Pluto o Julie har flyttat in ;)



Hej på er allesammans!!!

Jaha, så var julen slut för denna gången. Idag åkte den (julen) ut, definitivt...Granen (som var väldigt fin) barrade som sjutton, tur att den stod precis framför altandörren i vardagsrummet så den åkte ut den vägen...Konstigt, men det är inte alls lika kul att jula ut som att jula...hm, fram kanske det heter. Många av mina röda detaljer får vara kvar i vardagsrummet, jag har kommit fram till att jag verkligen gillar vardagsrummet med röda inslag. Måste nog köpa ännu fler röda saker ;)

Min frånvaro på bloggen kan inte förklaras annat än att vi har haft långa, sköna, lata dagar. Med alla barnen hemma har det varit mysigt att ta dagen som den kommer. Fast vi har hunnit med en massa kul oxå. Vi var på bio i Måndagskväll (ja förra Måndagen då), Avatar....en väldigt vacker film med ett lika vackert budskap. På Tisdagen var vi o hälsade på makens föräldrar i Skåne, Tretttondagsafton dansade vi runt granen i folkets hus...Veckan avslutades med att kompisen från stan var här med sin dotter, syster o barna var oxå här....alltid lika trevligt. På kvällen skulle killarna på fest o dottern skulle på myskväll med sin konfirmationsgrupp så då for jag o maken till stan o åt på Thairesturangen.....Puh, en stark maträtt åt vi, men gott...

Men nu ska jag vara tillbaka....med nya bloggkrafter ;)

Tog lite bilder med mobilen (kamerans batteri ville inte riktigt som jag)...Vi har köpt nytt möblemang till vardagsrummet....Äntligen kanske jag ska säga. Det gamla (äldre) ska flytta hem till brorsan o hans fru när de flyttar in i sitt nyinköpta hus...









Bord från Mio (Pluto) o stolarna i valnöt från Em (Julie)...Det är en konstig form på det, ovalt (fast ändå inte) o oliksidigt...Maken föll pladask för det, o jag hängde på ;) Det går att sitta 10 stycken runt det o vi har åtta stolar,  de står två på var sida om skänken... Gillar det mycket, tycker om att det ser lite nättare ut än det andra.....

Hoppas allt är bra med er, jag måste kika runt till er ikväll o se vad ni haft för er...

/kramar

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad roligt med nya möbler. Jag älskar att förnya men har sällan råd eller så är jag snål.

/P

Postat av: Åsa

Jättesnyggt!! =)

2010-01-11 @ 16:45:01
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Liza

Vad snyggt bord och snygga stolar ni har köpt! gillar

Det känns helt rätt att ta bloggledigt ibland.. jag tror att det är en nödvändighet. Det finns annat i världen också.. men jag har saknat dig. Så är det ju, om favvobloggarna försvinner för länge blir man nästan lite orolig att det har hänt någonting. Så det är skönt att du är tillbaka!

Ha det så gott!

Kram!

Liza

2010-01-11 @ 17:06:52
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Ana

Lika kul som det är att plocka fram julsakerna, lika kul är det att plocka undan dem...en månad är lagom...



Så snyggt möblemanget var...är själv ute efter nya stolar till mitt matsalsbord...men vet ej vad för några...Ja, dessa problem.



Kramis

2010-01-11 @ 18:23:41
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Ana

Lika kul som det är att plocka fram julsakerna, lika kul är det att plocka undan dem...en månad är lagom...



Så snyggt möblemanget var...är själv ute efter nya stolar till mitt matsalsbord...men vet ej vad för några...Ja, dessa problem.



Kramis

2010-01-11 @ 18:24:20
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Ana

Lika kul som det är att plocka fram julsakerna, lika kul är det att plocka undan dem...en månad är lagom...



Så snyggt möblemanget var...är själv ute efter nya stolar till mitt matsalsbord...men vet ej vad för några...Ja, dessa problem.



Kramis

2010-01-11 @ 18:24:56
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Ninni

Men du va snyggt det blev....



Kul att göra om och röda detaljer är aldrig fel..jag har flera i mitt vardagsrum, bla kuddar!



Ja ica värmeljus är görbra..kramen

2010-01-11 @ 19:06:27
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: soffie

wow va snygtg det blev å va bra att det får plats så många runt bordet,

goo kväll

2010-01-11 @ 20:13:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jenny

Riktigt snyggt, särskilt bordet! Har haft precis likadana stolar tyvärr var de inte särskilt hållbara. Hoppas att du har bättre lycka med dem.

/Jenny

2010-01-11 @ 20:19:20
Postat av: Camilla

Jag såg direkt att det var nytt. Jättefint! :)

Vi har haft liknande stolar och bord från Mio sedan vi flyttade in här och trivs så bra med det fortfarande. (Men då var det ju mer modernt med samma färg på allt... så det får hänga kvar).

Ja, men du måste testa skidor! Tror att du skulle gilla det. Du kan inte låna av någon och prova ett par gånger, som jag gjorde med pappas? Men i och för sig är det ju lite kinkigt med spannet, man ska ju helst prova ut och köpa efter sin egen vikt (eller om de anger i annonsen vilken vikt det är tänkt för).

Trevligt att du är tillbaka i bloggen igen. Jag är inne i en riktig bloggperiod nu, men jag vet att jag har mina svackor.

Avatar... är lite skeptisk till den. Alla säger att den är så bra, så jag måste nog vika mig för den stora massan och gå och se den snart.

Kram på dig!

2010-01-11 @ 20:26:47
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maud

Hej, jättefina nya möbler;) kul med nåt nytt och bra att få plats många runt! när vi har alla söner och flickvänner samlade så e vi ju 8st..men det är kul! här är allt borta förutom granen, den e så fin så den får va nån dag till(luktar fortf så gott)...det har aldrig hänt tidigare, jag brukar va snabb med att slänga ut den. kramar

2010-01-11 @ 22:19:36
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Malin B

KUL att du är här! =) Du gör rätt som passar på att umgås och njuta av de lediga dagarna tillsammans med nära och kära. Bloggen den väntar. ;)



Vilket HÄFTIGT bord!!! Perfekt när det går att få in många runt bordet utan hörn som "tar emot".

Kram!

2010-01-11 @ 22:27:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annette

Oj, så mycket du har hunnit med under julen, och va kul det låter.

Jättefint bord och stolar ni köpt!!! Passar ju superbra där. Skönt att kunna få plats med många också.



Kram Annette

2010-01-12 @ 19:42:03
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback