Succulenter o husbokstäver...

Jag ger det September ut...sen åker allt "somrigt" undan. Soffdynor, trädgårdsmöbler som inte står under tak osv. ska vinterförvaras....men, än finns det lite sommar kvar, eller åtminstone sol som gör att det känns som sommar (om man hittar en plats i lä). Känns lite vemodigt men, det är bara att följa med i årstidernas växlingar, o det har ju en tjusning det med. Hur mycket jag än älskar sommaren så skulle jag inte vilja ha det jämt, nej förändring kan vara trevligt.

I Måndags cyklade jag o mamma ut till min farbror som bor en mil utanför byn. Han är något av en trädgårdsmästare o det var riktigt intressant att gå omkring i hans enorma trädgård o se på alla hans "alster". Jag fick med mig lite succulenter hem som han odlat upp själv. Hoppas de växer till sig i min stora zinkspann. Jag lärde mig att succulenter trivs bäst i inte så kraftig jord, utan gärna utspädd till hälften med sand.....Jag delade även på en del succulenter o satte i stenmjölet längs ena husväggen, ska bli spännande att se om de tar sig...











I väntan på att mina "specialbeställda" bokstäver till huset ska komma så köpte jag ett par på Panduro....Jag spraymålade dem svarta, o de får duga så länge...

Ha en skön kväll

/kramar

Kommentarer
Postat av: maud

Fina bokstäver ju! Nyfiken vad du specialbeställt ;)...får du visa sen! fin plantering du gjort i hinken =). kramar

Postat av: Ann Catrine

Älskar bokstäver!

Att de nu används istället för de traditionella siffrorna är både roligt och snyggt!

Snyggt var det även i spannen, en idé jag kommer knycka inspiration av ;-)



Visst vore det trist om det var sommar året om.

Eller någon av de andra årstiderna för den delen... Hösten är något av favorit hos mig så jag har inga problem med att städa bort sommaren!

Blommrna på balkongen är nästan som vackrast justnu, så de får hänga med ett tag till.



(både i fjol och i år har jag mått fysiskt riktigt dåligt av värmen, så jag är nog extra glad över hösten nu..)



Kramar!

2010-09-10 @ 06:46:22
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Malin B

"Duga så länge"???? De är ju jätte snygga!!! =)

Här på landet har vi ju inga siffror på huset annars skulle jag gärna ha sådana jag också.



Jag "uppskattar" inte det somriga när hösten träder in, då vill jag bereda plats och "välkomna" hösten hur fina än sommarblommorna må vara...

Så fram med hösten du! =)



Din spann var läcker! Vilken farbror du har! Du ska se att du har det i blodet du också.

2010-09-10 @ 12:13:42
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Vita villan

Vilka snygga bokstäver, hade gärna haft sånna med,men blir så långt att skriva 16...eller fanns dom i siffror oxå?



//Maria

2010-09-27 @ 11:38:29
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se/
Postat av: Vita villan

Vilka snygga bokstäver, hade gärna haft sånna med,men blir så långt att skriva 16...eller fanns dom i siffror oxå?



//Maria

2010-09-27 @ 11:38:55
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback