Ullared...


Så, hemkommen från Ullaredstrippen, nöjd o belåten o med många goda skratt i bagaget (trängandes med allt det andra)...När vi hade gått inne på Gekås några timmar så körde vi till stugan o checkade in. Efter bara någon halvtimme körde vi tillbaka o åt, sen gick vi in igen. Vi gick därinne till klockan var ca tio i åtta...hur lungt som helst, kändes som vi nästan var ensamma därinne...
Tillbaka i stugan så "korkade" vi upp två starkcider var (33 cl), åt lite snacks o pratade....provade kläder o skrattade så tårarna rann...Att bli så fnittrig på två cider är ju lite pinsamt, det visar ju på hur sällan jag brukar dricka ;) C fick hicka, o jag kan inte rekommendera våningssäng då...hon låg över mig o varje gång hon hickade så hoppade hela sängen..som tur var försvann hickan efter ett tag...
När jag sen känner att sömnen är nära, då....då börjar C snarka....va?? Hade ingen aning om att hon snarkade då hade jag tagit med öronproppar, för är det något jag inte tål är det snarkningar....hihi, inte var det i makens kaliber men ändå....Dock tystnade hon efter ett tag...

En del av mina fynd...



Tre sköna gröna tavlor, de passade fint in i mitt gröna tema..



En ny skärm till min lampa, gillar formen..

Mötte maken i dörren, han skulle iväg med jobbet o äta ute...så nu sitter jag själv i soffan o äter naturgodis o väntar på att talang ska börja....(då kommer väl barnen o gör mig sällskap)
/kram o trevlig helg på er..


Kommentarer
Postat av: tina

Hej där vännen!

Välkommen hem från Ullaredstrippen!Vad kul med att hyra en stuga och ta det lite lugnt. Skönt att slippa resan hem samma dag...sen är det ju underbart kul med en tjejresa,med fnitter och skratt=)

Skulle också vilja åka dit och fylla på med både kläder och lite inredning.

Både tavlan och lampskärmen var jättefint.

Ska också strax slänga mej i soffan och titta på så ska det låta....standardprogram på fredagarna =)

P stack iväg och skulle hämta J som varit hemma hos en kompis efter skolan,kompisen bor i stan så det blev lite att köra såhär på fredagskvällen,men vi ville inte hon skulle behöva sitta och vänta på buss eller tåg på stationen i stan.

Nyss mumsade vi på en gryta med fläskfilé,champinjoner och pepparsås.P och jag hade ugnsrostade grönsaker till,vi gi-ar,och killarna ville ha strips.Tog tag i det igen för några veckor sen och har tappat ett antal kg,det känns skönt!J är duktig också och har tappat 5,och P har nog gått ner 2 på en vecka.Det har varit så himla mycket den här våren så man har inte orkat ta tag i vikten förräns nu...men nu är vi på G!



Håller ni på med badrummet?P har satt igång med golvet i källaren igen...det fick ju vila nu ivåras,men några kvällar har han jobbat lite.Det ser ut att bli bra.Han pratade om att ev sätta in ytterdörren imorgon,vi får se!Skönt ändå att pixa och ordna lite med det som ska bli klart.Vill ju gärna att det är lite iordning till studenten.



Nähä...tv´n kallar...ska ta ett litet glas rött och njuta av(det är ju tillåtet)!



Ha nu en fin helg allesammans och stor kram från mej!



tina

Postat av: Therese

Åh, va ni verkar ha haft det mysigt!

Och visst är det skönt att gå därinne sista timmen, det är ju precis som du säger...nästan helt folktomt!



Tyckte verkligen om lampskärmen och tavlorna (gillar ju verkligen grönt också)



Nu börjar "Berg flyttar in" igen efter reklampausen!



Ha en jättehärlig helg! ;-)

Kram Therése

2009-05-15 @ 21:53:25
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Vad orättvist att ha så nära till Ullared! Vi får planera en hel semester för att ta oss dit... :(

Snygga fynd! Ni verkar ha haft riktigt roligt också. =)

Jag hinner aldrig titta på TV numera, vi sitter bara i uterummet och spelar maxi-yatzy och njuter. I morgon ska jag försöka att inte missa schlager-EM i alla fall.

KRAM och ha en fin helg nu!

2009-05-15 @ 22:15:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mari

Tavlorna matchar din blogg!! Jättehärliga och jag håller med att lampskärmen vara kanon.



Ang tyget så var det faktiskt inte så svårt att få det rakt som jag först trodde, det hjälper att ha list i nerkant tycker jag oxå för då "fladdrar" den inte så. Hade även listen och måttade med och trots mitt dåliga ögonmått blev det riktigt bra.



Ni verkar ha haft en mysig kväll;-) Det lilla kan räcka bara man är i gott sällskap trots snarkningarna.



Kram och ha det så bäst!!



Mailade dej en gång till igår!!



2009-05-16 @ 04:14:43
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

hej ska till gekås i veckan, nu undrar ja om du vill vara snäll och mäta tavlan med bambu-motivet? vill ha den. Britt-Marie

2009-05-16 @ 11:56:47
Postat av: MO

Hej Britt-Marie, tavlan är 30x90 cm, hoppas du får en trevligt tripp till Ullared.

2009-05-16 @ 13:59:34
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

hej igen

tack för snabbt svar, då kommer den att passa,kanon bra. tack

2009-05-16 @ 14:30:34
Postat av: Malin B

Fina inköp!

Tänk vilka "hemlisar" man kan få veta om sina vänner när de sover över, bokstavligt talat menar jag. ;) Våningssängar är inget jag gillar...

2009-05-16 @ 18:07:47
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Therese

Sv: Tyget har jag köpt i en butik i Taberg som säljer typ Mairo-tyg väldigt billigt för att kanske färgen inte stämmer fullt ut, eller att dom testat en färg/mönster som ej ska säljas.

Kommer inte ihåg vad butiken heter (men ligger vid tågstationen).

Men dom som säljer Mairo-tyg har nog detta blad-tyget.

Finns ju även som småbladigt, som på denna kudde....

http://idafiliphugo.blogg.se/2009/march/ibland-ar-dom-helt-underbara.html



Hoppas du har en riktigt mysig lördagskväll ;-)

Har precis kommit hem från jobbet, och nu är det varma mackor och Eurovision!

Kram Therése

2009-05-16 @ 20:57:37
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Låter som en riktigt bra tripp! Skönt att kunna gå i lugn och ro utan någon som undrar om man inte är klar snart, eller med en massa trängsel. Vad snygg blandning det blev med de mer moderna tavlorna ovanför den äldre skänken! Och häftig lampskärm!



Nä, någon pysselpaus blir det inte.. jag tycker att jag har haft värsta pysselsvackan här när jag nu varit sjuk, bortrest och seg. Så nu försöker jag ta igen förlorat pyssel! Imorgon planerar jag at dra igång lite kuddtillverkning igen ;-)

2009-05-16 @ 22:57:22
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Emma

Kul att du hittade lite att ta med hem. Men det är väl inte ofta som man INTE hittar något där?:) Jag har tittat på den lampskärmen flera gånger, dessutom så har de en större i samma modell till taket som jag är lite sugen på till sovrummet... Man kan lätt bli ruinerad av att bo nära :)

2009-05-17 @ 20:59:59
URL: http://emmashempalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback