Grönt i trädgården...


Rätten till ett privatliv är ju ganska självklar, eller hur??? Ja att man tex ska kunna sitta på sin uteplats utan att känna sig "uttittad", bada i sin lilla pool o kunna släppa loss, utan hämningar.....Det var ju lite (mycket) av den anledningen som vi skaffade lite nya växter. (i ärlighetens namn är det inte riktigt såååå illa)



Nya träd.....



Blir de såhär yviga o stora så är ju insynsskyddet löst ;)



Mitt i mellan träden planterade vi bambu, den kommer att växa sig hög (ca 3-4 m) o vid, ja så vid som vi tillåter den att bli...



Som ni ser står poolen ganska nära staketet, men ändå....att ställa sig precis på andra sidan o titta på oss badnymfer är ju att ta i....Nästan lika "störande" som folk som rotar i andra människors skåp o lådor om de är bortbjudna, för det gör ni väl inte.....hoppas jag. Nej rätten till ett privatliv..har ju alla (även kändisar, även om folk inte tycks tro det).



Ljuvligt doftande Lavendel..





Humlen som det är totalt omöjligt att ta död på ;)





Oreganon i mitten har vi delat på o grävt ner lite överallt, den växer som ogräs..



Buxbomen har jag "fött" upp själv, den var ca 15 cm stor (liten) när jag köpte den för flera år sedan.

Ja det var lite bilder på växtligheten i trädgården...

I Torsdags fick äldste sonen reda på att han kommit in på Lunds universitet, hans första val o hans flickvän kom in på sitt första val, i Malmö....Såklart jättekul...meeeeeen alla ni föräldrar (kanske mest mammor, vad vet jag, är ju bara mamma själv) vet hur sorgligt det känns.....snacka om att klippa navelsträngen...PÅ RIKTIGT!!!! Det kommer nog att bli tufft för oss alla med den förändringen.

Jaja, ha en skön Söndag
/kramar på er alla

Kommentarer
Postat av: Liza

Men så ohyfsat att stå och kika över staketet!! Tur att jag slipper det! Min stuggranne blir generad och tittar bort när jag yoga:r på vår altan.. mycket bättre!!

Så fina trädgårdsbilder du bjuder på! Blir så inspirerad att fortsätta med min trädgård!

När barnen flyttar så blir det tomt.. men man vänjers sig rätt så snart och tycker man får en massa tid över. Sen är det ju så roligt när de kommer hem och hälsar på!

Önskar dig en fortsatt skön helg!

Kram

från en rätt så trött mormor...

Postat av: Mallan

Va fint & perfekt för nyfikna grannar! Grannarna som var grannar tidigare & helt odrägliga m sin nyfikenhet har flyttat ;) Men... det har kommit nya & det är på snäppet likadana. Det ska byggas in på baksidan & slippa insynen här med =) Ha det fint & Kram.

2009-07-12 @ 15:21:14
URL: http://mallans1.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Men oj vad det växer i er trädgård! "Insynsskydden" kommer nog snabbt att växa till sig och fylla sin funktion. För klart att man ska kunna vara ifred på sin egen gård.. här är det inte så många som kikar över, men en del grannar är så pratsugna.. och själv vill man bara skynda sig in ;-)



Kul att de kommit in på sina förstahandsalternativ! Man minns ju hur det var, det var inte heller helt enkelt att flytta ifrån föräldrarna, jag flyttade nästan 100 mil bort för att plugga, och nog fick man hemlängtan emellanåt..



Oja, chokladblomman är underbar, som att få en bit chokladdoftande äng hemma hos sig. Jag köpte den på Blomsterlandet så då kan den väl inte vara så ovanlig?! Fast jag hade inte hört talas om den innan jag såg den i en blogg tidigare, så..



Ha en fin kväll, här ska det bli kycklingpizza!

2009-07-12 @ 18:49:28
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Nej, vad jobbigt med sonen så långt borta... Nja, du får tänka positivt, att det ändå är i södra Sverige, att han inte drar utomlands.

Er trädgård ser jättemysig ut, jag önskar att jag också var lite mer intresserad av växter.

Ha en skön vecka! Gött med semester! :)

Kram!

2009-07-12 @ 20:08:11
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mari

Grannen har en bambu och den är inte att leka med, stor och yvig och superläcker. Bra mot insyn....du kanske är kändis vem vet vem som döljer sej bakom Medaljonen får kolla Se och Hör ;-)



Det är nog inga problem när grabben väl flyttat det är mest tankarna som spökar. Ska jag vara ärlig tycker jag det är skönt att mina flyttat fast jag har ju verkligen varit själv med dem sen de var 3 och 6 år. Visst saknar man tiden när de bodde hemma men var sak har sin tid....tack o lov.



Sonen funderade på att flytta till Danmark för ett tag sen genom jobbet på KABE, inte ens då fick jag panik, vi hörs nästan varje dag men träffas rätt sällan, han har sitt liv med jobb, bilar och vänner så vi hade nog fått mer tid om han flyttat och kommit hem någon gång i månanden till mamsen.



Dottern är mer för att komma förbi i tid och otid men det är mysigt.



Ha en bra dag och kramar!!!!

2009-07-13 @ 05:47:13
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Morning rariing!!

Klart att man har rätt till privatliv, även utomhus...

Japp jag vet hur det känns, dottern lämnar nu 15 augusti, endast 16 år, hemmet...SUCK...det värker i mammahjärtat...men vad ska man göra, hon har ju gjort sitt val för livet, så man kan ju inte annat än stötta..fast de e hårt!!!

Ha en fin måndag..

Kram

2009-07-13 @ 08:14:51
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: Cissan

Men hjälp så mysigt det är i er trädgård! Ser så frodigt ut och härligt med pool och solstolar. Nu saknar jag ännu mer en trädgård. Vi har bara en balkong och den används så flitigt vi bara kan.

Ha det gott

2009-07-13 @ 14:22:45
URL: http://www.cissan.wordpress.com
Postat av: Annelie

Men vilken mysig trädgård du verkar ha. Ibland förb...ar jag att jag bor så långt norrut, det finns lixom inte lika stort utbud av växter att välja blan men jag får väl vara glad över min zon 5-6, det kunde ju ha varit värre..Men jag önskar verkligen att jag kunde ha buxbom på frimark...



Kram

2009-07-13 @ 15:58:03
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Annette

Det växer så det knakar i din trägård! De nya träden blir nog snart stora och blir fint insynsskydd.



Kram Annette

2009-07-13 @ 22:17:27
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja privatliv vill man ha, att man pratar med sina grannar över häcken/staketet är ju normalt men att stå och titta ut sin granne är inte så kul.. Blir nog bra med de växterna..



Ja vi mammor kan nog bli lite oroliga i det läget när våra "små" barn skall flytta iväg och plötsligt klara sig utan mamma..



Ha en bra fortsatt vecka..



Kram

Mia

2009-07-13 @ 22:41:58
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Linas inredning

Det ser väldigt fint ut, kanske därför grannen kikar in, hehe? :)



Direkt efter studenten flyttade jag själv (och sambon) 20 mil bort från föräldrarna för att plugga och efter ett år flyttade vi ytterligare 40 mil norrut. Nu har vi ju precis flyttat hem efter de fyra året borta men visst är det tråkigt både för föräldrar och barn att bo långt ifrån varandra. Däremot så tror jag våra (redan bra) band till varandra blev ännu starkare och ibland kan det vara bra för oss barn att få längta lite efter våra föräldrar igen :) Dessutom kan jag lova att Lund är en underbar stad, jag jobbar där nu och vi hoppas kunna flytta dit inom en snar framtid. KRAM!

2009-07-14 @ 11:25:55
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Fina Matildas mamma

Vad roligt att han kom in på sitt förstaval! Vad ska han läsa?



Bra staket ger goda grannar heter det... och det ligger nog någonting i det. Kan ju vara trevligt med grannar, men man vill ju kunna vara ifred i sin egen trädgård. Den dag jag köper hus blir det nog plank. Kan alltid skylla på hunden, han hoppar högt:-)

2009-07-15 @ 13:02:56
URL: http://www.finamatilda.blogspot.com
Postat av: M a l i n B.

Här bor vi ju så kollektivt så jag är van vid att vara uttittad. ;) Men du, jag förstår dig precis både vad gäller rätten till privatliv som borde vara en självklarhet och det där med att klippa navelsträngen på riktigt.

Man vänjer sig säkert ska du se men jag tror att det är värst för mammorna...

2009-07-15 @ 19:39:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: cecilie ♥

är du en av dem som inte har så mycket pengar över till shopping? bli medlem på denna sidan http://www.gratis5.se/user/register/ccecilie och tjäna ihop poäng till presentkort som kan användas i vilken affär du vill! och det funkar, jag har fått mina presentkort två gånger tidigare :) lycka till!♥

2009-07-15 @ 19:53:34
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: DILAN

Vackra bilder.



2009-07-15 @ 20:12:50
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Ellen

Fina bilder och härligt grön bloggdesign =)

2009-07-15 @ 20:42:36
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Åsa

Nä jag gillar inte heller när folk gräver i mitt badrumsskåp ...

har varit med om det , vi hade fest å två damer följdes in på toan kom ut å hade smörjt händerna med vad de trodde var handkräm , men det var min nya parfymerade kroppslotion från Mariah Carey ( som jag knappt hade använt själv ...)Den stog inne i toaskåpet .



Ha de gott :-))

2009-07-16 @ 23:19:30
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback