Farligt innehåll...



Ni som flyger mycket vet ju hur noga de har blivit med vad man får ha med sig i handbagaget osv....Jag menar, det var knappt att jag vågade ha läppglanset med mig...hm, kan det anses vara flytande vätska? Men att flyga utan att ha tillgång till mitt läppglans, de hade fått mig att känna mig så....naken, så sårbar....hihi (ni hör kanske vem jag försöker efterlikna)....Nåväl det gick ju bra... Något jag däremot var lite smått rädd för på hemvägen var att de skulle hitta det här i min resväska...





Mellansonens svärd, katana även kallat...Oj, nu låg det ju inte precis i handbagaget, men ändå....så nervös jag var..

Nu tror ni kanske att min son är en väldigt våldsam kille, meeen se där har ni fel...Han är gudasnäll o inte det minsta våldsam...ja förutom idag då.. Han lekte tafatt med Mini, o de busade o han skrämde henne litegrann..Rädslan gick kvickt över när hon fick hoppa upp i hans knä o bli lite ompysslad....så nej, våldsam är han inte. Som så många andra killar tror jag däremot att han fascineras av vapen, fråga mig inte varför...får de det med modersmjölken eller.....är det mitt fel i så fall???? Jaja, svärdet ligger på tavellisten, o där har det legat sen det kom hem till oss...

Ännu en solig dag har det förärats oss.....Jag säger bara...Tjoho, nu är det vår!!!

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Säger som Hollywoodfrun om läppstift... Muuummms!

Min son har inte brytt sig om svärd eller andra vapen, inte heller bilar (eller dockor). Men bollar! Herregud vad han har sparkat, skjutit och dribblat med bollar i alla storlekar. Och rabblat sportresultat! Man kunde ju få ett bryt! Nog ligger beteendet i generna lite...



Ha en mysig onsdagskväll!!

Postat av: Ninni

Vilken fin blomma du fått av din dotter!!



Ja vara utan läppglans eller cerat då blir jag knäpp..lovar! Blir helt galet torr om läpparna ja iallafall inbillar jag mig det fniss



Ha en fin kväll.kramen

2010-03-10 @ 18:39:27
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: soffie

tur de ej tog detta vackra svärd för er,

Haha du är alltså läppglans beroende,samma för mej det eller apotekets cerat,Vilken sorts har du?Hoppas det ej blir som för Maria att märket slutar:)

kram

2010-03-10 @ 19:30:27
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Det är omöjligt att lista ut vad man får ha i handbagaget. Så även om jag bara är borta över en natt och inte har så mycket bagage så checkar jag in allt. Säkrast så! Min lypsyl brukar dock alltid gå igenom, för inte kan jag klara mig över timme på planet utan den...!! Lypsylberoende, jag?!? Nääää...

2010-03-10 @ 19:46:32
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja inte är det lätt att veta vad man får ta med och inte, sist vi reste hela familjen tog vi det säkra före det osäkra och la i princip allt i det inkeckade bagaget.

Tack ja vi älskar vårt hus, tyvärr är det nya huset inte ens i närheten, scrolla lite längre ner så ser du det nya, gul o fult:) Eftersom vi flyttar så långt norröver så finns det i princip inte nya hus:) Så det blir till att kavla upp ärmarna o sätta igång med renoveringe, ALLT måste bytas, eller vas säger du om bordellröda tapeter i vardagsrummet och ett kök målat i blått och rött, läckert!:)

Kram

2010-03-10 @ 20:50:41
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Malin B

Jag har aldrig suttit i ett flygplan så jag har bara hört talas om alla kontroller. Minns däremot när vi hade åkt båt och skulle igenom en passkontroll. Herr Bayard hade en väldig skäggstubb och såg väl lite "mysko" ut, dessutom bar han så tungt. Du skulle sett tullinspektören när han radade upp chokladask efter chokladask, godisburk efter godisburk. ;)

Ett bevis på att man inte ska ha förutfattade meningar!



HÄRLIGT med sol och vår. Jag blir så glad över fler och fler snöfria fläckar på asfalten!!! Tänk när det äntligen kommer att gå att promenera i skog och mark!!!

2010-03-10 @ 22:42:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annette

Härligt med sol och vår!!!

Killar och vapen är nog nåt genetiskt :-)



Kram Annette

2010-03-10 @ 23:51:29
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vid ett flytillfälle så glömde jag av vad man kan ha och inte ha i handbagaget. Jag hade köpt presenter till de som skulle med på resan och som de skulle få medan vi väntade på att få boarda. När vi närmade oss säkerhetsgenomgången så kom jag att tänka på min vattenpistol som låg i handbagaget. Jag kan säga att den fick jag inte ta med utan den fick jag slänga.

2010-03-11 @ 09:35:32
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Hahaha.. jamen inte tror jag dom kollar bagaget så? Ja kanske vid stickprover, men dom har nog sett det mesta :) Kan tänka mig att sonen är nöjd över det iallafall.



Ha det gött!

Kram/Sara

2010-03-11 @ 14:11:57
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback