En härlig kväll...

Vilken underbar kväll det blev igår. Vädret visade sig från sin allra bästa sida. Soligt o varmt o vi kunde sitta ute hela kvällen. När mörkret föll tände jag alla lyktorna o känslan av mys infann sig ;) Vi firade ju sonens födelsedag med grillat o sen lite kladdkaka o cupcakes till dessert....gott.
Idag skulle vi flytta ner sonen (just födelsedagspojken) till Karlskrona....o jag kan starkt rekommendera att hålla igen på starkvarororna om man ska vara till någon flytthjälp...Denna dagen har inte varit lika trevlig, om ni förstår vad jag menar...

När vi så i Torsdags var o handlade säng o en massa andra saker till pojken som skulle flytta hemifrån (på Ikea), så hittade vi något på fyndet som vi inte kunde motstå...





Det fanns bara fyra dynor kvar...hm, vad göra. Jo vi köpte en madrass till späjlsängar o sen klippte jag den på mitten o sydde  ett överdrag i tyg från Ikea till den. Jag la i båda madrasserna för att få samma höjd på den som de andra. Sydde några kuddar oxå i samma tyg..Blev inte så himla pjåkigt..Där låg barn/ungdomar i igårkväll med filtar, under bar himmel o spelade spel....



Nu har det blivit en del inlägg om just altanen, men det är där vi lägger all tid o krut just nu ;)

Kramar på er

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag tittar så gärna på er altan och du, du är verkligen en av världens mest påhittiga och uppfinningsrika! =)

Såklart man hittar en lösning istället för att stirra sig blind på problem. Det man inte har får man fixa. ;) Riktigt bra blev det ju dessutom.

Kram på dig!

Postat av: Petra

Det blev ju kanoners.

Jag tittar oxå gärna på er altan,men drömmer om en egen. Gillar verkligen er altan.

kramkram

2011-08-28 @ 14:53:41
Postat av: Petra

Det blev ju kanoners.

Jag tittar oxå gärna på er altan,men drömmer om en egen. Gillar verkligen er altan.

kramkram

2011-08-28 @ 14:53:54
Postat av: Liza

Fin, fina möbler! Så läckert med dynan i randigt! Blev så snyggt!

Ni har verkligen lyckats få till altanen - jag gillar den!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam!

Liza

2011-08-28 @ 21:14:43
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: tina

Men oj vilket fynd...och att det fattades dynor gör ju absolut ingenting egentligen, det blev ju superfint när du fixat till och gjort egna dynor!

Mysigt födelsedagsfirande ni haft och vilken tur med vädret också, härligt att kunna sitta så bekvämt ute under stjärnorna och njuta av sommaren och kvällarna!

Haha, det verkar vara ett bra tips att låta bli starkvarorna när man ska flytta dan efter=)



Så nu har ni bara H kvar hemma då... att de lämnar boet..det är ju så det ska vara, men jag längtar inte tills den dagen våra flyttar måste jag erkänna.

Vi har fira Pelle idag, lite paket och fika på förmiddagen och sen gick vi,hela familjen på Soya och åt gott...den resturangen där vi var med er när ni var här. Hamnade i soffan när vi kom hem och har sett Wallander och haft det lugnt och gott!

Ny vecka snart och på fredag sticker jag och J till Kreta med väninnan och hennes dotter.Vi ordnar och trixar med kläder och packning, det är lite att förbereda. Det ska bli så mysigt, längtar dock inte efter flygresan men det är bara att bita ihop. Vet att du inte heller är så slad i att vara där uppe i luften, har du nåt bra tips till lilla mig?? Har laddat ipoden med bra musik, en bra bok och korsord..=) jaja det kommer ju gå bra.

Ha nu en fin vecka vännen...hörs snart!

kramkram

2011-08-28 @ 23:35:55
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men vilken HÄRLIG uteplats! :)

Så smakfullt och fint.

Cool palm också. Är den riktig? Hur gör du med den över vintern i så fall?

Stor kram och hoppas att du har det bra!

2011-08-29 @ 08:01:51
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback