Hundbiten....inte bra.


I morse på vår promenad (jag o mamma) så blev vi rätt chockade o ledsna. Vi kom gåendes här i byn på en gata då vi mötte en man med två stycken stora kraftiga svarta labradorer i koppel. Hans hundar började göra utfall o dra något alldeles i kopplet, mannen försökte nog hålla emot men när han upptäckte att han inte orkade (o han ville väl inte ramla) så släppte han kopplena bara..De rusade fram o började jaga o bita efter Maila (hon var ju i koppel), jag o mamma blev helt galna o skrek o försökte sparka dem. Ja, jag blev något så fruktansvärt arg då mannen stod helt handfallen o bara glodde på oss o han försökte inte på något sätt ta tag i sina hundar...Såklart var ju jag o mamma rädda för att hundarna skulle skada Maila o oss oxå....Jag vrålade högt, HUR FAN KAN MAN HA SÅDANA JÄVLA HUNDAR.......(tänk om det kommit ett litet barn o cyklat förbi tex...)Mamma fick tag i den ena hundens koppel o försökte hålla undan den...till slut när de lugnat sig lite, då....ja då kom mannen fram o tog tag i den andra hunden o sa...citat : Lilla gubben ???? Va..vilken j-a idiot....Jag sa, då jag såg att det blödde från Mailas hals att om det blev något av det skulle jag kontakta honom. Mamma frågade vad han hette o han sa sitt namn (jag vet oxå vilket hus han bor i)....Så det enda han sa var...LILLA GUBBEN..o sitt NAMN...inte förlåt, hur gick det, ska jag göra något...ingenting...Så frågan är vad ska jag göra??? Anmäla, ringa kommunen, skita i det (hm svårt)...Nu gick det ju rätt så bra, hon blödde från halsen o lite från skinkan men jag tror det kommer läka bra ....När mellankillen fick höra vad som hänt började han kolla på nätet om vad som gäller för sådana händelser. Man kan tydligen anmäla för att det räknas som att de sprang lösa eftersom han släppte dem, man kan oxå anmäla för typ skadegörelse på annans "egendom", jaja, skärrade o ledsna blev vi o hon har blivit behandlad som en liten prinsessa hela dagen, fått rostbiff o kassler o andra godsaker (vet att man inte ska ömka men det är inte så lätt när man ser den blodiga pälsen runt halsen...)



Har försökt torka rent men pälsen är lite blodig ändå.


Stackars lilla gumman....

/kramar

Kommentarer
Postat av: Emma

Stackars lilla tjejen.... Jag förstår inte hur vissa människor beter sig. Har man opålitliga hundar måste man ju bete sig därefter. Vår hund gillar inte andra hundar. Hon gör också utfall mot vissa, men detta vet vi om så därför försöker vi att inte promenera där det brukar gå så många hundar eller vända om vi skulle möta någon. Det är ju ingen lösning på problemet, men detta funkar för oss.



Jag vet inte om man ska anmäla eller inte. Det kan ju hända igen och då kanske det går illa. Man vet ju aldrig...

Postat av: C a m i l l a

Nää, stackars er hund!!! Pyssla om henne lite extra nu efter den chockupplevelsen! Tur att det gick bra i alla fall, att hon inte blev ihjälbiten. Hemska tanke!

KRAAAAAAAAAAM! ♥

2009-05-30 @ 21:55:29
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Razzel

Oj så hemskt!! Vilken panikkänsla du måste ha fått!! Dixan blev anfallen en gång av en Airedale och fick ett liknande sår på halsen men det gick bra. Som tur var så var den hundens husse en rejäl karl på närmare 100 kg som kastade sig över sin hund..

Vi håller tassarna för er!!

2009-05-30 @ 22:46:58
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Malin B

NÄ, SÅ ARG JAG BLIR!!!

Hur i hela friden är människan funtad?

Jag skulle ha skämts ihjäl om MIN hund hade betett sig så illa. Inte säga Lilla Gubben!

Stackars Maila och stackars er!!!

Dagens ris i tidningen är ju det minsta han "förtjänar".

Hoppas innerligt att er lilla söta hund inte blir rädd för andra hundar nu och att såren läker bra förstås.

2009-05-30 @ 22:50:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Nej men jösses, jag är alldeles chockad..

Stackars er lilla sötnos..tycker absolut att ni skall anmäla..de hundarna verkar ju vara livsfarliga.

2009-05-30 @ 22:52:55
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nå, stackars vovve! Svårt det där om man ska anmäla eller inte..eftersom det ändå verkat gått "rätt så bra". Men en ursäkt av gubben skulle väl vara trevligt eller att han åtminstone skulle sagt åt sina hundar och frågat hur det gick för er. Usch!

/Jenny

2009-05-30 @ 23:42:03
Postat av: Therése

Nämen usch så otäckt!

Och vilken idiot till husse då??

Tycker verkligen du ska anmäla den där typen, för vem vet...det kan ju säkert hända igen?

Stackars lilla Maila, hoppas hon inte får några men av det här!

Kram Therése

2009-05-30 @ 23:54:55
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Mari

Labradorer är annars kända för att vara snälla hundar, undrar vad som är/gick fel. Brukar hundarna bete säg så här? Isf skulle jag anmäla direkt.



Förstår att ni alla blev livrädda och det blev nog han med, fick nog värsta chocken för det kanske aldrig hänt han innan.



Tycker absolut du ska ta kontakt med han igen. (Kolla med andra om det hänt innan oxå.)



Maila ser allt lite tagen ut...vem hade inte gjort det. Klart hon skulle få lite fjäsk efter en sån pärs.

Hoppas allt går bra och såren läker, men hon kanske kommer att vara rädd för andra hundar nu, iaf lite större men hoppas inte det.



Kram från mej till Er!!!

2009-05-31 @ 08:27:27
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Godmorgon!



Ja vi brukar ha en stor med men vi hoppar över det detta året. Vi vill får ordning på trädgården istället. Eventuellt skall vi skaffa en studsmatta :-)

2009-05-31 @ 09:35:22
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Joanna

Fy tusan va förbannad jag blir då jag läser detta. Jag tycker helt klart att ni ska göra något åt det, anmäla eller så. För sådana människor som beter sig så skall minsann inte få ha hund. Det är i många fall inte hundarnas fel att de blir så utan det handlar om uppfostran och tydligen har inte denna mannen skött sitt uppdrag gentemot hundarna, Som djurägare har man ett ansvar både mot djuren och mot allmänheten punkt slut. Pju nu har jag fått ur mig lite iallafall, kan tänka mig hur det kändes för er.

Hoppas att er lilla pärla mår bra iallafall!

2009-05-31 @ 10:40:12
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Joanna

Ojjjj måste tillägga att jag minsann inte menar att det alltid är hundägarnas fel. Ibland kan de kämpa och kämpa och inte alltid få ordning på hundarna. Men trots detta så har de ändå ett ansvar om de vet att hundarna kan bete sig illa.

Vill ju inte göra mig ovänn här med några andra läsare=)

2009-05-31 @ 10:43:16
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Du MÅSTE polisanmäla!



Tänk om mannens hundar biter ihjäl en annan hund och du kunde stoppat det genom din polisanmälan. Ingen rolig tanke.



Sen är det så, precis som Mari skriver, att labradorer är inte kända för att vara aggresiva och är de aggresiva så är det omgivningen, dvs allt som oftast ägaren, som felbehandlat dem.



I detta fallet kan det ju vara förra ägaren som felbehandlat dem och denna mannen försöker "rädda" dem, men han misslyckas uppenbarligen!

2009-05-31 @ 13:33:58
Postat av: Petra

Vilket jäkla pucko till människa. Kan man inte hålla sina hundar ska man inte ha så stora, tycker jag.

Stackars, stackars Maila, klart hon ska bli extra ompysslad.



kramar om

2009-05-31 @ 16:38:55
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Mallan

Men herregud så hemskt! Du ska polisanmäla det & veterinärkostnader ska den andre hundägaren betala. Så är det faktiskt, för samma sak hände en kompis till mig med hennes hund. Lycka till & kram M.

2009-05-31 @ 18:10:39
URL: http://mallans1.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh fy vad hemskt, stackars vovve! Nu gick det ju väl, men tänk det kunde varit ännu värre och som du sa, tänk om det varit ett barn. Anmäl! Krama Maila från mig

2009-05-31 @ 18:55:24
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Fanny

Kan bara hålla med Anna-Karin, självklart ska du polisanmäla händelsen! Usch vad tråkigt, har själv hund; en liten rackare på 3 kilo och en rottweiler, hade detta hänt någon av mina hundar (speciellt den lilla, som inte har så mycket att säga till om..) så hade jag direkt polisanäml, och hade kansek själv blivit anmäld för misshandel, för jag vågar inte tänka påvad jag hade tagit mig till med ägaren om detta hade hänt mina vovvar, skämt åsido - som sagt, jag tycker absolut att du ska anmäla. Lycka till! Kram Fanny

2009-05-31 @ 22:18:04
URL: http://fannyochmarcus.blogspot.com/
Postat av: caroline

Ush så läskigt och dåligt av den andra hundägaren. Hoppas verkligen din hund mår bra

2009-05-31 @ 22:46:23
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Nettan

Nä fy jag blir alldeles gråtmild, stackars Maila.

Hon ser verkligen helt tagen ut =(.

Klart du ska anmäla händelsen, utifall det händer igen !!

Tänk om alla struntar i det.

Nä du gör alla en tjänst & det var riktigt oansvarigt av honom att släppa hundarna.

Det kunde ha gått värre.



Hoppas Maila nu inte blir rädd av det som hänt.

Klart det ska fjäskas nu ;)



Kram Nettan

2009-06-01 @ 18:08:16
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Martina

Usch va hemskt... klart du måste anmäla detta! Kan ju hända fler ggr å nästa gång kanske det inte går så "bra"... Å gubben verkar ju inte bry sig så förmodligen kommer det hända igen om ingen sätter stopp för det!Förhoppningsvis kanske dom kan få han att ha munkorg på sina hundar..Ta hand om Maila nu å gosa med henne riktigt mkt!!

Tack för en jättebra blogg förresten! Inne å läser varje dag! //Martina

2009-06-01 @ 19:36:36
Postat av: helene

Självklart skall du anmäla händelsen! Nästa gång kan det som sagt, gå riktigt illa eller tom vara ett litet barn, som blir påhoppat och sönderbiten.

Inte för att det inte är illa nog med att ens egen jycke blir utsatt, de är minst lika värda som ett barn.

Gubben kan för övrigt fara år helvete! grrr

2009-06-02 @ 05:24:23
URL: http://kaffe.macozaza.se
Postat av: HUSnrNIO

Oj, hade inte läst detta tidigare. usch vad otäckt och ledsamt.

2009-06-03 @ 21:50:48
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: gabbi

Hallå!

Hittade hit via Camillas blogg!

Har själv hund så jag vet hur det känns när de kommer farande (andras hundar)

Jag har skrekit å sparkat! tagit upp min hund (en jackrussell) eller tagit...sletit upp!!

Jag skulle ha anmält utan tvekan!! Den bet ju mot halsen med!!

Hoppas att din hund inte tog skada av händelsen....

2009-06-06 @ 22:27:59
URL: http://www.lillkakan.blog.se
Postat av: Åsa

Fy så trist !!!!!

Stackars Maila...:-((((

2009-06-09 @ 12:01:39
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Frida

Usch, vissa hundägare borde få gå en kurs innan de skaffar en fyrbent vän. Håller tummarna för att din hund mår bra! :)

2009-06-15 @ 21:55:11
URL: http://fridasvardagsbestyr.blogg.se/
Postat av: Carina

Usch vad hemskt. Jag har varit med om en liknade situation. Eller min hundvakt har... Kom två stora svarta hundar och attackerade min lilla Shih tzu. I all panik skulle hon ta upp hunden i famnen men råkade koppla bort kopplet så hundarna bråkade (hon hade sin egen hund med så det var lite svårt att fånga in min hund igen) Som tur var så var hennes sambo med som kunde fånga sära på hundarna. Ägaren till hundarna stod ca 100-150 meter bort och bara kallade på hundarna (som givetvis inte lyssnade) Skall hördes över hela ängen, ändå kom inte ägaren. Tillsist tröttnade hundarna när de inte kom åt min hund och återvände till sin ägare. Sen gick de bara. Inte ett förlåt, inte fråga hur det gick, ingenting. Han kom ens inte upp för att hämta hundarna! Hade jag varit med i situationen hade jag hållt kvar en av hundarna tills ägaren hämtat den, sen skulle jag skällt ut den jäklen. Men det är iofs lätt att säga i efterhand. Blir så arg!



Även om min hund är liten och väger 8kg så är han tuff, attakerar en 35kg hund så är det inga problem för honom. Han måste skydda oss tror han. Tänk vilka skador min hund kunnat få... usch.

2009-06-24 @ 10:01:31
URL: http://carinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback