Krans som får förgylla lite till...

Dotterns fina krans som hon hade när hon gick med i Luciatåget får fortsätta förgylla genom att hänga i köksfönstret....Där ser den onekligen väldigt liten ut...





Får se om den klarar av värmen inomhus...Luciatåget var väldigt vackert, ja det vackraste som skådats o hörts, enligt den ömma mormor som oxå var med.. O, ja, jag fick sitta o svälja ett antal gånger för att inte ta till lipen...så känsligt man har blivit då...

Helt otroligt, snön ligger fortfarande kvar o snart kommer min o makens julklapp, till varandra..Ett varsitt par längdskidor (med tillbehör), o vad jag längtar...kommer bli så kul.

Ha en skön kväll, själv ska jag med syster o småtjejerna till kyrkan på avslutning...får se om jag klarar mig utan att börja böla där ;)

/kram

Kommentarer
Postat av: Malin B

Såklart kransen ska få leva lite till. =)

Du får komma till mig och åka skidor, jag har spår utanför husknuten. =) Dock inga fina skidor, här är det loppisvariant för cirkus 60:- som gäller. ;) Men motion får man ju av dem också.

Kram!

Postat av: Lollo

Vad kul att du gillar Julen hemma hos oss :)



Din Jul är inte tokig den heller!



Vad fint att Du tar tillvara på Kransen! Den pryder sin plats!



Kram från Lollo

2010-12-15 @ 23:07:56
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!



Första gången jag hittat hit.

Väldigt charmig blogg!

Kram Maria

2010-12-16 @ 08:40:57
URL: http://villakrutbruket.blogspot.com
Postat av: Maud

Fint att ha kransen där;)...brukar oxå gråta lite när det är sådär fint! Skidor , nja jag e ingen älskare av att åka varken på ena eller andra hållet;)..synd de för nu finns det ju gott om snö;)...vi har hyrt en tunna över julen så vi kan mysa iaf när söner m resp är här, blir nog på juldan...för julafton e fullt upp ändå med mat, jobb och kören ska sjunga i kyrkan;)kramkram

2010-12-16 @ 09:53:15
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vilket härligt fönster :)

2010-12-16 @ 20:33:07
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jill

Vilken rolig julklapp! Jag brukar bli lite sugen på att testa längdskidor varje gång jag kollar på skidor, samt skidskytte på teve..men jag har inte åkt sedan jag var typ 12 år, så jag undrar om jag skulle kunna stå på benen :)

2010-12-16 @ 21:17:11
URL: http://juvelia.wordpress.com
Postat av: Mia

Spraya kransen med vatten emellanåt så håller den sig lite längre :-)

Att hålla tårarna borta när det är ens barn som "uppträder" eller när det är små barn som tex sjunger det går inte.. Jag bölar var gång :-S



Åk lugnt och försiktigt när skidorna skall användas..



Kram Mia

2010-12-16 @ 21:34:02
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: susihus

Så fin krans. Den håller sig säkert över julen!

Kram på dig

2010-12-20 @ 21:19:50
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag tänkte göra ett hjärta att hänga i fönstret.....tänkte. Nu är det en halv meter snör över riset och tiden finns inte. Men tanken är god. Din krans är i alla fall väldigt fin.

/P

2010-12-20 @ 22:16:54
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: tina

Jättefint med kransen där i fönstret....och extra fint när dottern haft den i luciatåget! Hoppas allt är bra med er i julstökandet. Satte mej just här...håller på och kokar lite knäck samtidigt som tvättmaskinen och diskmaskinen går, och vad händer?? jo det går ett antal säkringar och proppar kul? inte speciellt. Lite har jag fått igång, men det är något annat med elen, så Pelle som är och hjälper sin syster och hennes familj som har flyttat(han har varit där ca en vecka...och är sååå trött får fixa det när han kommer hem sent i kväll

:( Jaja,,så är det. Så vi får vänta tills han kommer hem att göra det som skulles. Är ni färdiga med julförberedelserna? Det mesta är klart,Pelle har några klappar kvar och sen ska vi göra köttbullar och jansson, men det ordnar sej. Det blir ju jul hur lite eller mycket man ordnat innan, eller hur? =)

Har mitt i allt åkt på problem med en tand som bråkar med mej, så igår var jag hos tandläkaren och han fick borra ur den, och jag hade massor med var under den...tydligen nån infektion som jag gått med länge,tanden är det inget fel på.Det började när jag var förkyld i höstas men sen har det varit bra, tills för en vecka sen. Äter antibiotika och smärtstillande eftersom jag har var vid käkbenet också...huuva. Nåja det blir nog bra snart.

Kikade lite i dina inlägg som gjorts nyss...vad fint och mysigt ni har, och soffan är ju superfin.



Nähä...nu ska jag se om knäcken är klar!



Ha det fint vännen och kramar till er alla!

tina

2010-12-21 @ 16:57:50
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback