Gulliga småtjejer...o höstarr...


Idag har jag varit barnvakt åt systers småtjejer, Mini 3,5 år (lite mer), o lillMini, snart 1,5 år. Det kan vara full fräs på dessa tjejer kan jag meddela, men idag var de hur goa o lätta o ha o göra med som helst. Min mellankille slutade tidigt idag, redan halv 11 så vi gick ner till hans skola o mötte honom där. Tanken slog mig att han kanske skulle tycka det var lite pinsamt, han är ju dock 17 år, men nejdå han blev så glad när han såg oss (nja tjejerna mest kanske..hihi). Sen hjälpte han mig o "barnvakta"...han o Mini är goa kompisar, o att se dem sitta ihokrupna i soffan värmer gott i hjärtat. Jag o Mini låg o busade o kramades på golvet när hon plötsligt säger : Du är söt....jag var tvungen att fråga henne vad hon sa..:Du är söt säger hon igen...o så glad jag blev, hon är så go o man kan ju inte bli annat än glad. När jag sen sa att jag skulle köra hem så ville hon följa med, men just idag passade det inte för jag skulle ju iväg o träna STEP UP  ikväll......såååå kul. Hon hade gjort ett nytt pass o det var jobbigt, man måste koncentera sig hela tiden för att inte komma av sig, men vad kul det är :)







Igår gjorde jag ett litet höstarrangemang som jag satte på utemöblerna på framsidan. Det får stå kvar ett tag till för när solen står på där så är det varmt o gott. Krukan klädde jag i mossa o sen la jag mossa runt om o lite annat. Igårkväll tände jag ljuset o det lyste så fint i kvällsmörkret...

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Liza

De är för goa de små.. förgyller ens vardag med sina härliga kommentarer och funderingar.

Jättefint arrangemang du har gjort gillar

Ha det så gott!

Kram!/Liza

Postat av: Mia

Av barn får man höra sanningen så ta åt dig :-)



Vad fint ditt höstarr är.. Man kanske skulle fixa till lite här utanför så det ser lite trevligare ut..



Ha en fortsatt bra vecka..



Kram

Mia

2009-09-23 @ 20:46:13
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Therése

Kan förstå att det värmde att få höra dom fina orden av lilltjejen ;-)

Kanonfint arrangemang du har fixat till...så höstligt och fint!

Kram Therése

2009-09-23 @ 23:05:13
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Anna Andersson

Ååååååhhhhh, så fint och inspirerande det var att se ditt höstarrangemang. Jag håller på och planterar så mycket i trädgården så det där roliga småfixet har liksom inte prioriterats denna vår, sommar och höst. Men nu måste jag nog ta tag i en grej i alla fall. Har du plockat mossan i skogen?

Det var längesedan jag skrev hos dig men tack för en mysig blogg!!



Kram!

2009-09-24 @ 09:00:50
Postat av: Jenny

De kan vara såå gulliga, de små! =) Jättefint arrangemang du gjort, önskar att jag skulle vara lite mer pysslig.

/Jenny

2009-09-24 @ 10:15:47
Postat av: HUSnrNIO

Kul med nöjda smågäster:) Vad fint ditt höstarrangemang blev. Mysigt med mossa i arren. Ha en bra dag.

2009-09-24 @ 13:54:34
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Anne, anness design

Mysig liten höstgrupp :)

2009-09-24 @ 15:36:26
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Susihus

Härligt med lite höstmys! Hoppas att allt är bra med dig. Hoppar bara in och önskar dig en go helg. Kram kram

2009-09-25 @ 10:13:06
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Annette

Så fint du gjort på bordet!!!



Ha en fin helg!



Kram Annette

2009-09-25 @ 22:14:28
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback