Goda grannar...

Goda grannar är guld värt...Våra grannar (som bor mittöver oss) umgås vi en del med...de är inte bara grannar utan väldigt goda vänner oxå. Vi har haft mycket kul ihop, o de var med o firade oss ordentligt när vi gifte oss. Nu på Fredag ska vi åka till Ullared tillsammans, sen ska vi ta in på hotell (i Halmstad) o gå ut o äta o ha en trevlig kväll...ska bli så kul.
Förra Fredagen fick vi oss ett gott skratt när de skojbattlade med oss..Vi hade som vanligt tänt lyktorna ute, när jag såg att de med tänt sina, plus någon till...hm, nähä, det här går ju inte sa jag till maken..Vi gick o hämtade några fler lyktor o hängde i trädet..sen skickade jag ett mess till grann"frun" där jag skrev : vinner vi??? Efter ett tag fick jag svar : Vi är inte klara än.....Haha, bring it on, svarade jag. Sen hängde de upp lyktor i trädet...Jag var ute o satte ut ännu fler lyktor..ja så höll vi på. Det slutade med att vi stod i vår carport o skrattade med ett varsitt glas i handen. När vi skulle gå o lägga oss så såg maken att han hade fått ett sms, innan jag hade skickat iväg mitt (till grannen). Där hade grann"karln" skrivit.. : Jag tycker det är dåligt med ljus på den sidan...haha, så alltså hade de börjat, fast vi trodde det var vi.....Jaja, kul var det i alla fall, o det är så skönt att det inte är någon "riktig" tävling på vår gata.

Hoppas ni haft en fin helg...
Vi hade inte sådan tur att tapeten hann komma....men vi har pysslat med annat ändå (behövligt sådant)...



Söndagskväll...maken njuter av en kall öl o jordnötter efter att ha jobbat på duktigt idag :)

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Liza

Härligt med sådana grannar!! Ni måste ju haft hur kul som helst!

Ha den bra start på veckan!

kram!

Liza

Postat av: Malin B

Man har då aldrig roligare än vad man gör sig. Så himla härligt att ha så likasinnade människor så nära. Måste vara mysigt och upplyst i ert område iallafall.

Kram!

2010-10-10 @ 20:40:33
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Vilken glädje för era övriga grannar!



På dotterns gata pågår varje år en sorts tävling mellan två grannar om vem som sätter upp adventsbelysningen FÖRST, och vem som har FLEST slingor...

Det är på blodigt allvar!

Tror inte de pratar med varandra ens de två kvinnorna..

De bara kämpar på ;-)

De senaste åren har slingorna tänts i slutet av oktober, överallt hänger det ljus.

I alla träd, buskar, staket, hustak osv...



Men visst är det mysigt med ljus nu i det mörka, och helst då levande ljus naturligtvis!!



Kram

2010-10-11 @ 02:24:32
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: ejmis

Goda grannar är guld värda =)

2010-10-11 @ 17:34:42
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka härliga grannar, tänk om alla hade sånna.

Att något som från början var så simpel kan utvecklas till något så roligt. Undrar just vad vårat pensionärspar till grannar skulle säga om jag slängde iväg ett sådant sms på fredagkväll? haha

Kramar

2010-10-11 @ 20:48:30
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback