Syrummet används inte sååå ofta..

När vi gjorde i ordning gästrummet/syrummet så hade jag stora förhoppningar om att sitta därinne o sy....ofta. Nu blev det inte riktigt så. Jag syr väl  i stort sett bara när ett par byxor ska läggas upp, eller när jag ska sy nya gardiner....o så himla ofta byter jag inte gardiner. Sist jag sydde (skulle sy upp mellankillens byxor) så bråkade maskinen med sig så mycket, så jag är glad att ni inte hörde mig...vilket däremot barnen gjorde ;) Tur att det inte är några småttingar jag har.....för då hade jag ju fått hålla tyst...Visst är det konstigt att det hjälper att häva ur sig lite fula ord när man är arg...Nu brukar jag inte svära annat än just när jag blir fly förbannad, o hellre det än att slänga saker i golvet ;)



Här (o i skåpet) ligger massor av tyger o bara väntar på att bli sydda...



En vit o en svart korg står på hyllan med tyger, stickning, filtar mm i...



Ett litet @ står på hyllan ovanför sonens dator (ja, han bor ju här när han är hemma o hälsar på....o såklart måste han ha en dator här med ;).

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi håller som bäst på att planera för det rummet vi har över och just nu står gästrum/syrum högt på listan men ja, hur ofta har vi egentligen gäster och hur ofta kommer jag sitta där inne och sy? En walkin, står allra högst men tyvärr tycker jag rummet ligger lite fel för just det ändamålet, men vi får se.

Vi har kommit oss iordning och bott in oss ganska bra tycker jag även om det är MYCKET kvar att göra, men man blir ju aldrig klar med ett hus så det är till att ta det lilla lugna, var sak tar sin tid.

Kram

Postat av: Malin B

Jag tror ju att jag skulle sy mycket mera om jag hade en plats där symaskinen kunde stå framme, men nu förstår jag att det inte är så. ;)

På sista tiden har tösen börjat sy med den då och då, själv är jag inte SÅ bra kompis med den men jag är säker på att jag måste "jobba på relationen" om jag ska få det att fungera. ;)

Sydde ju gardiner nu till "höstuppsättningen" i köket förstås, så SÅ länge sedan var det ju inte vi umgicks, jag och min symaskin. Jag måste göra sådana projekt då jag verkligen känner för det och det är inte så ofta...

Kram!

2010-09-29 @ 22:13:43
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hahaha, jag är likadan när jag syr (händer inte så ofta)Svär som en borstbindare. Jamen, går inte nålfn av så är det trådhel**et som trasslar sig! ;)

2010-09-30 @ 08:50:34
URL: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback