Skitsnack...



Långpromenad...hund i koppel, påse med lite godsaker (ja inte till mig utan till fyrbentingen), vantar på (=knepigt att ta på o av kopplet när fyrbentingen ska få springa lite fritt)..Ska man sen som jag prata i telefon samtidigt...ja då kan det vara bra att hålla tungan rätt i mun..särskilt om fyrbentingen ska göra nr 2...



Min hyfsat nya mobil är alltså inte mycket större än en tändsticksask... När jag pratar i den o fyrbentingen bestämmer sig för att : Här, här passar fint för en liten skitstund..Så blir det ganska svårt att göra två saker samtidigt (fast jag är kvinna)...Jag kniper den lilla mobilen (som försvinner in i mitt hår någonstans) mellan öra o axel..samtidigt håller jag tummarna för att den inte ska glida ner o hamna där jag absolut inte vill att den ska hamna..urk,..Jag trär den svarta påsen över handen, ja jag har fått ta av mig vanten först..o sen känner jag den varma korven mot fingrarna o ber en stilla bön om att påsen ska vara hel..(jo det har hänt att en påse varit hålig...inte najs kan jag meddela). Kan tyckas vara dumt att lämna headsetet hemma, när jag vet att flertalet av mina promenader följs åt av ett trevligt samtal ;)
Hur kunde vi leva utan mobiler va??? Ska erkänna att jag värjde mig läääänge...ville absolut inte ha någon. Har dock ändrat mig, tycker det är en väldigt trygghet (ja att kunna gå o snacka skvaller med syrran en hel promenad utan att behöva träffa henne..hihi). Skönt att alltid kunna nå ungarna oxå när de är ute på sitt...

Hoppas ni har haft en fin dag...Jag har haft syrran o småtjejerna här på våfflor, mellankillen hade en ledig dag...Åh, ni skulle höra småtjejerna...NN (sonens namn) hit, o NN dit..titta NN...o ja de är så glada för sin storkusin, o han i dem..Jag har lekt o lekt en väldigt tråkig lek som Mini hittade på....Hon sa: Du måste leka fint, o lite besviken blev jag allt, tyckte jag lekte fint o gjorde mitt allra bästa ;) Hon ville inte hem när de skulle åka o det är ju ett gott betyg :)

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Ja, inte är det lätt att kunna göra flera saker samtidigt..på mitt jobb har vi typ MSN Messenger fast en annan jobbversion och ibland kan man ha igång 4-5 konversationer igång samtidigt.. då gäller det att komma ihåg vad man skrev till vem..

Jag har inte heller alltid varit så förtjust i mobil, och jag kan ofta lämna den hemma eller inte ha den på, och då kan min teknikfixerade bror bli helt tokig.. ;-D



Jepp, det var skojigt i Sthlm, fast resan var alldeles för kort! Man hinner aldrig allt man vill!!

Postat av: Ninni

Hål i bajspåsen..örk!!



du ett headset vore utmärkt för din del!! Vi har inte flyttat speciellt långt ett par kilometer bara. Men vi har köpt en radhuslägenhet..det är toppen.

Liiite dyr avgift bara men det är dyrt att ha hus också!



Kramen

2010-03-03 @ 18:45:20
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Linda

Headset är guld värt, vi har ingen hund att plocka bajs efter men en och annan bajsblöja har man ju bytt med någon i luren:)

Kram

2010-03-03 @ 20:55:34
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: caroline

fyra kattungar blev det inatt , så nu hoppas jag bara att de klarar sig bra och att mamma katt får fortsätta må bra. Jag är ju så ängslig av mig och oroar mig för alla problem som kan bli hela tiden.

2010-03-03 @ 21:34:20
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Mia

Såg dig härom morgonen spatsera förbi här utanför vårt med hund i ena handen och telefonen mot örat i andra ;-)



Jag är iaf glad att du klarar två saker samtidigt för det verkar vara många som inte ens klarar en.. Så mycket hundskitar det kommer fram nu när snön smälter.. ÖRK!! Vad tror hundägarna, att det töar bort med snön eller?? Blir så irriterad på folk med hund som inte plockar upp efter sig, det är deras ansvar.. Jag har själv haft hund och jag plockade alltid upp efter henne..

Så nu fick jag spy galla över de som inte sköter sig.. ha ha..



Du måste ha skött dig vad det gäller leken iaf eftersom hon inte ville hem :-)



Ha nu en bra dag med sol..



Kram Mia

2010-03-04 @ 09:11:49
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Malin B

Vilken snäll moster du är som leker fint! ;)

Jag pratar "aldrig" i telefon när jag är ute och går, inte så mycket annars heller... Vi har inte vant oss vid att vi har täckning än. ;) Det var ett stort problem för inte så länge sedan.

Våfflor, så gott!

Jag såg färgade hundbajspåsar på ÖB, köpte inga för de verkade väldigt tunna. Nä, för mig får det bli de rejäla svarta tills vidare... En stor hund gör ju lite tyngre grejer. ;)

2010-03-04 @ 10:27:54
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annette

Det var ingen stor telefon. Tur att det gick bra och det inte blev ett skitslut...:-)



Kram Annette

2010-03-04 @ 22:57:13
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback