första gången jag varit med om det). Tänk er två sådana sladdriga händer som möts.....huga så hemskt....Nej, ett fast handslag tycker jag man kan kosta på sig.

Igår gick jag, mamma o min morbrors fru en riktigt lång promenad...Vi gick upp till sjön o lät hundarna bada, det var varmt ute, inte som en sommardag fast inte långt ifrån....





Maila med kompisen Bruno i lektagen....Han älskar att bada, Maila är lite av en badkruka, hon simmar inte gärna med doppar gärna underredet....

Ha en fin kväll
/kramar

Kommentarer
Postat av: Linas inredning

Åh, det är så hemskt när folk inte kan skaka hand ordentligt! Jag har alltid undrat hur det går till när två som har slappa händer skakar hand med varandra. Blir det bara en "dask" då? :) Härliga bilder!

Postat av: Liza

Huga för folk som inte tar i hand ordentligt! jag tycker det känns obehagligt...

Härliga fina bilder - lyllo ni som inte har SNÖ! Fast i sanningens namn så tinar det rätt bra nu, så kanske har vi barmark före midsommar... :D

Kram!

Liza

2009-04-14 @ 22:04:53
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag föredrar också rejäla handslag! =)

Så där mycket som din vovve badar badar inte min. ;)

Jag som innan jag hade en egen Golden trodde att de bara r u s a d e ut i vattnet...

Inga förutfattande meningar här inte. ;)

2009-04-14 @ 22:10:59
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annette

"döda fiskar" är inte så kul att möta. Undrar om de som är såna själva märker det?

Mysiga hundbilder :-)



Kram Annette

2009-04-15 @ 01:02:09
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Mari

Huja! Skaka en slapp hand är ingen hit....är den oxå svettig, hemska tanke. Ett rejält handslag annars kan det kvitta, fast de behöver inte heller krama ihjäl handen nästan lika illa det.



Härlig helg ni haft....själv har jag bara tagit det lugn och jobbat lite.



Ser ut att vara en härlig promenad och hunnarna trivs...får en promenad idag när jag ska jobba det blir skönt.





Så det är påsklov hos Er nu då? Här var det förra veckan och det märkets på IKEA om inte annat. Hoppas vädrets makter är med ungarna.



Ha det så gott och kram!

2009-04-15 @ 05:20:39
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Morning...

Här har vi oxå påsklov...Va härligt de ser ut för dogsen..min stora badar inte, men den lille kan inte gå förbi en vattenpöl ens..Hahahahah

Ha en fin onsdag!

2009-04-15 @ 07:37:28
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: Karin

Det är så kul när man följt din blogg i snart två år och alltid samma visa: ni har vår mycket tidigare än vi bu hu ;)

2009-04-15 @ 10:47:28
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Håller med, ett handslag ska det vara. Ha en bra dag.

Kram Kristina

2009-04-15 @ 12:05:42
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Emma

Åh! Det finns (nästan) inget värre än ett slappt handslag! Jag brukar klämma åt lite extra :P Hehe!

2009-04-15 @ 19:21:33
URL: http://emmashempalandet.blogspot.com
Postat av: tina

Hej där vännen!

Slänger mej ner en stund vid datorn och kikar igenom inlägg hos favvosarna!Tack snälla goa fina maria för kommentaren hos mej...det har varit en jobbig tid.Nu tar annat jobbigt vid,begravning osv.Men,livet har sin gång...och vi har varandra här hemma.Barnen tycker det har varit jobbigt och J speciellt har tagit detta hårt.Jaja...sånt är det.



Härliga badbilder...Jag håller med dej om handslaget...hemskt när nån hälsar så...tacka vet jag rejäla handhälsningar!Oj vad många gäster på festen,förstår att det fanns alla sorters handslag där=)=)



Här har vi suttit med näsan mot solen idag,härligt.Hoppas på många såna här vårdagar framöver,det gäller bara att hitta lä så är det ljuvligt.Idag har jag också gjort nåt ovanligt,jag har slängt på en ansökan till högskolan..Får se om jag får nåt svar senare i vår,men det är en KY utbildning som heter vårdadministration.Man arbetar inom vården med arbetsuppgifter som en läkarsekreterare har skött,men i uppdaterat arbetssätt,IT och medicinskt fackspråk mm står på schemat.Tror du det låter nåt det för lilla mej...vet inte ens om jag orkar,men nu får jag läsa med bibehållen ersättning som jag har,så nu om någonsin är det läge.Ja,vi får se.



Nu ska jag plocka lite här inne,det blir eftersatt inomhus när man är ute i det fina vädret...ska slänga i en maskin tvätt...detta eviga tvättande!



Ha det fint vännen och vi hörs snart!



KRAAAM/tina

2009-04-15 @ 20:13:22
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: tina

Hej där vännen!

Slänger mej ner en stund vid datorn och kikar igenom inlägg hos favvosarna!Tack snälla goa fina maria för kommentaren hos mej...det har varit en jobbig tid.Nu tar annat jobbigt vid,begravning osv.Men,livet har sin gång...och vi har varandra här hemma.Barnen tycker det har varit jobbigt och J speciellt har tagit detta hårt.Jaja...sånt är det.



Härliga badbilder...Jag håller med dej om handslaget...hemskt när nån hälsar så...tacka vet jag rejäla handhälsningar!Oj vad många gäster på festen,förstår att det fanns alla sorters handslag där=)=)



Här har vi suttit med näsan mot solen idag,härligt.Hoppas på många såna här vårdagar framöver,det gäller bara att hitta lä så är det ljuvligt.Idag har jag också gjort nåt ovanligt,jag har slängt på en ansökan till högskolan..Får se om jag får nåt svar senare i vår,men det är en KY utbildning som heter vårdadministration.Man arbetar inom vården med arbetsuppgifter som en läkarsekreterare har skött,men i uppdaterat arbetssätt,IT och medicinskt fackspråk mm står på schemat.Tror du det låter nåt det för lilla mej...vet inte ens om jag orkar,men nu får jag läsa med bibehållen ersättning som jag har,så nu om någonsin är det läge.Ja,vi får se.



Nu ska jag plocka lite här inne,det blir eftersatt inomhus när man är ute i det fina vädret...ska slänga i en maskin tvätt...detta eviga tvättande!



Ha det fint vännen och vi hörs snart!



KRAAAM/tina

2009-04-15 @ 20:14:44
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Inte precis lika varmt här, men med sol och lite plusgrader så har det faktiskt börjat gå undan med snösmältningen.



Jag har verkligen jättesvårt för att komma ihåg namn, så sådana där tillställningar är då inte roliga.. Obligatoriska namnskyltar väl synliga vore något!



Nu ska jag försöka halvligga i soffan, bli av med feber och en konstigt väsande hals!

2009-04-15 @ 21:02:32
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Susihus

Hej hopp vännen! Ni ser ut att ha det lika fint som vi har. Det är ju helt underbart detta vårväder. Varje år förvånas man att man har stått ut i mökret och tystnaden när våren väl kommer! Bono och jag har haft en helt underbart skön och jobbig helg. Ljuvligt roligt att vara på läger. Men nu är det tokjobba som gäller ett tag. Det har varit många och långa dagar nu. Vi hörs, sköt om dig

KRAM

2009-04-16 @ 08:46:22
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback