Våren är här...

Att ha nyputsade (hyfsat) fönster är rena dödsfällan för de små flygfäna... I morse blev jag riktigt rädd när det dönade till inifrån vardagsrummet. "Kladden" på fönstret avslöjade vad som hänt... Ännu en gång hade mina fönster skördat ett dödsoffer...trodde jag.



Men när jag tittade ut så satt den lille stackaren, lite tilltufsad men vid liv nedanför fönstret. Efter ett tag så var hon/han borta så jag förmodar att det inte tog så illa.

Idag åkte utemöblerna fram (på framsidan där vi har en underbar hörna som ligger i lä, med eftermiddagssol), då är det vår...(att det finns mycket på att göralistan vad gäller framsidan, blundar jag för, o njuter istället av lite vårsol :)
Imorgon ska jag o syster till "storstan" en heldag, bara vi, ta det lugnt o kanske shoppa något, äta gott o ha det bra :)

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Liza

Lyckliga du som har nyputsade fönster. Har pratat med Frida så hon ska komma och hjälpa mig få fason på fönsterna. De är rejält smutsiga!

Vad härligt att sitta ute och njuta av vårsolen. Vi fick snö igår men den har töat bort idag och tagit en hel del av den gamla snön med sig! Det gillar jag!:D

Nej nu ska jag göra kaffe då blir käre maken glad!

Ha så kul imorgon!

Kraaaaaaaaaaaaaaam!

Liza

Postat av: Susihus

Tur att den lilla sötnosen klarade sig. Ja visst är det härligt när man känner våren igen. Den har ju onekligen varit borta i några kalla ruggiga dagar.

Ha det så skoj imorgon

Kram

2012-03-21 @ 20:03:52
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag kände direkt att jag nog struntar i att putsa fönstren... ett tag till i alla fall.

Har inte kommit till den där första stunden än, när man sitter i en vrå i vårsolen - blickstilla, för rör man sig är det kallt som attan.

Men kanske till helgen - det har lovats några plusgrader till så hoppas, hoppas!

Kram, kram

2012-03-21 @ 22:34:07
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Camilla

Nämen, allra sötaste... Så skönt att han/hon kunde fortsätta att få njuta av våren.

Det är heeelt underbart nu. Vi hade premiär med utefika på jobbet i går och i dag skiner solen också, så det blir nog favorit i repris i dag.

Kram!

2012-03-22 @ 10:02:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Här är det ingen risk att fåglarna ska ta fel. Kan knappt se ut.

Härligt med utemöbler. Jag planerar att städa ur uterummet.....snart.

Inte i helgen för det är fullt upp med annat men kanske nästa.

/P

2012-03-23 @ 15:53:11
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det positiva hos mig är att fåglarna SER att det är ett fönster. ;) Tänk att det kan finnas något gott med allt. Tur att det gick väl för fågeln där hos dig och här kommer det säkert inspiration till fina fönster också för det är verkligen fint!!!

Nästa vecka blir det ju ljusare om kvällarna och då brukar man se ett och annat.

Kram på dig!

2012-03-23 @ 22:48:00
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det positiva hos mig är att fåglarna SER att det är ett fönster. ;) Tänk att det kan finnas något gott med allt. Tur att det gick väl för fågeln där hos dig och här kommer det säkert inspiration till fina fönster också för det är verkligen fint!!!

Nästa vecka blir det ju ljusare om kvällarna och då brukar man se ett och annat.

Kram på dig!

2012-03-23 @ 22:48:01
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback