En hälsning från Prag...





Hejsan på er.....
Här sitter vi o äter frukost varje morgon i Prag, det är ingen dålig frukost vill jag lova...Vilken tur att vi går o går o går dagarna i ända annars hade vi väl rullat fram....för äter, det gör vi...

Vi har det underbart här o Prag är en härligt sprudlande stad med mycket folk i rörelse o väldigt mycket att titta på.





Några märkliga gubbar som vi fotade när vi var på väg upp till fejkeiffeltornet...Det var en tuff vandring med skarp stigning...o svettigt i 29 graders värme...men vem klagar???



Utsikten från vilostället ungefär halva vägen upp....där blev det drickapaus, öl till maken o läsk till oss andra.



Det var hit vi var på väg....Såklart vågade jag mig inte upp så jag skickade kameran med killarna som gick upp där...





Utsikten var bedövande vacker, här ser man Karlsbron, en bro med svensk historia...(en av broarna i bild).



Mellansonen tog en bild av höjdrädda mamman (jag i långklänning...)



Som fick lite panik då jag kände att något flygit in under klänningen, därav viftandet...hihi



På långt håll...fejkeiffeltornet....så ni ser, vi har gått o gått....




Babies, av någon känd konstnär som vi råkade på...

Ja, sen har vi gått på "kinamarknaden" där vi gjort en massa "fynd".....hihi, Lacostetröjor/väskor/skor, pumaväska, adidaströja mm...fejk såklart men helt klart prutbara....vi tar nog en sväng dit imorrn igen, nu när vi lärt oss att det går att pruta så in i......(o att det är fejk spelar inte så stor roll, bara man vet om det o betalar "där efter")

Ha de fint så kommer det mer Pragbilder......

/kramar på er alla....






Kommentarer
Postat av: tina

Hej där.....vad härligt ni har det!Det låter som ett underbart resemål ni tagit er till...inte utan att man får lite sug efter att resa! Varmt och skönt har ni det också...här vid vättern är det runt tjugo grader och lite växlande...men helt ok för att vara svensk sommar...dock längtar jag som vanligt efter solen så man kunde packa kylbagen och åka till stranden. Här har det fixats i källaren i dag, lister och lite piff...skönt att det är klart. Igår var vi och hälsade på goda vänner i grännatrakten, de har stuga där så det var en härlig dag. Nästa vecka blir det nog Grebbestad och Smögen, grannarna har sommarboende där så vi är ditbjudna till deras gäststuga...du hör...vi kör snyltvarianten i sommar hihihi =). J sticker till Norge en vecka med kompisen och hennes föräldrar så då passar det att jag och P åker en runda...killarna vill inte med så de får vara hemma och passa hus och vovve.



Nu ska vi tända grillen och äta lite....detta ätande=)det kräver motion...det får bli en promenad efter maten med totte.



Ha det nu fortsatt härligt i Prag...njut av gott att äta, sevärdheter och varandras sällskap!



Stor kram från oss till er!



tina med fam

Postat av: Malin B

Å, vad KUL att få hänga med på er semester på detta vis. Jag hade skickat med kameran upp jag också. Bra val. ;) Jag har höjdskräck!

Jag hade också fått panik om det hade kommit in något under kjolen. ;)

2009-07-22 @ 23:14:35
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad härlig resa.. Känner att dit skulle jag kunna tänka mig en resa med sambon.. Får nog föreslå det.. Kanske till våren.. Var ju fint där då med vad man kunde utläsa av din bror och hans sambo :-)



Kryp under kjolen är inget vidare så jag hoppas du fick bort den snabbt..



Ha det gott nu..



Kram

Mia

2009-07-23 @ 00:31:21
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Annelie

Det är inte så ofta konst griper tag i mig, men det här var bland det märkligaste jag sett. Vet inte om jag gillar det eller ej, men det berör verkligen...

2009-07-23 @ 09:49:14
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Annelie

Det är inte så ofta konst griper tag i mig, men det här var bland det märkligaste jag sett. Vet inte om jag gillar det eller ej, men det berör verkligen...

Ha en fortsatt trevlig semester

2009-07-23 @ 09:50:01
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Annelie

det är inte ofta jag blir stum av konst, men det här var bland det märkligaste jag sett. Vet inte om jag gillar det eller inte, men berör gör det verkligen. Ha en fortsatt trevlig semester.

2009-07-23 @ 09:52:10
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Petra

Ser ut som att ni har det väldigt bra och trevligti Prag. Njut av vädret för här hemma har vi bara regn, grått och trist.



Ha det bäst

många kramar

2009-07-23 @ 15:40:07
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Ser härligt ut. Njut på!

2009-07-23 @ 22:09:40
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Lallis

Vad kul att få se bilder. Jättefint!

kram Lallis

2009-07-24 @ 19:21:42
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Annette

Fina bilder!

Jag hade inte heller vågat gå upp i det tornet. Kul att de tog bild på dig, och du står nära toa-skylten... :-) Jag har för mig att du är en "kisselisa" som jag... :-)



Fortsätt med att äta gott och pruta :-)



Kram Annette

2009-07-24 @ 22:36:11
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Susihus

Härligt med lite Praginspiration. Här är vädret något skiftande med sol och regn i blandad kompott. J är och levererar betongblad till ett hotell så frukosten blev lite senarelagd idag...Sen väntar trädgårdsfix och jag skulle behöva ta golven, det är 2 st fyrbenta vänner som går in och ut hela dagarna...hihi

Ikväll bär det av till kompisar och deras grill=) Ha det helt underbart

Kram

2009-07-25 @ 10:29:42
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Hej! Vilken härlig semester! Njuuut!

Visst har ni kommit hem nu igen?

Jag har lite dålig koll, har precis kommit hem från västkusten. Söta Fjällbacka och fina Smögen. Vilka pärlor i Sverige! :)

Men tack för Pragbilderna. Visst är området vid Pragborgen mäktigt? Och den fina bron med alla statyerna?

KRAM!

2009-07-26 @ 15:55:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback