Jodå, visst fick fler än dottern magsjuka...



Något som jag har avskytt ända sen jag var liten är att bli sjuk på natten....Så blev det nu, för inte räckte det med att dottern skulle bli sjuk inte....Natten till Söndagen började mitt krig med magsjukan...o, ja den vann...Att på natten smyga upp, samtidigt som man känner sig illamående som tusan...att kräkas så ljudlöst man kan (fastän tårarna sprutar o man håller emot...). Det enda man vill är att någon ska komma o tycka synd om en, trösta (fastän det inte går), erbjuda dryck o en klapp...men inte på natten, nej då sover alla...snyft stackars mig... ;) Inte blev det någon sömn den natten för mig..det blev måååånga vändor på toaletten. Söndagen sov jag bort, o lite senare på förmiddagen stapplade mellankillen upp....sen började hans krig....Så nu har vi några återhämtningsdagar innan vi kan träffa folk igen....

Att vara sjuk får en ändå att inse hur bra man mår som frisk...Fastän jag vaknade med huvudvärk (tack syster för att du kom upp med alvedon, den har alltid en tendens att vara slut när den behövs), så känner jag mig pigg som en mört (dock inte sonen som sover som en stock i soffan, dottern är pigg oxå, så pigg så det blev en smärre ommöblering på hennes rum....vilket jag inte var så pigg på)...Så en storstädning av toaletter (behövdes ;), dammsugning, renbäddning, tvättning (många maskiner) bla....japp, känner mig som folk igen....lite hungrigare bara ;) för att våga börja äta igen...hm....

Hoppas ni har haft en bättre helg....

Maken kom hem med dessa till mig, som en snäll gest.





Min första bukett tulpaner....för i år. Jag orkade knappt titta upp ur dvalan o tacka....Han sa : Det ska väl "löna" sig att vara sjuk....Jag sa : Ja inte ens om jag hade fått en bukett i veckan hade det varit värt det....I HATE magsjuka....

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Camilla

Stackars dig! Här kommer en cyber-tulpanbukett från mig också!

Magsjuka låter så hemskt, har faktiskt aldrig haft det. Avskyr att vara illamående iaf.

Krya på dig och tänk på att calici (vinterkräksjukan) smittar upp till 48 timmar efter sista kräkningen, så håll er inomhus.

KRAM!

Postat av: Annelie

Huvva då.

magsjuka är bland det värsta jag vet. Hoppas att det är över för er nu och att ni får ha en bra vecka.

Kram och krya på er.

2010-03-15 @ 14:11:45
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag höll i en bukett i samma färg som din. Men snålheten tog överhand så jag ställde tillbaka den utan att köpa.

/P

2010-03-15 @ 15:44:13
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Det finns väl ingen gång man känner sig så liten och ynklig som när man är magsjuk! Längtar då fortfarande efter mammas svala hand som baddade pannan medan man hängde över toastolen!

Har precis kommit från jobbet där vi fick skicka hem ett par barn som haft diarre och kräktes. Hoppas att man klarar sig!

Krya på er! / Jenny

2010-03-15 @ 15:45:59
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Therése

Åh FY era stackare...vad jag lider med er!

Det är verkligen vedervärdigt hemskt!!

Hoppas det stannar vid detta nu så inte även mannen i huset åker på skiten också!



Och du har så rätt i det du säger...

det är först när man är sjuk som man tänker på hur bra man mår som frisk!!!

Krya på er nu...Kram!

2010-03-15 @ 16:53:10
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nä, då är jag hellre utan tulpaner. ;)

Fast gesten var jätte fin och gullig av din make!!! =) Tyvärr brukar det ju sällan stanna med att en i familjen drabbas av denna elaka bacill...

Man blir verkligen tacksam över att vara frisk sedan igen!

2010-03-15 @ 18:27:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Linda

Din stackare, magsjuka är hemskt. Moa kräktes en gång och vi var lite rädda för att vi andra skulle bli liggande vi med men nä vi hade tur den här gången...

Hoppas ni snart kryar på er, Kram

2010-03-15 @ 19:10:39
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Mia

Jag har jobbat hela helgen och det gör jag hellre än att ligga magsjuk.. Det är det värsta man kan ha..



Det är bara bra med mig efter op'n.. Lite öm runt såren men annars mmår jag toppen :-)



Ha nu en bra vecka..



Kram Mia

2010-03-15 @ 22:16:39
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Ana

Usch, inge kul med magsjuka....hoppas ni mår bättre nu!



Kramis

2010-03-16 @ 07:54:12
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: tina

Magsjuka är hemskt...hoppas ni mår bättre ! Gulligt av C att köpa lite tulpaner som piggar upp! Vi var hos vänner förra veckan som åkte på maginfluensa efter vi varit där...peppar peppar så verkar det som om vi klarat oss! Här rullar allt på som vanligt, solen skiner och jag ska gå en promenad med totte snart. Har just haft besök av lokaltidningen som fotat och intervjuat för nån hembilaga som kommer i april....pirrigt värre=) I em ska jag in och hämta J för att åka med henne på återbesök till ortopeden. Hon skadade ju sej i en match för några veckor sen och hon har nog fått nåt med ledbandet. Efter det ska vi mysa med en fika på Ikea, nåt måste man ju unna sej =) P har börjat jobba efter sin sjukskriving efter operationen, skönt att vara igång som vanligt sa han innan han åkte i morse.



Nähä....promenad blir det nu och sen ska jag väcka R som sover efter att ha jobbat kväll och lite natt på posten. Han fick jobb för en månad sen på bemanningsföretag. Förresten blöder mammahjärtat lite...hans Japanvistelse är bokad och klar så i september åker han och är borta ett år =(=( Jag fattar nog inte riktigt än....



Ha en fin dag vännen och kramar i massor!



tina

2010-03-16 @ 10:30:49
URL: http://[email protected]
Postat av: Annette

Stackare! Skönt att du verkar må bättre nu i alla fall.

Fina blommor du fick av din snälla make.



Kramar Annette

2010-03-16 @ 16:32:39
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: razzel

Håller med, det är verkligen vidrigt att ha magsjuka. Enda fördelen är den sköna känslan av att må bra som man får njuta av en liten stund just när man spytt... ; )

Snygg vas du hade till tulpanerna!

2010-03-16 @ 22:41:42
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Tvi vale. Håller med dig i samtliga va dina tankar angående den där vidriga nattutbrytande sjukdomen! Gott med lite vackra blommor iaf när man inte får ngn vidare fysisk omtanke när det är den sjukan man har. Fina bilder.

2010-03-17 @ 20:44:33
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback