Otur kan man ha ibland...


Sitter o väntar på rörmokaren o funderar över vilken otur man kan ha....
Golvet som vi slitit med i ett par veckor nu blev färdiglagt i helgen. Tom. alla lister kom upp o det blev så fint....

Igår var jag, dottern, mellansonen o mamma nere i Lund för att hjälpa sonen o hans flickvän att piffa till deras första egna hem. Vi (de) köpte gardiner, sängöverkast o lite annat o vi hade en trevlig dag med lite shopping o fixande...Det blev riktigt mysigt när allt kommit på plats.

Nåväl, när vi kommit hem på kvällen så undrade maken varför det inte gick att stänga dörren ut till tvättstugan, han tyckte det kändes som om golvet svällt??? O efter närmare koll så såg vi hur golvet hade "rest" sig o det hördes ett svagt surrande från "slaskskåpet" (ni vet vilket jag menar va?).  Fram med ficklampan o då syntes det en svag stråle från ett av rören....Så j-a typiskt, kunde det inte hänt för tre veckor sen, nejdå....Så nu är vattnet avstängt o jag väntar som sagt på att rörmokaren ska komma igen eftersom han behövde köra iväg o hämta några saker.....Så nu blir det nog till att lägga om golvet i en del av köket....Men, men det är värdsliga saker....(lite typiskt bara).

Förra veckan kom svågern med en kudde han sytt till dottern, hon ska få en till....







Härligt mönster o färgerna passar klockrent hos henne. Snart ska hon få ett nytt rum o då kommer kuddarna att passa minst lika bra....



I hennes nya rum ska hon ha shackrutigt golv, o då gjorde hon det här "parfymunderlägget" i samma mönster i slöjden.....

Ha de fint

/kramar

Kommentarer
Postat av: tina

Men neeeej...vilken otur!!! Ni som kämpat och slitit så och sen får ni göra om...som du säjer, det är världsliga saker men otur i alla fall!



Vilken mysig helg ni haft och vad kul att hjälpa till och fixa i deras lägenhet...kan tänka mej att där är fint! Jag sitter här nu och väntar på att inspiration och kraft att ta tag i lite städning här hemma...städar gör man ju mer eller mindre jämt men du vet,den där RIKTIGA städningen då man går igenom allt och det är städat i varje vrå.Jaja får väl iallafall ta ett tag med dammsugaren=)



Var uppe i affären och skulle ha lite mjölk och sånt som fattas i kylen, det blev lite annat också,konstigt va? En rösti kanna i vitt och tre ljusstakar för stora värmeljus som just nu är tända inne på vardagsrumsbordet.Ljussakarna är lite rosalila och det är ju ingen färg som stundar nu precis när det snart är advent, men kunde iallafall inte låta bli =) Var också och hämtade ett paket på konsum som jag skickat efter från Ellos.En kappa/jacka i manchester...jättenöjd blev jag och när det var 50% i rabatt då gillar jag läget =) Har varit dålig på att handla kläder till mej själv i höst så nu var det min tur.



Nu är det bara jag och R hemma, P är och hälsar på sin pappa och H övningskör.Det börjar väl närma sej uppkörning,får se om han hinner innan jul.J är hos kusinerna och R kom hem från skolan där han trivs jättebra. Nähä...dax att lägga in lite mer ved i braskaminen så det blir varmt å skönt...sen dammsuga!



Ha det bra vännen och jag håller tummarna för att ni slipper lägga alltför mycket golv igen!Hälsa alla!



Största kramen!



tina

Postat av: tina

Glömde ju...vilken läcker kudde i sängen!Spännande med nytt rum!



kram igen!=)

2009-10-27 @ 18:54:23
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Mari

Usch va trist. Det värsta är ju att skiten måste torka bra länge innan man kan börja lägga golv igen. Fick vattenskada i min gamla lägenhet och hade en stor fläkt i 14 dag, urk.....



Sån härlig färger hon har dottern i sitt rum.

Bra smak!!



Kram och ha det så gott!

2009-10-27 @ 20:33:49
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Annette

SÅ tråkigt att behöva lägga om golv. :-( Hoppas att det inte blir så mycket som behövs i alla fall.



Kram Annette

2009-10-27 @ 23:26:40
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Mia

Nä vad tråkigt att ni fick en läcka.. Hoppas det har löst sig nu och nytt golv kommer in..



Snyggt mönster på kuddarna, härliga färger man blir glad av..



Kram

Mia

2009-10-28 @ 00:10:36
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Therése

Näe, fy va tråkigt alltså!!!

Höjden av otur kan man kanske säga!

Hoppas det inte blir allt för bökigt att rätta till det nu bara.



Läckert med den rosa färgen i dotterns rum,

precis vad min dotter också haft fram till nu,

men gått över till grönt nu istället ;-)

Kram på dig!

2009-10-28 @ 00:38:34
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: dottern

mamma, jag gjorde faktiskt den i bilden, inte slöjden :)

2009-10-28 @ 01:59:32
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-10-28 @ 02:14:18
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Neej va trist. Vilken otur. Jag har inte ord som kan trösta så jag säger ingen mer, men jag lider med dej.

/P

2009-10-28 @ 08:17:12
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Camillas dagar

Nej, vad tråkigt med läckan på golvet!!! Sånt kan man ju bli mer eller mindre galen på! :(

Steppa lugnt i kväll. Så kul! Jag saknar mina step-pass, men har i stället ersatt dem med core & core + muscle (eller bodypump) som det heter ibland.

Dotterns assecoarer är verkligen rosa och fina. :)

KRAM!

2009-10-28 @ 15:24:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Malin B

Attans med golvet!!!

Visst kan det hända mycket värre grejer men när man står mitt i smeten så är det nog jobbigt ändå.



Snygga grejer hos din tös!

2009-10-28 @ 20:49:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Liza

Rackarns vilken otur med golvet..!! Typiskt att sådant händer när man har gjort klart och bara vill njuta av resultatet!

Här är det lite mindre kul just nu när ryggen krånglar mer än vanligt och höger ben är avdomnat. Hoppas att det ger sig snart iaf! Annars är det lugnt - hoppas på en skön och lugn helg...

Sköt om dig!

KRAAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-10-28 @ 22:41:51
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: kerstin

Hej jag brukar titta in på din blogg då och då, mest för litwe inredningsinspiration.Men den här gången reagerade jag på din dotters kuddar. Bland dem fanns en Playboy kudde som för mig representerar en förlegad och kvinnofientlig syn. Jag vet att det är många unga tjejer som har playboy smycken osv men jag tror inte att de riktigt förstår att de går omkring med ett varumärke med en viss betydelse. Jag är helt övertygad om att du är en klok kvinna som inte vill att din dotter ska utvikningstjejer som idol eller tycker att det är ett passande framtidsyrke för henne.

Bara en tanke

2009-11-08 @ 18:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback