Vardagsmat = bekymmer...o tråk...


Ja här duggar inte inläggen tätt precis.....ber om ursäkt för det, meeen jag tror många har förståelse för att det blir så ibland....

Den tråkigaste "hushållssysslan" jag vet är att laga vardagsmat.....Jag städar hellre hela huset, tvättar, stryker ja nästan vad som helst om jag slipper laga mat...Men sådan tur har jag inte. Sen är det ju alltid så att någon tycker inte om den maten, någon annan tycker inte den där maten osv...Jag är inte så snäll som min mamma var mot oss kräsna barn, (hon lagade nämligen annan mat åt oss) nej mina barn får äta det som serveras o passar det inte får de ta en macka eller youghurt eller något liknande. Men nej, jag kan nog aldrig lära mig att älska laga mat....Helgmaten är ju lite annorlunda, i alla fall hos oss, då ska det vara lite festligare, godare (onyttigare kanske). Jag är kanske knäpp, men jag skulle tex aldrig göra spagetti o köttfärssås, köttbullar, korv o mos, pannkakor o dyl en helg, nej det är vardagsmat för mig.

Hoppas solen varit lika snäll mot er som den varit hos oss nu ett par veckor.....Såååå härligt, o i helgen har de sagt att det kan bli upp till 20 grader..gött.

Min fina födelsedagsbukett är ett minne blott, men jag satte en fejkväxt i den fina krukan/vasen jag fick av mina syskon, det funkar väl bra det med...






Ha de fint mina vänner
/kram

Kommentarer
Postat av: Malin B

Visst fungerar det bra med fejkväxter.

Känner igen det där med att det är "fel" på maten. ;)Här får de också snällt äta eller vara utan. ;)

Postat av: Barnens Hjältar

Jag håller med dig till 210%

Vardagsmat är såååå tråkigt att laga :-)

2009-04-23 @ 20:47:43
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Linas inredning

Jag håller med dig! Det är så himla tråkigt att laga mat. Baka däremot är jätteroligt :) Jag har välsignats med en mycket snäll sambo som lagar 99% av alla våra middagar så jag är glad att jag slipper. Ha en skön kväll!

2009-04-23 @ 21:49:02
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Matlagning är tråkigt, jag håller med! Det tar ju tid från allt pysslande ;-)

Vad nostalgisk jag blir när jag ser den blivande studentkostymen... ah, ljuva minnen spelas upp! Jag hade superkul under studentexamenstiden (som varade rätt länge och inte bara under själva examensdagen. Men inte lade jag ner tiotusen kronor på det. Känns som att det har rasat iväg en hel del de senaste åren, och det känns ju lite väl orimligt!...



FAktiskt verkar det som att det har blivit riktig vår även här, vårjackan har kommit fram och imorgon blir det cykeln till jobbet! Härligt!!

2009-04-23 @ 22:18:48
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Samma hos oss, helgmaten ska vara lite festligare. Grillat är något som brukar gå hem.

/P

2009-04-23 @ 22:33:01
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Therese

Nä det är verkligen inget roligt med vardagsmatan. Ändå är det oftast jag som får stå där vid grytorna, å då ska du veta att jag lever med en utbildad kock=) (fast han jobbar inte som kock idag iåförsig)

Men när vi ska bjuda vänner på god middag kommer han minsann å vill stå för det=)



Den är snygg den där vita vasen, har en likadan fast i svart. Den har fått byta plats här i huset några gånger, men har absolut inte tröttnat på den=)

Ha det bra!

2009-04-24 @ 00:19:14
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Mari

Finns fler som inte gillar att laga mat, här är en som sällar sej till skaran....

Vilken härlig helg vi får, ska njutas med behag i trädgården iaf på söndag.



Här duggar inte heller inläggen så tätt...försöker iaf kommentera så gott det går. Har huvet någon annanstans just nu ;-)



Vasen är läcker, det är en ASA eller? Skulle vilja ha fler men priset säger STOPP och belägg. Växten funkar utmärkt....



Kram och ha det så gott!



2009-04-24 @ 05:07:38
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Morning...

Näe fy, jag tycker inte heller om att laga mat...Men som sagt, man måste ju!!

Snygg vas, passar perfa med grön växt i!!!

Ha en fin helg!!!

Kram

2009-04-24 @ 07:13:36
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: Joanna

Haha det där med maten känner jag igen. Jag total vägrar att laga "vardagligt" på helgen, nee minsann då ska det vara gottigt. Härligt med Ullaredstrippen, det var länge sedan jag var där senast. Jag brukar skoja att vi måste åka igen då vårt bakplåtspapper tagit slut, men lite mer än så bör man väl handla.

Hoppas att du får en solig och varm fredag.

Kramar

2009-04-24 @ 09:18:44
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Jag är tvärtom, ja helldre lagar jag mat hela dagarna, bara jag slipper städa;-D



Byteshandel kanske?! ;-)



Svar: svinkoppor smittar, så nu blir det extra mycket tvätt här hemma ett tag famöver.



Trevlig Helg!



Kram



Annika

2009-04-24 @ 09:31:31
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Helen

Här är det lite olika med matlagningen. Ibland kan jag ha jättemycket energi och lust när jag kommer hem från jobbet och göra tre olika grytor och frysa in och ibland kommer jag hem och suckar och vill verkligen inte se en enda kastrull eller stekpanna. Då är det tur att man har en kille som antingen tar på sig ansvaret att laga mat eller som frågar om vi ska beställa något :-)

Hur gamla är dina barn? Hjälper dom till hemma med mat och liknande? Jag kommer ihåg att när jag fortfarande bodde hemma och mammas mat inte var bra nog och jag ville laga något eget kunde min pappa bli sur, han tyckte inte jag skulle slösa matvaror utan äta det som serverades när mamma ändå lagt ner tid på det. Jag tyckte inte alls om hans ressomang även om jag förstod hur han tänkte. Jag tyckte det var kul att få ut min kreativitet och göra det jag var sugen på. Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt hur det slutade men vissa dagar kom jag med önskemål om mat till mamma och andra lagade jag mat för hela familjen. Nu vet jag inte om dina barn hjälper till med matlagningen men annars får du väl be dom göra det så du slipper ;-)

2009-04-24 @ 09:46:01
Postat av: Lallis

Jag tror att jag har sagt det förut, men jag bara älskar din tapet! ursnygg:)

Jag tycker som du: Vardagsmat är ett nödvändigt ont. Det är mycket härligare med matlagning när man har mer tid och energi.

Ha en fin fredag, vännen.

Kram Lallis

2009-04-24 @ 11:56:49
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Kristina

Fin blogg :)

2009-04-24 @ 14:04:04
URL: http://kristinaviktoria.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Håller med dig om att det är trist att laga vardagsmat, men man måste ju ibland :0)



~Livet i byn

2009-04-24 @ 16:21:02
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Razzel

Det är så hopplöst att hitta på mat, man fastnar i några rätter som man varvar och varvar och varvar... Det bästa är att fråga barnen vad de vill ha för de har lika lite fantasi som jag... ; )

Så då kan de i a f inte klaga...

2009-04-24 @ 21:04:58
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Annette

Jag har sån tur att P lagar all mat här hemma. Min insats är att plocka bort efteråt och ta hand om disken. Jag gillar det upplägget :-)



Ha en fin helg!



Kram Annette

2009-04-24 @ 23:12:39
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback