Gott med sallad...

Som jag sagt innan tycker jag att det är så himla tråkigt att komma på olika vardagsrätter...o svårt. Speciellt nu när det bara är jag o dottern hemma på vardagarna (som äter middag ihop, maken kommer alltid seent o äter LCHF kost)...Då kan det enklaste vara nog så gott ibland...

Som...





En fräsch sallad med kycklingfilé som jag stekte i grillpannan...Sååå gott. Till det, den enklaste/godaste dressingen/tsatzikin..Till 2 dl Turkisk yoghurt tar man 2 msk majonäs, en pressad vitlöksklyfta o Italiensk salladskrydda efter smak. Vi har ofta den "såsen" till grillat osv...

Ha en fin kväll
/kramar

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det här ser ju ut som bästa kalasmaten tycker jag!!!

Din sås tror jag minsann att jag ska kopiera, just såser/röror har jag varit lite dålig på genom åren men nu blandar jag gärna "vilt" och det är perfekt att få nya tips!

Kram!

Postat av: Pernilla

Mmmm, låter super gott. Helt i min smak.

/P

2012-04-15 @ 13:02:30
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Monica

Tack för den inspirationen. Den tar jag med mig till på fredag. En potatisgratäng till så är fredagsmaten fixad!

Kram

2012-04-17 @ 22:03:41
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: tina

Hej där vännen! Åh vad jag är dålig på att kommentera och svara på dina kommentarer, som vanligt =) Tack fina du för dina ord...de värmer. Ja usch vad jobbigt det har varit de här dagarna. Han hade ju varit dålig ett tag men ändå varit med, men man märkte att han inte ville äta den vanliga maten och att han hade ont när han reste sig och skulle röra sig. I fredags var han mycket sämre och bara låg stilla, andningen lät annorlunda så vi ringde djursjukhuset och fick en akuttid. Väl där så gick det fort..... en underbar veterinär undersökte honom och vi fick besked om att han hade vätska i buken och att förmodligen njurarna funktion började gå ner. Han var riktigt dålig och vi beslutade att det bara fanns ett alternativ, att låta honom somna in. Så jobbigt och ledsamt!!! Vi grät och tog farväl av honom. En lugn och fin stund var det ändå, för de var så underbara där. Nu är det tomt här hemma, men det går bättre för varje dag, vi vet ju att han inte behöver lida mer. Idag var jag och hämtade en stor canvastavla som Julia beställde i helgen med en stooooor bild på honom 90X100...den ska hänga över hennes säng=) Så fin! Visas nog här på bloggen framöver. Hoppas Maila mår bra, förstår dina tankar och kramar om!



Den där bilden ovan gör så att magen kurrar lite, det är snart dax för middag här hemma. Vi ska göra kycklingsoppa med currysmak....lchf. Jag kämpar på och det har blivit 15 kg. Skönt att komma i kläder man gillar och att unna sig lite nytt!! det ska bli ett antal kg till, jag kämpar på!

Hoppas allt är bra med er alla. Vi har lite jobbigt här hemma med Julia. Hon fick influensa för snart fem veckor sen, men har haft feber sedan dess. Ett antal läkarbesök med virus som förklaring, men nu blev det fart på dem när odlingarna blev klara och något med de vita blodkropparna visade något. Vi är så oroliga och hon ska på undersökningar igen. Lungröntgen är gjord och ultraljud på hjärtat nästa vecka. Usch vad det är jobbigt när sjukdom slår till, hoppas verkligen att det är ett elakt virus som hon har.

Annars....ja vi har lite fix som ska göras. Golv är inhandlat till rummet vi ska slå ner väggen i. Det ligger och väntar på att bli lagt. Man får inte direkt lust att fixa en massa när den vanliga vardagslunken infinner sig. Väntar också på lite varmare vårdagar..här är kallt och man har inte så stor lust att fixa ute.

Ja, det här blev ingen direkt rolig kommentar hos dig! Vi hörs snart igen vännen....hälsa familjen !

Stor varm kram från mig!

2012-04-18 @ 15:51:09
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: kat @ dot dot dash

that looks deliciously healthy! think i'm inspired for a simple salad feast tonight

x kat

2012-04-18 @ 16:13:45
URL: http://dotdot-dash.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback