Sol, sol vi har väntat...



Genom vårt försäkringsbolag hade vi "finbesök" igår...En karl var här för att se om vi hade några oxar på vinden....tomtar på loftet har man ju hört talas om, men oxar....nåja, nu var ju de några mindre ekoxarna som var på tapeten ;) Han hittade inga som tur var..dock sa han inget om mössen som bosatt sig däruppe..Inatt när jag skulle somna så förde de ett himla liv (ja om man nu är lite känslig så är ett monotomt krafsande jobbigt). Han sa till maken : Jag ser att ni har hund. Jaha, svarar han maken.... : Ja, jag ser att ni har klippt den. Han tittade på en del hårtussar som låg på snön...Maken nändes inte säga att det inte var hundhår, utan sonens hår som hamnat där efter att jag skakat skynket som skyddat hans kläder efter senaste hårklippningen....

På promenaden idag gick jag om tre barn (de var kanske i tio-års åldern). Eftersom solen sken från en klar himmel så såg jag i skuggan hur en av dem fick fart o gick efter mig (alltså härmade min raska gångstil)...Jag tyckte det var lite kul, så jag vände mig om o stannade till så hon nästan gick in i mig... : Visst går jag fort sa jag...Hon bara tittade på mig, sen när jag skrattade så vågade hon oxå sig på ett skratt...



Sol ute....



Sol inne....sol i hjärta, sol i sinne...
Undrar om man kan ta en eftermiddagsfika på bänken i solgasset....

Ha en underbar dag

/kramar

UPPDATERING : Jag tog en stol o satte mig i ute i hörnan en stund...i kortärmat, japp så varmt var det i vår älskade hörna.... :)

Kommentarer
Postat av: Ana

Hihi, ja dessa barn...det är exakt så de ska tas;) Bra jobbat!



Kul att han trodde att det var hundens hår...kul man;)



Uppdatera gärna om strumpbyxornas funktion;)



Ha så skoj ikväll! Bara njut!



Kramis

Postat av: soffie

hihi ungar tur hon skrattade,

va härliga bilder å guuu en terass med LITE snö här lär det dröjja innan vi kan sitta så det är minst 60cm snötäcke överallt ,å kortärmat guuu va gött det lät,

kram

2010-03-06 @ 19:34:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mmm, vi har också haft ett par ljuvliga vinterdagar här. Jag kan verkligen stå ut med snö och vinter då det är soligt och ljust ute. Nu är det underbart ju! Vi åkte skidor i dag, men jag var ju på aromamassage i går och effekten kunde sitta I 3-4 dagar... Jag kände mig pigg och alert i förmiddags och var riktigt taggad på milspåret. Kände direkt att det inte var samma ork i ben och armar och fick verkligen kämpa mig runt.

Tur att de inte hittade några tomtar på loftet hos er! ;)

kram och ha en fortsatt fin helg!

2010-03-06 @ 22:04:35
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: M a l i n B.

Kortärmat!!! Milda tider. Här stod jag i solgasset vid fotbollsplanen i den stora vinterjackan. Trots solen var det lite kyligt när de blåste lite...

Men solen, solen den var här. Hurra!



Härlig historia både med sonens hår och din "förföljare". ;)

Här har lite, lite asfalt kommit fram på sina ställen och det var riktigt härligt att ta de långa kliven!!! Men det behövs mycket sol för att det ska bli "lång-klivs-miljö" överallt. Men det kan ju inte vara SÅ långt kvar nu ändå. Å, vad jag längtar!

2010-03-06 @ 23:11:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Dahlarna

Visst är det otroligt jobbigt med mössens krafsande. Vi har några som envist springer i vår ena yttervägg - precis vid vår sängs huvudända... Grrr. Inga råttfällor i världen verkar funka mot dem... Härligt med sol! Kram

2010-03-07 @ 08:42:13
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback