En skön dag...


Åh, tack alla ni för era gulliga kommentarer, blir alldeles rörd o det känns helt plötsligt mycket roligare att blogga när just ni finns......

 

En fördel med att fylla 40 år upptäckte jag förra veckan då det damp ner ett brev i brevlådan. Det var från Landstinget som erbjöd mig en hälsokontroll med mammografi....gratis. O vem tackar nej till det??? Inte jag i alla fall. Därför åkte jag idag o hämtade mamma sen for vi iväg till stan. Vi irrade runt ett tag på lasarettet (varför ska det vara så svårt att skylta ordentligt vart de olika avdelningarna är???). Själva undersökningen tog inte lång tid, meeen denna gången tyckte jag allt att de klämde ihop mina stackars brön till något oigenkännligt...döbakta brön kanske jag ska säga. Jaja, nu är det gjort o jag hoppas allt ser bra ut på röntgenplåtarna.... Att mamma följde med hade absolut inget att göra med att hon behövde hålla mig i handen, nej hon skulle passa på att shoppa lite...Min mamma äääälskar att shoppa ;), nej nu var jag ironisk, hon går hellre till tandläkaren än att handla kläder....Kan säga så mycket som att DÄR är vi väldigt olika....Att det blev shopping ändå beror på att det är ett bröllop som stundar snart som kräver något nytt att ha på sig.


Mamma hade packat en matsäck till oss o när vi var klara i stan så åkte vi till hamnen där deras segelbåt ligger. Där åt vi lite frallor med god stark ost o njöt i solskenet...gött....


Något som är himla kul är att det blivit ett step up pass i höst... det har varit två gånger nu o ikväll är det dax igen.... Den träningsvärken som jag hade efter första passet var ingen barnlek, har aldrig någonsin haft så ont i mina vader....Att då hjälpa sonen o flickvännen med inflyttning o bära en massa möbler några trappor upp var rena plågan ;)




När man är i båten måste flaggan upp...även om man bryggseglar ;)



En enkel god fralla blir ännu godare med havsluft i näsborrarna...







Lite bilder från hamnen, där ligger många fina båtar.....Badstegen användes inte idag....12 grader i vattnet är på tok för kallt för mig.....

Ha en skön kväll, nu bär det snart iväg till kvällens step up pass :)

/kramar

 






Kommentarer
Postat av: Liza

Så härliga bilder.. ser somrigt ut! Här har det blåst, nästan stormat idag, är ifs varmt men nog luktar det höst här i Piteå! Mammografi är bra! men jag håller med dig nog förändras vissa kroppsdelar till inkändlighet, Hi! hi! OOPS! Bäst jag går och kollar till middagen...

KRAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

Postat av: petra

vilka härliga bilder.

Ser att ni har oxå fortfarande lite sommarväder, skönt om solen och värmen kan hänga i lite till. Det är lättare att ta dem andra grå dagarna när man ser att det blir lite sol och värme.



kram till dig

2009-09-09 @ 19:42:35
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Sus i Hus

Läckra bilder, visst är det skönt med denna lite sensommarvärme, mmm njuter för fullt! Har nu tagit mig till jobbet igen och det känns lite ovant men det går nog snabbt att vänja sig. Härligt med träning igen förstår jag, jag kan dock inte springa jag har en jätteömmande häl så det är supertrist och irriterande att jag inte kan springa på som jag vill. Nu blir det läkarbesök istället, huuu!



Ha en härlig kväll

Kram

2009-09-09 @ 21:30:29
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm va härliga bilder å va bra att de erbjuder mammografi det görs inte här i Värmland,tyvärr,

Kram

2009-09-09 @ 22:32:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilka sommarbilder! =)

Här har det varit runt 25 grader i dag, jag och vovven passade på att rensa ogräs eftersom vi hade dagen till förfogande. Att städa här inne lockade inte när det var så sommarskönt utomhus.

Du har så rätt, allt ätbart smakar mycket godare utomhus.

Stor kram till dig. Förrsten, himla kul att du fick tillbaka lite blogglust också.

2009-09-09 @ 22:48:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh, vad såg mysigt ut. Nästan som sommar...

/Jenny

2009-09-10 @ 06:22:07
Postat av: Annette

Vilken härlig sensommardag ni hade tillsammans. Låter mysigt!!!



Ha en fortsatt fin helg!



Kram Annette

2009-09-12 @ 14:31:40
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback