Taklök på soffbordet...



När vi i Söndags hade vår lilla grillkväll så hörde vi sirenerna från en ambulans på ganska nära håll...Det ljudet får mig alltid att fundera över vart jag har mina nära o kära, just i Söndags var ju de flesta samlade här så det kändes ok (ni förstår vad jag menar va?) ändå...Det vi inte visste var att det var grannarna mitt över som hade ringt efter ambulans då en man låg helt avsvimmad på cykelvägen bakom deras hus....Det blödde från huvudet o han var inte kontaktbar alls. Ambulansen kom och de kunde konstatera att det var riktigt allvarligt. Igår stod hans dödsannons i tidningen...En pappa, en son, en "granne" (han bodde några vägar ovanför vårt) som man brukade hälsa på o säga några ord...finns inte mer. Tänk vad livet kan ha olika vändningar...Vi satt o hade en trevlig kväll, o där låg han o kämpade för livet....Ja det får en verkligen att tänka efter...



Jag kände att jag ville ha lite förändring på mitt soffbord, o höga ljusstakar, blommor mm går ju bort....Jag köpte lite taklökar o la i mitt zinkfat o sen la jag lite sten runt o satte ner några värmeljus....



Det blev ett lagom lågt arrangemang som inte behöver flytta på sig så fort man ska titta på tv ;)

Ha en skön eftermiddag
/kramar

Kommentarer
Postat av: Liza

Hej vännen! Har just läst ikapp.. så otäckt med din granne. Så fort någonting händer. Vi hade en otäck olycka här för någon vecka sedan, nästan en hel familj utplånades i en bilolycka, mor, far och ett barn dog, 2 barn klarade sig varav en är mycket svårt skadad. Vi passerade bara ett par minuter innan olyckan. Jag kände inte de förolyckade men de bodde inte långt från min syster.

Så fint det blev med arrangemanget, här få ingenting heller högt vara på vardagsrumsbordet... då får maken spader! :D

Ha det gott!

Kram

Postat av: Petra

Usch och fy, ja, det kan gå så himla fort ibland. Man ska verkligen ta vara på varann för man vet inte hur länge man har varandra.



Jättfint arrangemang. Det är lika här hemma, vi vill inte heller ha något som ska behöva flyttas varje gång man ska se tv.



ha det bäst

stor kram

2010-08-07 @ 00:35:21
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Mia

Läste den dödsannonsen och undrade vad som hade hänt, han var ju inte så gammal.. Hans barnbarn döptes på förmiddagen..



Vad fint arr du gjort..



Läste om ditt möte med Dogge, jag hade nog fått tunghäfta ;-)



Kram Mia

2010-08-07 @ 01:51:52
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys Designa sko tävling.

Börjar närma mig finalplats och vinner jag pris delar jag på vinsten



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

Postat av: Anonym

Livet är oförutsägbart (så heter det va?). Det gäller att ta tillvara på all tid.



Så fint du gjort det. Precis lagom att pynta bordet med.

/P

2010-08-07 @ 15:12:34
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Sus i Hus

Usch ja man vet aldrig vad som händer runt hörnet. Det gäller att njuta av livet och ta tillvara på dagarna.

Hoppas att allt är bra med dig, här är det sista semesterdagen för min del, J har en vecka till och jag hade gärna hållt han sällskap för jag har ingen lust att börja jobba imorgon men men...

Vi har haft en helt underbar sommar och jag hoppas inte den är slut än även om det har förändrats lite i vädret.

Ha det tokbäst

Kram på dig

2010-08-15 @ 12:37:59
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Hemskt när den ruffa verkligenheten slår till med full kraft. Fint arrangemang och givetvis bra med ett lägre. Sambon här klagade alltid på mina på tok för höga soffbordsarr för när vi hade ngt på bordet. Nu går det inte för lillskrutten som river ner allt:S Ha en fin måndag.

2010-08-16 @ 13:14:37
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: razzel

Håller med dig. Bor själv så nära så jag hör när ambulanshelikoptern lyfter. Man stannar till och undrar vem som nu är orolig, är det ett nyfött barn eller en åldring? Man ryser! Men samtidigt är det fantastiskt att vi kan använda tekniken till att ge den bästa vården..

2010-08-16 @ 22:36:43
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Linda sällström

Hej. Har följt din blogg i nåt år nu. Har för mig att du tipsat om nån designbutik i närheten av Ullared/gekås. Sitter i en bil på väg dit nu och chansar på att få ett svar. Maila gärna! Stort tack för en fantastisk blogg! Kram Visbybo på vift

2010-08-20 @ 12:30:24
Postat av: Ninni

Åhh va hemskt vad hade hänt, cyklat omkull..eller?



Gillade ditt arrangemang väldigt mycket..snyggt.



Ha en skön helg,kram

2010-08-21 @ 11:48:46
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Malin B

Ibland ryser man vid blotta tanken på allt det hemska! Det gäller att ta till vara det man har.



Fint hemma hos dig, som vanligt!



Jag gör ett försök med en ny bloggadress. ;)



Kram till dig!

2010-09-01 @ 08:07:35
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback