Barcelona...

Efter en härlig långhelg i Barcelona är man tillbaka i vardagen ;) Fastän vi har haft det underbart med ca 30 graders värme så är det ändå alltid skönt att komma hem, o det är väl skönt att man känner så.....Vi har fått se massor av den underbara staden. Vackra byggnader, härliga uteserveringar, shoppingstråk mm. Jag o maken hade med oss "träningskläder" o var ute o gick tidiga morgonpromenader, o då fick vi se mycket fint.



Soluppgång, inte varje dag man går på sådan härlig promenad...dock var det inte så mycket med den friska luften, nej det bor ca 4 miljoner människor i staden, o avgaserna från alla bilar är inte att leka med ;)



Exotiskt med alla palmer....o en skuggig jag ;)




En enormt vacker kyrka som det byggs på o har byggts på i många herrans år...



En saluhall som ser betydligt mindre ut på utsidan än vad den är ;)











Ja som ni ser, det finns allt här....

Kan varmt rekommendera en tripp hit om man gillar trevligt folk, värme, härlig shopping, mycket fint att titta osv...
Tyvärr blev vi lite bortskämda med värmen så det kändes väldigt kallt att komma hem ;)

/Kramar på er


Kommentarer
Postat av: Petra

Härliga och fina bilder! Borta bra men hemma bäst ;) men visst är det skönt ibland och komma hemifrån ett tag och bara vara. Stor kram

Postat av: Malin B

Så mysigt och härligt ni ser ut att ha haft det! Här är det ju rena rama höstrusket tycker jag. Har suttit ute i 90 minuter(jo, det var fotboll igen förstås) men nu har jag värmt upp mig med varm o´boy. ;)

Kram!

2012-05-14 @ 22:21:26
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Liza

Härliga dagar ser ni ut att ha haft! Nej, nu får det vara slut på regnet och snålblåsten. Vi fryser som hundar fortfarande.... vill ha varmt nu!

Kul att du är tillbaka!

Kraaaaaaaaaam!

Liza

2012-05-14 @ 23:03:22
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men åh, så mysigt! Där har jag aldrig varit, men vill gärna dit. Älskar storstäder och vill gärna tillbaka till Paris & London. Har tuffat runt bland de flesta huvudstäder i Europa med tåg och bil, men har ju tyvärr någon jäkla fobi för att sätta mig i ett flygplan.

Kramar till dig! Har ni sommar nere i söder hos er? Här är det inte riktigt sommar än, regnigt och lite kallt.

2012-05-15 @ 19:31:03
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Camilla

... och då jag läser om träningskläder... hur mysigt låter det inte med en morgonjogg längs stranden? Så långt har jag kommit nu. :)

2012-05-15 @ 19:31:55
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ejmis

Mmmmm, så mycket godsaker!!!

2012-05-16 @ 20:11:33
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback