Storstädning...

Igår hade jag värsta röjet i mina kökskåp....alla överskåpen är numera tipp topp ;) Så alltså har julstädningen börjat ;) (ja det är enda gången som jag verkligen röjer, städar o slänger saker som jag samlat på mig, o det brukar alltid inträffa på hösten, meeen såhär tidigt brukar jag inte börja....). Först är det ju rena kaoset...sen blir det bara sååå fint, o jag kan gå o kika i mina skåp flera gånger under kvällen,....o bara njuta av ordningen (som sen oväntat fort blir som vanligt igen )...





Kaos överallt på diskbänken.....det ska diskas, torkas av o faktiskt möbleras om i skåpen...





Hittade 9 st assietter som jag fått av mamma en gång, de har jag alltid tyckt varit ganska fula....men se vad man kan ändra sig. När jag fick syn på dem blev jag så glad, o nu står de långt fram, så att de kan användas...
Uppsala Ekeby, Karlskrona heter den...

Ha en fin Tisdag
/kramar

Kommentarer
Postat av: Malin B

Tror bestämt att du inte bara ändrar i skåpen utan i bloggen också. Tjusigt överallt.

Jag är också likadan, när det har röjts på det där viset kan jag bara öppna dörrarna för att titta på hur FINT det blivit. Njut för fullt! =)

Visst ÄR det konstigt att man ändrar smak lite då och då. Fint porslin!!!

Postat av: Ann Catrine

Här var det snyggt och fräscht! ;-)



Antar du gör som jag, tar allt på en gång,

och då blir det lite rörigt (ett tag...)

Jag borde lära mig att ta en, om inte hylla, så åtminstone ett skåp i taget).

Icke!

Jag river ur rubbet... Suck!



Jättefina assietter!!

Kul att smaken ändrar sig genom livet.

Och tur kanske...



Ha en fin tisdagskväll//kram



2010-09-21 @ 15:48:46
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Klargörande:

menade att det var snyggt och fräscht HÄR på din blogg!

Inte HÄR hemma hos mig... ;-)



Nu fattar du kanske vad virrpannan (jag) menade...

2010-09-21 @ 15:50:27
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj här var det förändringar på mer än ett ställe, snyggt!!

Hoppas på att min "julstädning" sätter in snart också, måste få ordning nu, och då inte bara i köksskåpen utan hela huset:)

Kram

2010-09-21 @ 20:44:07
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Annette

Så skönt det låter att få rent i skåpen! Härligt! Snygga assietter också. Jag ändrar mig också, tycker något som förut varit fult blir snyggt. Konstigt :-)



Kram Annette

2010-09-22 @ 22:46:55
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Liza

Vad snyggt du gjort på bloggen också!! Läckert! Önskar att jag var lite mer tekniskt - jag får lita till att "lillan" hjälper mig.

Superfina assietter och skönt med nytorkade skåpar. Tänk vilkan fynd man gör!! :D

Ha det gott vännen!

Kram!

Liza

2010-09-27 @ 16:31:01
URL: http://vardagslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback