Tvättstugan i toppform... ;)

Ibland blir det som man tänkt sig, fast liiite mer. Igår hade jag en stor lust att STORstäda tvättstugan, o när den lusten faller in så är det bäst att passa på...vem vet när man känner så igen ;) Ut med allt i skåpen..torka av, slänga allt som inte används (jo sådant fanns i skåpen), ja ni vet, flitens lampa lyste starkt...I ett av skåpen har vi fritösen, den står där med olja i, den byts ju med jämna mellanrum, o jag funderade fram o tillbaka...Hm, ska jag tömma den, diska fritösen o göra den riktigt ren o fin...medans jag tänkte det o var på väg att plocka ner den från hyllan..så vips, tappade jag den...japp, det gjorde ju saken lättare, nu behövde jag inte fundera över det mer. Att torka olja är ju inte det lättaste, o alla mina handdukar som jag hade nedanför fick sig en dusch oxå....så, ja det tog sin lilla tid, men fint o rent blev det :)





Alla mina handdukar(de finaste, fulhanddukarna ligger gömda i skåpet ;) åkte in i tvättmaskinen, o sen hamnade de här i min fruktkorg (som faktiskt kan användas till lite av varje)..
Så mycket trevligare att tvätta när det är ordning o reda på grejjerna.

Idag har syster o kusinen varit här på lunch, jag bjöd på en vegetarisk brysselkålspaj (syster är vegetarian) o vitlöksbröd o en fräsch sallad till det. Vi hade en trevlig eftermiddag o som tur är mår kusinen bättre fast hon har ont...Gallstenar är tydligen inte att leka med, o blir det komplikationer på det så är det ännu värre.

Ha en skön kväll
/kramar

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh, så rent och snyggt! Man känner sig så himlans nöjd då man gjort en insats i stökigheten. :)

Kramar!

Postat av: Malin B

Ja, ibland är det ju verkligen skönt att få hjälp på traven när man har beslutsångest! ;) Skämt å sido, men det kan bli extra rent och fint när det sker sådana "olyckor".

Det ser så fräscht och fint ut, som alltid får jag väl säga, när jag hälsar på hos dig.

Det är KUL att städa och greja när man är på rätt humör och det gäller ju verkligen att bara köra när ångan är uppe. Det kan som sagt dröja länge mellan laddningarna.

Kram!

2012-01-17 @ 22:26:59
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Annelie

Då fint! Det är verkligen bara att hänga på när man får upp städångan. Gillar den fruktkorgen och saker som har fler användningsområden än ett gillar jag !

2012-01-18 @ 09:34:01
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Susihus

Så nöjd du kan känna dig! Trist med oljan men nu är det gjort! Puh jag skulle oxå behöva köra ett ryck i tvättstugan...

Kram på dig

2012-01-18 @ 13:48:07
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Liza

Så fin tvättstuga! Otur med fritösen.. olja är inte kul att ta reda på!

Vi har fortfarande -grader och imorgon ska det visst snöa. Tycker det räcker med snö nu, men visst är det vackert med den vita snön och nu är träden krispigt frostiga.

Kraaaaaaaaaaaaaam!

Liza

2012-01-18 @ 20:47:17
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Den där lusten att städa som du fick, skulle jag behöva. Min tvättstuga kommer man knappt in i. Total katastrof, bomnedslag och krisläge.

/P

2012-01-19 @ 10:44:04
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback