Go helg på er...


Inte tänkte jag för 16 år sedan, att den lille nyfödde sonen i mina armar en dag (16 år senare) skulle komma hem med en kompis, ja stoor kompis, ca 1.90 lång o kraftig (ja han spelar Amerikansk fotboll), och med ett lurvigt skägg som täcker haka o en bit ner på halsen...hihi...Jag menar bara att tanken slår en liksom inte då när barnen är riktigt små att de kommer bli stora/vuxna människor, ja huvudet längre än mamma (kanske inte så svårt att vara längre än vad jag är, med mina 160 cm över havet är jag inte direkt imponerande lång)...I alla fall är det härligt när de kommer hem o har med sig trevliga kompisar, som den här killen, när de skulle gå så säger han: Tack o hej.....han hade inte fått ett dugg, de var bara inom här på sin håltimme....

Nästa vecka har vi höstlov, o det ligger helt oplanerat framför mig.Nu är det ju så att ungarna gör ju upp egna planer, precis som det ska vara. Annat var det när de var små, ojoj, jag som planerar mycket hade varje dag planerad för skojiga saker, det var simhallen, ishallen, biosalongen,  kompisar mm som fick besök av oss.







Mina ljusstakar hamnade på tv-bänken när träden tog deras plats på halvväggen, men de funkar fint där med...Idag har det varit en grå o trist dag så det får väl bli till att tända ljus ikväll.



Min orkidé blommar ännu, o ni ser de fina knopparna som snart kommer resultera i ännu fler blommor...O vad jag gillar orkidéer...

Nähä, nu ska jag gå o gör en skinkpaj, till det, sallad o vitlöksbaguetter...mm, gott

/fredagskramen till er alla :)
ps, som ni förstår så är jag kärnfrisk, ingen spystuga här inte...peppar, peppar ta i trä, ds

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Go helg på dig med! :)

Jag förstår att det känns konstigt att din bebis blivit såå stor. :)

Mysiga bilder från dig i dag, som vanligt ser det så himla hemtrevligt ut.

Kram från jobbet!

Postat av: Fröken Fräken

Ja, jag tänker liknande om alla kompisar som man har haft sedan de var små. Inte kan jag ju riktigt ta på allvar den gamla klasskompis som är chef på en bank när jag vet hur han sprang omkring och lekte att hans pennskrin var en farlig orm när han var sju?! Inte kan väl han vara VUXEN? Jag ser fram emot när mina kompisars barn blir lite större så at man förhoppningsvis kan hitta på lite med dem igen då! ;-) Ha en tändaljusmysig fredag!

2008-10-24 @ 16:08:35
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Joanna

Härligt att höra att det finns fina och väluppfostrade ungdomar. Puh det är dem som håller modet uppe då man jobbar som lärare (i mitt fall då jag är ute på praktik).

Mysigt det blev med ljusen vid tv:n, visst är ljusstakarna från IKEA?

Ha en mysig och härlig helg!

2008-10-24 @ 16:43:33
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se/
Postat av: tina

Ja...oj vad tiden går och de små blir stora killar och tjejer!Härligt när de hittar goa och väluppfostrade kompisar!



Ja,föräldrarmöte kan vara vara preciiiis som du beskriver det.Känner igen det där med risk för att börja fnissa...=)=)tur ändå att du kunde hålla dej=)



Tror vi förlägger vårt fredagsmys till blekinge istället =)=)...ser såååå himla mysigt ut hos er!Gillar när tvn sitter så som ni har det på väggen...fint när man kan göra så snyggt på tvbänken!FINT!!!



Våra stolar är på plats nu..vi är toppennöjda!Köket känns lite modernare och ljusare!Tackar och bugar för tipset..



I helgen ska vi ha lite vänner på besök...blir nog räkor och lite gott därtill att bjuda på.Kul att träffas och sitta och prata och mysa.Nu ska vi strax sätta oss och njuta av att det är helg...Idol och lite vin i glaset...härligt!



Hälsa din fina familj och kram på dej

Trevlig helg från tina=)

2008-10-24 @ 17:53:58
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Ja, (vit)peppar, (vit)peppar!!! ;)

Det kanske är just från vitpepparen som det där uttrycket kommer nu när jag tänker efter?

Skönt med höstlov, jag ska passa på att ta ut lite av min övertid i slutet av nästa vecka. =)

2008-10-24 @ 17:54:33
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lallis

Åh, jag älskar orkidéer och har ganska så många hemma. Så fin din var:)

Ha en fin kväll.

Kram Lallis

2008-10-24 @ 18:41:40
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Anonym

å så fint du har det hemma,

hihih känner igen det där med ungdomarna plötsligt är ens lilla bebis en vuxen,hjälp hur blev det så?

Önskar dej en trevlig kväll och helg,ska bort tills på tisdag så det blir lugnt hos mej några dar!

2008-10-24 @ 20:01:41
Postat av: soffie

det va jag,jag ska till Göteborg till syrran!

2008-10-24 @ 20:02:05
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men du så snyggt det blev med många, vet inte varför jag alltid tänker singel eller par? Surt så skulle jag också vilja ha det ju! Men det blir nog inget ikea förrän till våren nu! KRAMKRAMKRAM

2008-10-24 @ 20:09:17
URL: http://lisenis.blogg.se/
Postat av: Petra

Japp, du känner mig väl. Godisskålen är inte alls långt borta, heheh..

Men vi har varit på bowling med Elias klass. Alla barnen bowlade sen blev det hamburgertallrik efter det. Vi vuxna satt mest brevid och snackade. Hur trevligt som helst, bra med såna kvällar så man lär känna ännu fler föräldrar.



Nu sitter vi här och kollar Singing bee och äter godis, hihi.



I morgon blev jag bjuden på Vip till en PUMA butik med massa rea,hrm.500 biljetter är utlämnade. Tjejen jag ska åka med, hon sa att det brukar vara mycket bra priser där.

Så det blir kanske lite shopping då då.



Ha en fortsatt go fredagskväll.



Ps. skönt att det där äckliga magbacillerna hoppat över er.



kram till dig vännen

2008-10-24 @ 22:12:16
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Milla

Visst är det konstigt när de på rätt så kort tid blir så stora de "små liven". Man försöker fantisera innan hur det blir när de växer om en... och så plötsligt en dag sker det bara. Nu är det ett tag sedan jag blev minst i familjen - men största händelsen var ju när storasyster upptäckte att lillebror växt om henne. Min goda vän som igår utbrast när hon åkt bil med en annan god vän "och vem körde ... det var ju Mattias!" Det är sonen det, den försfödde i vårt kompisgäng som nu är faktiskt 19 år... Konstigt är det och för himla härligt!!

2008-10-25 @ 00:24:51
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Mari

Så gott att du slapp eländet så du kunde smaska i dej lite gott under dagen och en go paj på kvällen.



Trevlig kompis din son har.....Japp de växer upp och blir självständig helt plötsligt behövs man inte så mycket längre iaf inte i derar fritidsvärld.

Fast när det gäller annat så är man bra att ha.

Hade en Linda här i går som behövde "låna" strumpbyxor och ett linne.....det lånas mer nu sen hon flyttade tycker jag.



Gillar de där enkla ljusstakarna och vad bra de passar på bänken.....akta TV:n bara.



Ha en goer helg och kramen, själv drar jag på jobb senare i dag och kommer hem i morgon bitti, hihihi så kul då......

2008-10-25 @ 05:11:15
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Morning...

Tiden går snabbt med dom små...I ett huj e dom stora...min äldsta fyller 18 nästa gång

skskar på huvvet

Ha en fin lördag!!

2008-10-25 @ 06:57:50
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: Liza

Usch för magsjuka!! Tur att du klarade dig!!

Ja, de små blir stora så fort.. alla mina döttrar är längre än mig.. och jag är bara tre cm längre än dig!! Tiden förändras och nu har jag ingen som har höstlov längre.. som tur är får jag låna mina barn-barn då och då!!

Ha det så gott!

KRAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2008-10-25 @ 12:22:08
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Razzel

Jag förstår precis hur du tänker! Sonen som är 16 och dottern på 14 är för länge sedan betydligt längre än sin lilla mor som är lika "lång" som du. Hallen fylls ibland med gigantiska skor och mörka basröster hörs från "pojkrummet"... Men det hindrar ju inte att de ibland ändå blir små och uppskattar en kram och lite uppmärksamhet från mamma... ;)

2008-10-25 @ 14:00:29
URL: http://www.hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Minigrisen

Snyggt ni har det i tv-rummet! Jag har oxå panik över magsjuka... fy f-n för det:( Och TUR att du klarade dig!!! Kaffemaskinen var läcker, sambon tycker vi ska köpa oss ngn sådan i julklapp till oss själva, gott kaffe blir det iaf! Trevlig helg!

2008-10-25 @ 19:12:18
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej

Just nu har jag jag ett inlägg på min blogg där man kan vara med på en namn insamling mot hundslakten i Kina, alla kan hjälpa till och alla kan göra något. Snälla hjälp mig att nå ut med detta till så många som möjligt, eller hjälp inte mig, hjälp hundarna. De är dem som lider. Glöm inte skriva på du också



Här hittar du mitt inlägg -->http://sjoquist.blogg.se/2008/october/hjalp-hundarna.html



Tack på förhand.



Kramar Sanna

2008-10-26 @ 02:02:34
URL: http://www.sjoquist.blogg.s
Postat av: Åsa

Köpte likadana ljusstakar när jag var på Ikea sist (fast i svarta) satte dom i skåpet för jag visste inte var jag skulle ha dom ... än. Jag tog ledigt på måndagen för att vara lite med barnen på lovet men när jag berättade detta så hade dom redan gjort upp andra planer för sig och sina kompisar. Jaha, snopet men jag har att göra så det är okej.

2008-10-26 @ 20:09:40
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Morning!!!

Ny vecka nya tag!!

Ha en fin dag!

Kram

2008-10-27 @ 05:45:00
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: Kristina-Novemberbröllop

Fint ni har det hos er. Älskar orkidéer men tyvärr kan jag aldrig få dom att blomma om.

Ha en bra dag! Kram

2008-10-27 @ 09:02:31
URL: http://thisis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback