Tänd på mig...


I dessa juletider så kommer det en hel del reklam i brevlådan med många julklappstips...Vilket iofs är jättebra, meeeen jag undrar så vilken/vilka som köper ett nytt matsalsmöblemang, en ny soffa eller tex. en lampa för tio tusentals kronor till någon i julklapp.. Inte jag i alla fall. Visst det är ju väldigt individuellt hur mycket man lägger på julklappar, men jag tycker att det är o ta i, ordentligt. Julen handlar ju inte om det, att köpa en massa, men det är väldigt lätt att dras med i hysterin.

 Jag tycker egentligen bäst om tiden innan själva julafton, man myser, bakar, lagar god mat o fryser in, pyntar o donar. På själva julafton går nästan luften ur mig....snyft då är allt plötsligt redan över, det man gått o sett framemot. Nu på senare år uppskattar jag mellandagarna väldigt mycket. Då blir det mycket hemmamys, filmtittande, ätande av rester o annat gott, o kanske man slänger in någon trevlig (?) mellandagsrea.....Jaja, ett som är säkert är att det blir jul, och man hinner, varje år hinner man med allt som man har hittat på att man måste hinna.....eller hur?

Idag har jag förutom veckostädat hunnit göra något helt onödigt däremot ;)



Hm, vad kan nu detta vara???



Jo alla tändkuddarna till kaminen la jag i denna burk o klippte ut en bit dekoplast o skrev på den med pennan från Granit (den som går att skriva på i stort sett vad som helst för att sedan kunna sudda ut om man vill).



Vid kaminen får den stå, o jag hoppas ingen missar var tändkuddarna ligger någonstans ;)

Ha en skön kväll, jag har precis tänt på o håller på att ta värme....

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ha ha, jag trodde först det var ett ljus.

Kul grej!

/P

Postat av: Ninni

Ahh va snygg!!



Jag gillar mellandagarna bäst..julafton blir jag alltid lite melankolisk jag är inte så förtjust i just den dagen.

Och vi lägger ingen förmögenhet på julklappar.

kramen

2009-12-10 @ 17:58:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Galet fyndigt! Och snyggt - inte en dum kombination. Dessutom håller jag med dig i din reflektion, vem köper allt detta som sköljer över oss i reklamblad osv?! Myset innan är det bästa och myset i mellandagarna! Varma kramar!

2009-12-10 @ 18:16:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Susihus

Rackans fiffigt och smart=) Jag har stickat med ett härligt garn från Uruguay som heter Malabrigo och jag stickar med mina "Harry Potter" stickor nr 20. Det går som en dans och detta garnet är så roligt för det är tjockt och smalt om vartannat så det blir väldans läckert. Nu har jag köpt ett grönt garn och ska göra en sjal till mig. Men det var en tjej i butiken som hade gjort en med lite hålmönter-omslag och det vet jag inte riktigt hur jag ska få till...hrmm få googla på det och se om jag kan få till. Må gott

Kram

2009-12-10 @ 18:51:19
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag gissade också på att det var ett ljus innan jag läst. Väldigt typiskt för mig att vilja "lösa och dra egna slutsatser" kom jag på: ;) Fiffigt hur som helst.



Jag tycker också att själva julafton är "slutet" på julen, fast det egentligen borde vara då det börjar?! Jag har alltid gillat mellandagarna och ansett att de är de mysigaste dagarna på hela året. Allt är så välfyllt då så det går verkligen att koppla av och mysa. =)

2009-12-10 @ 19:52:06
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: lolla

hejsan

snygg den blev burken med tändisar innut i..dekorplast är kanon.

har kikat runt hos dig och gud så fint ni har det hemma hos er.

jag håller med dig om att tiden före julaftonen är mysigast med allt pyssel och förberedande.

kramar lolla

2009-12-10 @ 21:45:07
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Liza

Snygg och smart förvaring för tändkuddarna, ska komma ihåg att fixa något liknande till våren när stuglivet börjar! Önskar vi hade Granit närmare... pennan verkar toppen!

Julen är inte bara presenter utan lugn och ro, läsa böcker, äta gott och bara vara. Inte skulle då jag ge bort en soffa i julklapp... :D

Nu är det julemyyyyyyyyyyyys..

Kram!

Liza

2009-12-10 @ 22:26:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vad snyggt. Vilket bra tips på penna. Perfekt att man kan sudda bort och förnya sen när man känner för det.

Jag håller helt med dig i dina ord om julen och allt vad det innebär.

Före och efter är faktiskt mycket trevligare än själva julafton, om man inte är barn förstås, då finns det bara en dag i hela december som är viktig ;)

Det är iofs härligt att se de små på julafton.

Kram

2009-12-11 @ 13:23:19
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ha en fin helg.kramen

2009-12-11 @ 14:23:20
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha. såg först inte vad det var utan trodde det stod på din kaffe mugg så gubben din skulle se det:)

Smart grej!

(har försökt kommentera inne hos dig flera gånger utan resultat, jättetrist att dom inte kan lösa det problemet)

Hoppas ni får en mysgi kväll!

2009-12-11 @ 18:39:11
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Annette

Vilken bra idé och snyggt!!!

Jag tycker också att billiga julklappar är bäst. Det är kul med presenter som har tanke bakom. Det ska inte vara superdyrt.



Ha en mysig helg!



Kram Annette

2009-12-11 @ 23:32:31
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback