Ny vecka...



Puh, så var denna helgen över...Inte ofta man känner så, ja att man tycker det är skönt att helgen är överstökad ;).....Men som värd/värdinna har man ju så mycket i huvudet, allt ska klaffa...sittplatser, mat ska räcka till alla, hur blir vädret...kan man sitta ute, vilken tårta ska vi bjuda på osv....ja ni känner väl igen det. Då är ju lyckan desto större när vi hade vädrets makter ännu en gång på vår sida. (vi har haft tur vid alla tre barnens konfirmationer). Maten räckte (såklart blev det över, gott idag kan jag säga..) o vi satt ute på altanen o soldäcket hela eftermiddagen o pratade o skrattade.. Jag hade den dåliga (tydligen???) smaken att skratta så tårarna rann åt mitt egna skämt....men jag tyckte det var jättekul...de andra tyckte nog att det var sådär ;). Dottern var jättenöjd över sin dag.....


Här kommer en massa bilder på altanen där limegrönt fortfarande dominerar...det är inte färdigpiffat än, har inte köpt några nya växter o planterat än...men det kommer.
















Smideskronan har jag snott en ljusslinga runt, det är riktigt mysigt på kvällen när det är mörkt ute.







Nåja en del kvar att göra, altanen är min akilleshäl, jag blir aldrig någonsin nöjd med den....det är det fula gula teglet som förstör allt...enligt mig då...

Kramar på er, snart ska jag o maken på föräldramöte.

Kommentarer
Postat av: Ana

Så skönt att hon var nöjd, det är ju det viktigaste! Jag gillade din gröna matta, riktigt najs! Kramis på dig!

Postat av: Ann Catrine

Hörrudu min sköna! Altanen är ju helt underbar! Någon trist vägg la jag inte ens märke till! Däremot möbler,lyktor, tyger m m . Skulle gärna ha en sån uteplats!



Kram på dig gumman!

2010-05-03 @ 18:50:37
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det finns inte tegelfärg då? ;)

(Om du själv är missnöjd vill säga, jag säger som Ann Catrine här ovan!)

Jag tycker att du har en superfin altan!! =)



Jag är som du, skrattar högt och tänker mycket på allt "fix" inför kalas... Det är en skön känsla när det är över och alla är nöjda och belåtna, så sitter man där och äter rester i några dagar. ;)

2010-05-03 @ 19:14:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag gillar din altan!

Dessutom ska man självklart skratta åt ens egna skämt. Då är det ju i alla fall någon som skrattar liksom... :)

2010-05-03 @ 19:34:58
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Liza

Nu förstår jag ingenting, du har ju så himla fint både i uterummet och på altanen. Vem skulle inte vilja mysa där??

Kraaaaaaaaaaam!

Liza

2010-05-03 @ 22:28:53
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: gella

Tänkte inte på teglet. Det är superfint! :) Du skulle gärna få komma hem till mig och piffa till vår balkong och altan... ;)

2010-05-03 @ 22:40:28
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Linda

Förstår det känns skönt att helgen är över faktiskt, det blir ju en spänning sådär innan för just det du säger med maten, platsen, vädret och allt som ska klaffa.

Vad fint ni har det på er altan, är den helt inglasad eller är det "bara" tak och väggarna från huset?

Kram

2010-05-03 @ 22:46:48
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Annette

Så skönt att helgen blev lyckad och att ni hade fint väder.

Mysig altan du har.



Jag läste först "smideskronan har jag snott"... då började jag undra om du börjat snatta :-) Sen kom ju förklaringen :-) Så fel det kan bli :-)



Kram Annette

2010-05-03 @ 22:52:13
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: sara

Vad kul att se foton från er uteplats, ser fint ut. jag älskar limegrönt:) Vad skönt att konfirmationen blev bra och visst är det härligt när man skrattar så att tårarna rinner! Kram

2010-05-03 @ 22:59:49
URL: http://micasasara.blogg.se/
Postat av: tina

Hej där...härligt att allt gått bra med firande av konfirmanden!Hälsa henne så gott!

Skönt att vädret var på gott humör ..då blir allt mycket enklare.

Mysigt att kunna sitta ute och äta också. Kan riktigt se dej framför mej när du skrattar åt ditt eget skämt....och har man börjat skratta är det inte alltid lätt att sluta=)=)tro mej jag vet!



Vad mysigt och snyggt ni har på er uteplats, och tegelväggen är inte alls ful! Där skulle man minsann trivas sittandes i de snygga möblerna och lyssna på dej när du drar skämt....jag skulle helt klart göra dej sällskap med skrattandet!



Vi hörs snart och kram kram!



2010-05-03 @ 23:33:46
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad skönt att det gått bra med konfirmationen och att dottern är nöjd..

Ni har så fint på er altan..



Läste förra inlägget med om farbrorn, vad härligt med en komplimang på sin promenad.. Men kanske inte lika kul när Maila ville uträtta behov framför dessa tonårskillar.. Ha ha..



Ha en bra vecka nu.. Vi åker till Prag på onsdag.. Verkar inte som vi får ngt bra väder men skall bli skönt att komma hemifrån några dagar iaf..



Kram Mia

2010-05-04 @ 01:02:42
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vad mysigt ni har på er altan! :)

Jag håller på att vela... hade ju limegrönt förra året, men så hittade jag en gullig matta på Hemtex i blått/vitt och ville byta ut det gröna. Nu ligger mattan på golvet och jag har fortfarande inte köpt några plädar i rätt färg...

Dessa eviga projekt.

Er altan ser mycket inbjudande ut.

Hoppas att du har fått en lugnare vecka nu då och att kommande helg blir lugn och fin.

Kramar!

2010-05-06 @ 09:32:47
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback