Bullbak...

Jag är sedan länge trött på nästan allt bröd som finns i butikerna...Ett undantag är Willys små frallor, finns en hel del att välja på, men då jag inte brukar handla där så går det ett tag innan jag får äta gott bröd igen. Idag när jag handlade så köpte jag jäst o grahamsmjöl o kärn vetemjöl med fullkorn...Ställde till med ett bak o trodde att mellankillen skulle bli glad när han kom hem från skolan..Men ack, jag bedrog mig. Han önskade att jag hade bakat kanelbullar istället ;)....Jaja, det får väl bli en annan dag...





Misstänker att jag får äta dem själv (om inte dottern vill ha förstås), eftersom maken sedan snart två månader äter enligt LCHF metoden...o har gått ner 5 kg, bra jobbat C :)
Jag själv äter enligt HCHF metoden...(om ni kan gissa.....hihi, high carb high fat)..Ja, det mesta slinker ner...tyvärr. Därför blir det långa promenader, o skidträning så fort tillfälle ges...Har verkligen fastnat för skidåkningen o inser att vi tyvärr bor lite "fel" i landet ;)



Den här pumpen som innehåller olivolja o balsamvinäger fick vi i julklapp av mamma o pappa...Den funkar finfint att ha på salladen, blir lite annorlunda smak på en helt vanlig grönsallad...

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Liza

Flytta till Piteå - vi har snö så det räcker till midsommar känns det som!

Kraaaaaaaaaam!

Liza

Postat av: Malin B

Jag skulle gärna kasta mig över dina fina frallor. =) Jag älskar just "goda bröd" så mums så gott!



Nä, för mig har det inte blivit något mera skidåkning. Mildvädret satte stopp för det. Nu på lördag ska det arrangeras skidtävling här utanför köksfönstret (jo, jag ser ju spåret därifrån!) men jag undrar just hur spåren ska klara det? Fast det sägs ju att det ska bli kyligare igen så vi får hoppas att det stämmer. Synd om de som ska arrangera väderberoende saker.



Fem minuskilo, det är bara till att gratulera. Även att det nu inte var du som tappat dem. (Tror inte du får tappa ett enda...)

Kram!

2011-01-18 @ 19:34:57
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mmm, ser supergoda ut. Vi bakar frukostbröd själva, ibland ska jag tillägga. Än finns det in frysen men tiden brukar inte räcka mellan varven. Här är det uppskattat.

/P

2011-01-18 @ 21:40:40
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm va gott med hembakat,en sån där pump måste jag kolla efter den verkar ju jättebra,

må gott

2011-01-18 @ 22:19:41
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha HCHF, det låter som en riktigt najs metod att gå efter.

I dag rotade jag fram min mammas skidor och tog med mig hela familjen ut i spåret, 2,8 kilometer, inte jättelångt men jag är nöjd, det var ju ändå första gången på säkert 15 år. dessutom med 2 5 åringar en 9 åring och en 3 åring i pulka på släptåg:)

Kramkram

2011-01-18 @ 22:53:52
URL: http://www.uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback